۱۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
مجلس موافق است

وعده کاندیدای وزارت ارتباطات: دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت افزایش می‌یابد

ایتنا - محمود واعظی، وزیر پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت ارتباطات، وعده افزایش سرعت اینترنت را که از معضلات کاربران ایرانی است، به همراه گسترش دسترسی کاربران به اینرتنت پرسرعت داده است.
وعده کاندیدای وزارت ارتباطات: دسترسی خانوارها به اینترنت پرسرعت افزایش می‌یابد



رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین برنامه‌ها و وعده محمود واعظی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم را افزایش سرعت اینترنت و تلاش برای گسترش دسترسی خانوار ایرانی به اینترنت پرسرعت عنوان کرد.



به گزارش ایتنا از مهر، رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به جزئیات حضور محمود واعظی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود به این کمیسیون اظهار داشت: وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعدازظهر روز سه شنبه با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برنامه ها و دیدگاههای خود را در این زمینه به صورت مکتوب ارائه کرد و توضیحاتی نیز در مورد برنامه‌هایش داد.

وی با بیان اینکه در این جلسه محمود واعظی به تمامی سوالات مدنظر نمایندگان کمیسیون صنایع پاسخ داد، افزود: نمایندگان از پاسخگویی این وزیر پیشنهادی راضی بودند و در کل به نظر می‌رسد کمیسیون صنایع مجلس در مورد این گزینه پیشنهادی اتفاق نظر مثبت دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه شواهد نشان می‌دهد که اکثریت نمایندگان مجلس به گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات رای مثبت دارد، خاطرنشان کرد: دیدگاه محمود واعظی برای توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور کاملا مثبت و هم صدا با نمایندگان کمیسیون صنایع است.

سبحانی فر با اشاره به مهم‌ترین مباحثی که در جریان حضور وزیر پیشنهادی کابینه تدبیر و امید مطرح شد، گفت: ساماندهی به وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور و تصویب هرچه سریع‌تر نظام جامع فناوری اطلاعات کشور از جمله دغدغه‌های مطرح شده از سوی محمود واعظی بود؛ در همین حال وی در برنامه‌های ارائه شده خود در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بر تحقق اهداف مدنظر در قانون برنامه پنجم توسعه تاکید کرد.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی همچنین از وعده گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش سرعت اینترنت خبر داد و افزود: محمود واعظی وعده داده است که سرعت دسترسی خانوار به اینترنت پرسرعت گسترش می‌یابد و دولت برای اتمام فاز اجرایی شبکه ملی اطلاعات اهتمام به خرج خواهد داد.
 
 
کد مطلب: 27069
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
امیدوارم منظورشون از اینترنت پرسرعت، همین اینترنت درب و داغون فعلی نباشه.
روحانی مچکریم
feedback
والا من که نمیدونم قضیه چیه. هر روز این موقع ظهر و شبها به مدت چند ساعت سرعتم اینقدر کم میشه که گوگل با بدبختی بالا میاد. نتایج جستجوها بعد یه دیقه ظاهر میشه. همین سایت رو هم الان کلی طول کشید تونستم ببینم.
نمیدونم این 128 کیلو با چند نفر به اشتراک گذاشته شده. 15 نفر، 20 نفر، 30 نفر... خدا میدونه. ولی شرکت های توزیع رو کمتر مقصر میدونم هرچند اونها هم مقصرند. ولی مقصر اصلی کسیه که پهنای باند رو چند ده برابر قیمت خریداری شده در اختیار این شرکت ها قرار میده و اونها رو وادار به اب انداختن به اینترنت میکنه. وگرنه احتمالا برای این شرکت ها رضایت مشتری میتونست کمی اهمیت پیدا کنه.
feedback
United States
اگر نحوه فیلترینگ سایتها تصحیح نشه مثل این میمونه که هیچ کاری انجام نشده.
به چه دردی میخوره که سرعت خط مثلا 10 مگابیت در ثانیه باشه ولی تمام فیلم ها فیلتر شده باشه؟

سایت دیسکاوری که یک شبکه علمی است هم هیچکدام از فیلم هاش قابل دیدن نیست. نشنال جیوگرافی هم به همین مشکل دچار است.

یوتیوب بی شک یکی از بهترین سایتهای آموزشی در دنیاست ولی...

«سرعت اینترنت خانوار افزایش میابد» شعاری بی معنا بیش نیست.
نیاز و انتظار ما بسیار بیشتر از این گونه حرف هاست.
رضا
feedback
امیدوارم این قولتون نه برای طولانی مدت،بلکه هرچه سریعتر به حقیقت بپیونده و فقط شعار نباشه. همچنین فکری هم به حال فیلترینگ بی برنامه که مانع بسیاری از فعالیت ها شده بکنید. ممنون
حامد
feedback
Iran, Islamic Republic of
از حرف تا عمل فاصله بسیار است امیدوارم ایشان وعده اش را فراموش نکند
رضا
feedback
بله مثل اینکه شما هم هیچ فرقی با وزیران دولت دهم ندارید ببینیم عمل میکنی یا فقط حرفه اقای واعظی مشکل تنها سرعت اینترنت نیست بلکه قیمت و فیلترینگ هم هست امیدواریم فیلترینگ برداشته شود و فقط سایتها سیاسی فیلتر بمانند و تصمیم اینکه ملت دوست دارد به کدام سایت وارد شود را به خود ملت واگذار کنید نه اینکه خودتان برای ملت تصمیم بگیرید و خودخواسته فیلتر کنید ما منظورم کل کاربران اینترنت کل ایران بخدا قسم هیچ کدام راضی نبوده و نیستند از قیمت و سرعت و فیلترینگ و از دولت نهم و دهمم کسی راظی نبوده و نیست در مورد اینترنت
feedback
Iran, Islamic Republic of
فیلترینگ باید باشه ولی فیلتر سایت هایی که بی جهت فیلتر شدند برداشته بشه
H@maed
feedback
روی همین محدودیت 128 کیلوبیت میخوای سرعت رو بالا ببری آقای وزیر؟
احمدراضی پور
feedback
خدا کنه که عملی بشه
فقط تماس تصویری روهم جزع پیشرفت دولت یازدهم میدونید
feedback
سرعت کمتر از 7-8 مگ نمیخایم
Mori
feedback
سرعت و کیفیت باید بره بالا قیمت بیاد پایین....
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
هههههه اینترنت پرسرعت ؟؟؟؟!!!!!! شما به اینترنت 5 کیلوبایتی میگی پرسرعت؟؟؟!!!!!!
والا تا جایی که من میدونم تو آمریکا تو شهر نیویورک سرعت اینترنت موبایل 100 مگابایت در ثانیه است و کاملا رایگانه و حجم نامحدود هست تازه میگن خیلی سرعت پایینه اونوقت شما چه جوری به این فیلترنتی که داری به مردم میفروشی میگی پرسرعت . من ماهی 20 هزار تومان واسه 3 گیگ و 10 کیلوبایت فیلترنت پول میدم حالا شما به من بگو 10 کیلوبایت پرسرعت حساب میشه ؟ تو تایوان اینترنت 2 گیگ به مردم میدن 51 دلار با حجم نامحدود . اونوقت ما اینجا 1000000 برابر اونا پول میدیم واسه 3 گیگ حجم و سرعت 10 کیلوبایت نهایتا 14 کیلوبایت .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام