۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۲

ابراز نگرانی کره جنوبی نسبت به لغو ممنوعیت محصولات اپل

ایتنا- البته طبیعتا کره باید هم نگران فروش محصولات پرطرفدارش، یعنی سامسونگ، با وجود رقیب دیرینه‌اش، یعنی اپل، باشد.
ابراز نگرانی کره جنوبی نسبت به لغو ممنوعیت محصولات اپل


دولت کره جنوبی نسبت به تصمیم آمریکا برای لغو ممنوعیت فروش شماری از محصولات اپل ابراز نگرانی کرد.



به گزارش ایتنا از ایسنا، دولت اوباما حکم کمیسیون بازرگانی بین المللی این کشور در ممنوعیت واردات یا فروش چند مدل قدیمی‌تر آیفون و آیپد را وتو کرده و به این ترتیب رایی که در جنگ طولانی مدت امتیاز انحصاری میان اپل و سامسونگ، به نفع شرکت کره‌یی صادر شده بود را نقض کرد.

رسانه‌های کره جنوبی از این اقدام به عنوان حمایت گرایی شدیدا انتقاد کردند.

وزیر بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به تاثیر منفی که چنین تصمیمی بر حمایت حقوق امتیاز انحصاری خواهد گذاشت، ابراز نگرانی می‌کنیم. این وزارتخانه از نهاد بازرگانی و دولت آمریکا خواست تصمیمات منصفانه و معقولانه‌ای اتخاذ کنند.

اپل و سامسونگ که بزرگ‌ترین سازندگان تلفن هوشمند دنیا هستند، از سال ۲۰۱۱ جنگ امتیاز انحصاری به راه انداخته و یکدیگر را به کپی برداری از فن‌آوری محصولات‌شان متهم کرده‌اند.

کمیسیون بازرگانی بین المللی آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرد آیفون ۴، آیفون تری جی اس و آی‌پد تو تری جی که از سوی AT&T عرضه می‌شد، یک امتیاز انحصاری متعلق به شرکت کره‌یی سامسونگ را نقض کرده و از این رو واردات یا فروش این دستگاه‌ها را ممنوع کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ همچنین اپل را به نقض سه امتیاز دیگر متهم کرده اما کمیسیون بازرگانی بین المللی آنها را رد کرد. سخنگوی سامسونگ اعلام کرده که این شرکت نسبت به تصمیم این کمیسیون در مورد سه امتیاز مذکور تقاضای تجدیدنظر کرده است.
کد مطلب: 27038
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام