۶
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۴
درخواست فعالان اینترنت از وزیر جدید

محدودیت سرعت اینترنت را حذف کنید

ایتنا - باید کف سرعت اینترنت به تبعیت از تجربه جهانی برای کاربران ایرانی نیز دسترسی به یک مگابیت برثانیه تعریف شود.
محدودیت سرعت اینترنت را حذف کنید



عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مهمترین دغدغه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را وجود انحصار در تامین و توزیع پهنای باند اینترنت و نیز محدودیت سرعت دسترسی کاربران اینترنت عنوان کرد و گفت: یکی از درخواست‌ها از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که محدودیت دسترسی به اینترنت را به تبعیت از تجربه جهانی برای کاربران ایرانی بردارد.


به گزارش ایتنا محمودرضا خادمی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به درخواست فعالان این بخش از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وضعیت تامین و توزیع پهنای باند اینترنت در کشور است که از وزیر آینده ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌خواهیم به این انحصار خاتمه دهد و تامین و توزیع پهنای باند اینترنت با حفظ نظارت حاکمیت به بخش خصوصی سپرده شود و یا حداقل بخش خصوصی در کنار بخش دولتی بتواند در این فضا فعالیت و رقابت کند.

وی چالش دوم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مربوط به از بین رفتن جایگاه اولیه رگولاتوری عنوان کرد و گفت: برگرداندن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به جایگاهی مقتدر و مستقل به نحوی که سایر نهادها نتوانند در کار این سازمان دخالت کنند از دیگر خواسته‌هایی است که در صورت تحقق بسیاری از مشکلات پروانه‌ای و صدور مجوز برای فعالیت بخش خصوصی مرتفع خواهد شد.

خادمی رفع محدودیت سرعت دسترسی کاربران اینترنت را از دیگر مواردی برشمرد که برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و رسیدن به ۱۰ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت الزامی است و تاکید کرد: با محدودیت سرعت اینترنت تا سقف ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه این اهداف محقق نخواهد شد.

عضو سابق هیئت رئیسه کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با تاکید براینکه باید کف سرعت اینترنت به تبعیت از تجربه جهانی برای کاربران ایرانی نیز دسترسی به یک مگابیت برثانیه تعریف شود، خاطرنشان کرد: در این صورت می‌توان بسیار سریع‌تر به اهداف برنامه پنجم توسعه دست یافت.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با محمود واعظی گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در دیدگاه‌ها و برنامه‌های محمود واعظی نگاه مثبت به بخش خصوصی و اعتماد به این بخش دیده می‌شود؛ به طور کل، به نظر می‌رسد کم کردن تصدی دولت و سپردن امور به بخش خصوصی در کلیت دولت جدید وجود دارد.

خادمی با تاکید بر نگاه کلان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به مقوله ICT و اینکه وی ICT را محور توسعه و اداره کشور قلمداد کرد افزود: نگاه وزرای دولت نهم و دهم در این زمینه محدود بود و بسیاری از مشکلات این بخش نیز به همین دیدگاه برمی‌گشت.
 
 
کد مطلب: 27093
نام شما
آدرس ايميل شما


lolak
feedback
Iran, Islamic Republic of
khoda kone Vardaran divone shodim be molla 20kb ham shod internet akhe onam ba 100 ping
فرزاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
لطفا پارازيت ماهواره ها رو هم برداريد. معلوم نيست چه بلاليي سر آدما مياره.
feedback
اینترنت با سرعت کمتر از 6 مگ نمیخایم
feedback
ایتنا جون عقبی ها
خوبه اخبار بررسی صلاحیت نامزد فناوری اطلاعات رو که در مجلس داره انجام میشه پوشش می دادی و
نظرات مخالفین و موافقین وزیر رو درج می کردی
خوابی مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
feedback
میری مخابرات پول اینترنت با سرعت 2 مگ رو میدی ولی همین سرعت رو برای اینکه فقط برای یک کاربر باشه رو بین 30 نفر به اشتراک میزاره و سرعت اینترنتت میشه 150 یا 160 کیلو بیت خودتان قضاوت کنید پول 2 مگ رو میگیرن سرعت 160 کیلو بیت رو میدن اگه بحث محدودیته سرعته پس چرا پول 2 مگ رو از من میگیرید بخدا هیچ کجای دنیا اینترنت رو بین 60 نفر به اشتراک نمیزارند هر کسی اگر سرعت 2 مگ رو پول بده همین سرعت رو بهش میدن و بین 40 نفر به اشتراک نمیزارند و به غیر از اینها قیمت خیلی بالای اینترنت و تازگی ها اینترنت رو کردن کیلویی یعنی حجمی این اینترنت حجمی هم فقط به نفع این شرکتها شده نه بدبخت ملت
امیر
feedback
با سلام. ما ایرانیها گویا دسترسی به اینترنت با سرعت بالا برامون تبدیل به تابو شده. مگه ما چه چیزی کمتر از کشورهایی نظیر کره, ژاپن و و و ... داریم؟ مسئولین لطفا رسیدگی کنند، واقعا خسته کننده است.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام