۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۶

معرفی رایج ترین رمزهای عبور کارت بانکی/ چه رمزهایی زود لو می‌روند

ایتنا- خوب پسورد برای این است که از دسترس هکرها دور بمانیم، اما گاهی دقیقا عکس این مسئله اتفاق می‌افتد و هکرها به راحتی کارت‌های بانکی را رمزگشای می‌کنند و سپس لبخند می‌زنند!
معرفی رایج ترین رمزهای عبور کارت بانکی/ چه رمزهایی زود لو می‌روند


با وجود افزایش روند کلاهبرداری از کارت های اعتباری بانکی هنوز ۱۲۳۴، رایج ترین شماره رمز برای این کارت هاست و رمز ۱۱۱۱ و ۰۰۰۰ در رتبه دوم و سوم پر استفاده ترین رمزها قرار دارد.


به گزارش ایتنا از مهر، محققان اعلام کردند از هر ۱۰ رمز یکی آن قدر واضح است که کلاهبرداران می توانند آن را به درستی حدس بزنند در حالی که بیش از یک چهارم رمزها نیز بسیار رایج هستند و می توان در کمتر از ۲۰ تلاش آن را کشف کرد.

مرکز تحقیقات DataGenetics، سه میلیون رمز چهار رقمی را مورد بررسی قرار داده و دریافته است بسیاری از مردم از تاریخ تولد خود برای رمز کارت بانکی شان استفاده می کنند و همین امر حدس زدن رمز را توسط هکرها آسان تر می کند.

محبوب ترین رمزها برای کارت های بانکی
۱- ۱۲۳۴
۲- ۱۱۱۱
۳- ۰۰۰۰
۴- ۱۲۱۲
۵- ۷۷۷۷
۶- ۱۰۰۴
۷- ۲۰۰۰
۸- ۴۴۴۴
۹- ۲۲۲۲
۱۰- ۶۹۶۹
پژوهشگران مرکز امنیت "مک آفی" دریافته اند ۱۷ درصد مردم اروپا قربانی کلاهبرداری از کارت های بانکی با هزینه هر نفر هزار و ۷۶ پوند می شوند.

سال گذشته هزینه کلی کلاهبرداری از کارت های بانکی در انگلیس از سوی هکرها و کارت های شبیه سازی شده ۴۲.۱ میلیون پوند اعلام شد و میزان کلی کلاهبرداری انجام شده از تمامی کارت های اعتباری به ۳۸۸ میلیون پوند رسید.

با استفاده از رقم های صفر تا ۹ می توان ۱۰ هزار ترکیب احتمالی برای رمز کارت بانکی ساخت.

به گفته محققان ۱۱ درصد از رمز عبورهای محبوب ۱۲۳۴ است که این میزان استفاده از این رمز عبور پژوهشگران را مبهوت کرده است این رمز عبور از بقیه چهار و دویست رمز دیگر که در انتهای فهرست قرار دارند محبوب تر و رایج تر است.

دومین رمز بسیار رایج برای کارت های اعتباری بانکی ۱۱۱۱ است که در شش درصد از موارد از آن استفاده می شود. رتبه سوم رایج ترین رمز های عبور به ۰۰۰۰ تعلق دارد که دو درصد از مردم از آن استفاده می کنند.

Data Genetics فهرستی از ۲۰ رمز عبور مهم را تهیه کرده و دریافته است ۲۶.۸۳ درصد از تمامی رمز عبورها در این فهرست را می توان با تلاش این ۲۰ ترکیب حدس زد.

محققان می گویند از نظر آماری، با توجه به وجود ۱۰ هزار ترکیب احتمالی می توان گفت اگر رمز عبور به طور تصادفی انتخاب شود، می توان این ۲۰ رمز عبور را برای فقط ۰.۲ درصد از کل و نه ۲۶.۸۳ درصد انتظار داشت.

بر اساس این مطالعه می توان ۱۰ درصد رمز کارت های بانکی را در نخستین تلاش، حدس زد.

بیش از ۲۰ درصد از رمزها را می توان در پنج تلاش و از نظر آماری، یک سوم از تمامی رمز ها را می توان با آزمودن ۶۱ ترکیب مجزا حدس زد.

این داده ها نشان داده است کمترین رمز استفاده شده ۸۰۶۸ بود که از بین ۳.۴ میلیون رمز فقط در ۲۵ مورد دیده شده است که این میزان بسیار کمتر از توزیع تصادفی است که می توان انتظار داشت.

محققان می گویند بسیاری از رمز های رایج را می توان به عنوان سال تعبیر کرد که با ۱۹ شروع می شوند یعنی ۱۹۸۴، ۱۹۷۳ و غیره.

این شماره می تواند سال تولد و یا سالگرد ازدواج باشد و اگر یک هکر بتواند سن فردی را حدس بزند و یا از طریق حساب آن لاین فرد به سال تولد او دست یابد می تواند رمز عبور را نیز حدس بزند.

در حقیقت ترکیب ۱۹ ( و در ایران ۱۳) در پنج رتبه نخست فهرست برای تعیین ترکیب رمزعبور قرار دارد. محققان می گویند اکثر رمز عبور ها با عدد "یک" آغاز می شود که می تواند به خاطر رقم نخست سال تولد باشد. اعداد صفر و دو نیز در تعیین رمز عبور بسیار محبوب هستند.

تحقیقات دیگری نیز نشان داده است اسم حیوانات خانگی رایج ترین رمز عبور آن لاین برای افراد است به طوری که از هر شش نفر یک نفر از اسم حیوان خانگی خود به عنوان رمز عبور استفاده می کند.
کد مطلب: 27002
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام