۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۶

فروشگاه Google Play و برنامه‌های فریبكار

ایتنا- تحلیل خودكار این برنامه‌ها كه برخی فقط حاوی لینكی به یك وب‌سایت هستند، كار سختی است.


به گزارش شركت امنیتی سایمانتك، یك جریان ثابت از برنامه‌های مشكل‌دار روزانه وارد فروشگاه Google Play برای دستگاه‌های اندروید می‌شوند. 


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، سایمانتك در طول ۷ ماه گذشته بیش از ۱۲۰۰ برنامه مشكوك در فروشگاه Play كشف كرده است. گوگل بسیاری از این برنامه‌ها را بلافاصله پس از انتشار حذف می‌كند، اما برخی از آنها نیز چند روز در این فروشگاه باقی می‌مانند. 

به گفته سایمانتك، اگرچه این برنامه‌ها طول عمر كوتاهی دارند، ولی باید سود هنگفتی را برای تولید كنندگان به همراه داشته باشند، چرا كه این افراد در تولید برنامه‌های جدید هیچ توقفی ایجاد نمی‌كنند. 

به گزارش سایمانتك، یكی از این برنامه‌ها سعی می‌كند كاربران را ترغیب كند كه در یك سایت ویدئوی آنلاین با هزینه سالانه بیش از ۳۰۰۰ دلار ثبت نام كنند. 

این وب‌سایت از كاربر می‌خواهد برای مشاهده ویدئو ثبت نام نماید. یك فرم ایمیل به كاربر نمایش داده شده و از وی خواسته می‌شود دكمه «ارسال» را فشار دهد. این ایمیل كه برای كاربر ارسال می‌گردد، حاوی لینكی به یك سرویس دیگر در یك وب‌سایت دیگر است. 

این بار از كاربر خواسته می‌شود كه كلمه عبوری را وارد نماید. درصورت كلیك بر روی این دكمه، یك كلمه عبور در طی یك تماس تلفنی به كاربر داده می‌شود. در این مرحله كاربر جزئیات ثبت نام را دریافت كرده و در مورد هزینه سالانه ۳۲۰۰ دلار مطلع می‌گردد.
اپل به دقت برنامه‌های ثبت شده برای فروشگاه App Store خود را بررسی می‌كند كه این كار باعث شده است این فروشگاه تقریباً عاری از بدافزار باشد. گوگل نیز برنامه‌های فروشگاه Play را اسكن می‌كند. همچنین گوگل یك ویژگی به اندروید ۴.۳ اضافه كرده است كه هر برنامه‌ای را در مورد كد خرابكار بررسی می‌كند.
کد مطلب: 26996
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام