۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲

علاقه بازاریاب‌ها به داده‌‏های کلان در حال افزایش است

ایتنا- داده‏‌های جمعیت‏‌شناسانه و داده‏‌های مربوط به تراکنش‏‌های مالی از جمله مهم‌ترین داده‏‌هایی است که کسب و کار‌ها آن‌ها را گردآوری و مورد استفاده قرار می‌‏دهند.
علاقه بازاریاب‌ها به داده‌‏های کلان در حال افزایش است


نتایج یک مطالعه نشان می‌‏‌دهد علاقه متصدیان بازاریابی در سراسر جهان به داده‏‌های کلان (big data) در حال افزایش است. بخش زیادی از متصدیان بازاریابی در کسب و کارهای مختلف گفته‌‏اند استفاده از داده‌های کلان باعث شده است تصمیمات موفقیت‏‌آمیزتری اتخاذ کنند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‏‌سایت zdnet، شرکت تِرادیتا (Teradata) در پژوهشی که در میان ۲۲۰۰ نفر از متصدیان بازاریابی در سراسر جهان انجام داده است، دریافته است که علاقه آن‌ها به استفاده از داده‏‌های کلان در حال افزایش است. شرکت‏‌هایی که بازاریاب‏‌های آن‌ها در این مطالعه شرکت کرده‏‌اند بین ۱۰۰ میلیون تا ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. 

حدود ۵۸ درصد از شرکت‏‌کنندگان در این مطالعه گفته‏‌اند استفاده از داده‌‏های کلان به آن‌ها کمک کرده است تصمیمات دقیق‏تری اتخاذ کنند. 

بر اساس این گزارش، حدود ۷۱ درصد از بازاریاب‏‌ها که در این مطالعه شرکت کرده‌‏اند گفته‌‏اند کسب و کار متبوع آن‌ها قصد دارد در عرض دو سال آینده از راهکارهای مبتنی بر داده‏‌های کلان استفاده کند. 

با این همه، حدود ۴۰ درصد از آن‌ها وضعیت بازاریابی خود را از نظر استفاده از داده‏‌های کلان چندان مطلوب ندانسته‏‌اند و به آن رتبه C و یا پایین‏‌تر داده‌‏اند. ۵۰ درصد نیز گفته‏‌اند بخش‏‌های آی تی و بازاریابی سازمان آن‌ها وارد یک شراکت راهبردی با هم نشده‌‏اند. 

تعداد بازاریاب‏‌هایی که گفته‌‏اند در کسب و کار خود از داده‏‌های کلان به صورت نظام‏‌مند استفاده می‌‏کنند، کمتر از ۱۰ درصد بوده است. 

در این مطالعه همچنین مشخص شد داده‏‌های جمعیت‏‌شناسانه و داده‏‌های مربوط به تراکنش‏‌های مالی از جمله مهم‌ترین داده‏‌هایی است که کسب و کار‌ها آن‌ها را گردآوری و مورد استفاده قرار می‌‏دهند. 

یافته‏‌های این پژوهش نشان می‌‏دهد عدم تخصیص بودجه‏‌های کافی به بخش داده‏‌های کلان یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع پیش روی استفاده از این راهکار‌ها است. حدود ۷۵ درصد از بازاریاب‏‌ها نیز گفته‏‌اند نمی‌‏توانند برگشت سرمایه‏‌ای را که صرف بازاریابی داده‌‏محور کرده‌‏اند، محاسبه کنند.
کد مطلب: 27040
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام