۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۱

پشتیبانی تمامی سری 8های گیگابایت از Xeon

ایتنا - یکی از این امکانات، پشتیبانی همزمان از پردازنده‌های Xeon سری E3 اینتل در کنار پشتیبانی از نسل چهارم پردازنده های Core می‌باشد.
پشتیبانی تمامی سری 8های گیگابایت از Xeon


گیگابایت در طراحی مادربردهای سری ۸ خود از جدیدترین فناوری‌ها استفاده کرده و بیشترین میزان امکانات را در آنها گنجانده است.
یکی از این امکانات، پشتیبانی همزمان از پردازنده‌های Xeon سری E3 اینتل در کنار پشتیبانی از نسل چهارم پردازنده های Core می‌باشد.
البته دیگر شرکت‌های بزرگ تولید کننده مادربرد نیز مدل‌های انگشت شماری از مادربردهای مبتنی بر سوکت LGA۱۱۵۰ با قابلیت پشتیبانی از این پردازنده‌ها را تولید کرده‌اند. اما برتری گیگابایت در این است که تمامی مادربردهای سری ۸ این شرکت مبتنی بر چیپ‌ست‌های Z۸۷، H۸۷، H۸۱، B۸۵ و Q۸۷ از پردازنده های Xeon سری E۳ پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش ایتنا در حال حاضر تنها مادربردهای نسل جدید گیگابایت با این قابلیت در بازارهای داخلی کشور موجود می‌باشند.
در نسل‌های قبلی مادربردهای گیگابایت، تنها تعداد محدودی از مادربردها از این سری پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌کردند، اما گیگابایت با اعمال تغییراتی در معماری مادربردهای نسل جدید خود این قابلیت را در بین تمامی محصولات High-end، میان رده و پایین رده خود گسترش داده است.
بدین ترتیب کاربران برای ساخت یک سیستم سرور یا Workstation گزینههای بسیاری را برای انتخاب مادربرد در اختیار دارند و با توجه به هر میزان بودجه‌ای، می‌توانند چنین سیستمی را تهیه کنند. 
پردازنده‌های Xeon اینتل از چند ویژگی خاص برخوردار هستند که برای سیستم‌های حرفه‌ای سرور و Workstation بسیار ایده آل می باشند.

نسل جدید این پردازنده‌ها که به عنوان نسل سوم سری Xeon E۳-۱۲۰۰ شناخته می‌شود، بر پایه معماری ۲۲ نانومتری Haswell تولید شده و به جز مدل ۱۲۲۰Lv۳، طراحی چهار هسته‌ای دارد.
این هسته‌ها در مدل‌های میان رده و حرفه‌ای توانایی پردازش تا هشت رشته (Threads) به صورت همزمان و مجزا را دارند.
این پردازنده‌ها از ۸ مگابایت حافظه نهان کش L۳ (Cache) بهره می‌برند و کلاک هسته آنها تا ۴ گیگاهرتز در حالت توربو بالا می‌رود.
در واقع یکی از مهم‌ترین برتری‌های این پردازنده‌ها نسبت به پردازنده های Core اینتل، میزان حافظه نهان کش بالاتر جهت انجام سریع‌تر محاسبات پردازشی می‌باشد.
همچنین پردازنده گرافیکی HD P۴۶۰۰ (GT۲) با سرعت کلاک ۱.۲ تا ۱.۳ گیگاهرتز در برخی از این سری پردازنده‌ها تعبیه شده است.

فناوری‌های پیشرفته‌ای از جمله Turbo Boost، Hyper-Threading، نسخه جدید AVX۲ و FMA۳، پشتیبانی از حافظه های DDR۳-۱۶۰۰ ECC و ارائه چندین درگاه ورودی و خروجی مختلف، این پردازنده‌ها را از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی تقویت می‌کنند و در عین حال مصرف انرژی را در آنها کاهش می‌دهند.

تا نسل قبلی مادربردها، تنها برخی مدل‌ها مثل سری X۷۹ برای ساخت یک سیستم سرور قدرتمند مناسب بود، اما گیگابایت این قاعده را برهم زده و تمامی مادربردهای نسل جدید خود را به قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های Xeon سری E۳ اینتل مجهز کرده است.
در حال حاضر چهار مدل G۱.Sniper۵، Z۸۷X-UD۵H، Z۸۷X-UD۴H و Z۸۷X-D۳H در بازارهای سراسر کشور موجود می‌باشند و مدل Z۸۷X-UD۳H نیز به زودی توزیع خواهد شد.

مادربردهای سری ۸ گیابایت با گارانتی آواژنگ در بازارهای داخلی در دسترس کاربران می‌باشد.
 
 
کد مطلب: 27095
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام