۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۴

دولت هند چرا محصولات مخابراتی وارداتی را آزمایش می کند؟

ایتنا- گویا ابزارهای جاسوسی و جنجال‌ها مربوط به آنها، حسابی بر دولتمردان هندی تاثیر گذاشته و ابزارهای وارداتی صنایع مخابراتی را قبل از ورود به بازار آزمایش می‌کند.
دولت هند چرا محصولات مخابراتی وارداتی را آزمایش می کند؟


با هدف جلوگیری از حملات الکترونیکی و جاسوسی علیه هند، حکومت این کشور تصمیم گرفته تا ابزارهای وارداتی صنایع مخابراتی را آزمایش کند.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، بر اساس این برنامه، انواع گوشی های تلفن خانگی و موبایل، سیم کارتها، ایستگاههای مخابراتی نسل سوم و نسل چهارم و سایر ابزارهای مخابراتی که در این صنعت به صورت ابزار وارداتی مورد استفاده قرار می گیرند، از لحاظ امنیت ملی مورد آزمایش قرار می گیرند تا هند را از حملات احتمالی محافظت نماید.

ظاهرا برخی سازندگان ابزارهای مخابراتی با قرار دادن کد های مخرب، می توانند از راه دور سیستم ها را مورد حمله قرار داده و ضمن جاسوسی پنهان، به اهداف خود برسند.

دپارتمان مخابرات هند به نوشته "تایمز آو ایندیا" محصولات ۲۵ کمپانی را در لابراتوار خود آزمایش خواهد کرد. ۱۲ کمپانی ظاهرا آیتم هایی با ریسک بالا را وارد کرده اند که در لیست حکومت هند در اولویت آزمایش قرار گرفته اند.

جزییات بیشتری از این طرح گفته نشده است اما این طرح روی توسعه مخابرات در مناطق روستایی تاثیر خواهد داشت و برخی پروژه های در حال اجرا را نیز به تاخیر می اندازد.

اغلب سازندگان ابزارهای مخابراتی ابزارهای خود را در چین اسمبل می کنند و محصولاتی که در خود هند مونتاژ می شوند هم مالیات کمتری داده و هم مشکلات مذکور را ندارند.

بحث حفاظت از صدا، دیتا و اس ام اس (پیامک) بعد از افشاگریهای اخیر اسنودن در سطح بین المللی حساس برانگیز شده و دولتها بیم آن را دارند که ممکن است اپراتورهای مخابراتی تحت مالکیت کشور خود، بدلیل استفاده از ابزار وارداتی مورد جاسوسی پنهان قرار گیرند.

هم زمان هند سیستم مانیتورنگ مرکزی (Central Monitoring System) را راه اندازی کرده است تا به ظاهر بتواند کنترل بیشتری را اعمال کند.

کمپانی هوآوی که از سوی امریکا متهم به جاسوسی با ابزار ساخت خود شده و دچار محدودیتهایی در امریکا شده، رسما در هند با کمپانی Airtel کار می کند و ابزارهای مخابراتی هواوی در هند گسترده شده است. با این حال دولت هند معلوم نساخته که آیا تمام ابزارهای نصب شده را نیز آزمایش می کند و یا فقط ابزارهایی که اخیرا وارد شده اند؟

و شاید یکی از دلایلی که هند دنبال ساخت "گوشی هوشمند" ملی خود (۱۰۰ درصد ملی، نه چینی ملی شده) که زیر ۱۰۰ دلار است، همین مورد باشد تا بتواند زمینه استقلال مخابراتی - موبایلی را برای خود فراهم سازد.
کد مطلب: 27081
نام شما
آدرس ايميل شما


محمد
feedback
چینی ملی شده :دی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام