کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فشار هیئت مدیره به مدیرعامل اپل افزایش یافته است

21 مرداد 1392 ساعت 9:38

ایتنا - افراد شاخص هیئت مدیره معتقدند که محصولات اخیر اپل بدون هرگونه نوآوری به دست کاربران رسیده‌اند.




«تیم کوک» (Tim Cook) مدیرعامل اپل فردی هوشمند و باملاحظه با رفتارهای سنجیده‌شده محسوب می‌شود که وجهه عمومی خود را در تمامی این زمینه‌ها به خوبی نشان داده است.
اما این طور که اعضای هیئت مدیره اپل می‌گویند، او در انجام رفتارهای سنجیده شده زیاده‌روی می‌کند.


به گزارش به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت venturebeat، هیئت مدیره شرکت اپل افراد صاحب‌نامی را در خود جا داده است که از جمله آنها می‌توان به «اَل گور» (Al Gore) معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، «بیل کمپبل» (Bill Campbell) مدیرعامل شرکت Intuit، «رابرت ایگر» (Robert Iger) مدیرعامل شرکت Disney و «می‌لارد درکسلر» (MIllard Drexler) مدیرعامل شرکت J. Crew اشاره کرد.
تمامی این افراد معتقدند که محصولات اخیر اپل بدون هرگونه نوآوری به دست کاربران رسیده‌اند.

البته می‌توان منظور آنها را این طور بیان کرد که در هیچ یک از محصولات جدیدی که اپل روانه بازار کرده است نوآوری قابل ملاحظه‌ای دیده نمی‌شود.

مرکز خبری Fox Business در گزارش خود توضیح داد که مدیران اپل بعد از آنکه سهم گوشی هوشمند آیفون در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به میزان زیاد کاهش یافته است، در این باره صحبت کردند.

لازم به ذکر است که سهم رایانه لوحی اپل هم طی ماه‌های اخیر تا ۵۰ درصد کاهش یافته است و ارزش سهام این شرکت که سال گذشته ۷۰۰ دلار بود هم‌اکنون به ۴۶۱ دلار رسیده است.
این مسئله باعث شده است تا میلیارد‌ها دلار از ارزش شرکت اپل کاسته شود. 

اگرچه هیئت مدیره اپل فشارهای فراوانی بر مدیرعامل این شرکت وارد کرده است، اما «چارلی گاسپارینو» (Charlie Gasparino) از گزارشگران مرکز Fox توضیح داده است که هیچ خطری موقعیت شغلی «تیم کوک» را تهدید نمی‌کند. 

گاسپارینو در این باره توضیح داد: «آنها در آخرین فعالیت‌های خود چه اقداماتی را انجام داده‌اند؟ از آخرین محصولات تولید شده در شرکت اپل iPad بوده است. اما از زمانی که «استیو جابز» از این محصول رونمایی کرد تاکنون هیچ نوآوری در این رایانه لوحی ارایه نشده است. و البته باید توجه داشت که تمامی این نگرانی‌ها از «تیم کوک» نشأت می‌گیرد که باید هرچه سریع‌تر در این زمینه گام بردارد.»
 
 


کد مطلب: 27105

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27105/فشار-هیئت-مدیره-مدیرعامل-اپل-افزایش-یافته

ايتنا
  https://www.itna.ir