۲
۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰
فیروزآبادی گزینه وزارت ارتباطات:

تا زمانی که وزارت ارتباطات نگاه مثبتی به فناوری اطلاعات نداشته باشد کشور با چالش‌های فعلی مواجه است

ایتنا - مهم‌ترین موضوع در حوزه ICT بحث تمامیت این بخش است که متاسفانه در کشور ما تمامیت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این وزارتخانه خلاصه نمی‌شود.
تا زمانی که وزارت ارتباطات نگاه مثبتی به فناوری اطلاعات نداشته باشد کشور با چالش‌های فعلی مواجه است


جدی ترین گزینه مطرح شده برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان مهم‌ترین چالش موجود بر سر راه این وزارتخانه گفت: تمامیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه خلاصه نمی‌شود و این وزارتخانه به نوعی تنها وزارت مخابرات است و فقط نام فناوری اطلاعات را یدک می‌کشد که این وضعیت باید اصلاح شود. 


به گزارش ایتنا سید ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه برنامه ها و دیدگاه‌های خود را برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم به دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب ارائه کرده است، اظهار داشت: اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم شوم هنوز قطعی نشده است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور به تشریح دیدگاه‌ها و بیشترین چالشی که در زمان حاضر این بخش با آن روبرو است، پرداخت و گفت: مهم‌ترین موضوع در حوزه ICT بحث تمامیت این بخش است که متاسفانه در کشور ما تمامیت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این وزارتخانه خلاصه نمی‌شود.

فیروزآبادی با تاکید بر لزوم توجه به بکارگیری همزمان ارتباطات و فناوری اطلاعات در این وزارتخانه تصریح کرد: در حال حاضر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر وزارت مخابرات است و فقط اسم فناوری اطلاعات را یدک می‌کشد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های تکنولوژی در دنیا ادامه داد: هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی پیشرفت همه چیز بر پایه IP است و فناوری اطلاعات نقشی پررنگ در زندگی روزمره افراد دارد اما در کشور ما این وزارتخانه که باید متولی فناوری اطلاعات باشد همچنان وزارت ارتباطات است.

فیروزآبادی با بیان اینکه برای مثال شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به این وزارتخانه تنها متولی تامین زیرساخت‌های ارتباطات کشور است، تاکید کرد: در همین حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتور این بخش تنها به دنبال قاعده‌گذاری برای اپراتورهای ارتباطی است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه مثبتی به فناوری اطلاعات نداشته باشد و تمامیت این حوزه را در اختیار نگیرد، کشور با چالش‌های فعلی مواجه خواهد بود؛ این وزارتخانه باید وزارتی در خور نامش باشد اما در زمان حاضر تنها به ارتباطات توجه می‌کند و براین اساس باید در این بخش اصلاح ساختار صورت گیرد.

این گزینه مطرح برای تصدی پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم آمار صادرات سخت‌افزار را نیز به هیچ وجه درخور توان کشور ندانست و گفت: بخش خصوصی باید خود را برای ورود به این حوزه آماده کند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز باید متولی توسعه این صنعت باشد.

وی با اشاره به سهم قابل توجه واردات اقلام الکترونیک کشور که عمدتا نیز مصرفی هستند، تاکید کرد: باید با مطالعه کافی توان تولید و صادرات این صنعت را قوت بخشید.

فیروزآبادی بر لزوم تلاش برای خروج وزارت ICT از وظیفه انحصاری ارتباطات و جامعیت بخشی به همه حوزه‌ها بوِیژه فناوری اطلاعات تاکید کرد.

سیدابوالحسن فیروزآبادی متولد ۱۳۴۰ دارای مدرک کارشناسی مهندس برق با گرایش مخابرات از دانشگاه علم و صنعت (سال ۶۵) و مدرک کارشناسی ارشد برق با گرایش مخابرات در ۱۳۷۰ از همین دانشگاه بوده و هم اکنون نیز در مرحله دفاع از پایان نامه دکتری مدیریت استراتژیک خود در دانشگاه عالی دفاع ملی است.

وی همچنین دارای مدارک تحصیلی حوزوی بوده و به زبان‌های عربی و انگلیسی تسلط دارد.
تدریس دروس تخصصی مخابرات و مدیریت، تالیف مقالات تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهنمایی و مشاوره تعدادی پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در کارنامه فیروزآبادی وجود دارد. 

سیدابوالحسن فیروزآبادی در سال‌های ۱۳۵۹-۱۳۶۱ به فعالیت مطبوعاتی و روزنامه نگاری اشتغال داشته و مقالاتی در حوزه روابط بین‌الملل انتشار داده است.

مدیرعاملی و نایب رئیسی هلدینگ مدیریت صنایع نوین تامین، ریاست هیئت مدیره شرکت تامین تلکام(مجری پروژه اپراتور موبایل نسل سوم با نام تجاری رایتل)، ریاست هیئت مدیره چندین شرکت در زمینه صنایع الکترونیک و مخابرات، طراحی، اجرا و مدیریت پروژه‌های ICT در کشور به مدت ۲۵ سال، طراحی و اجرای دوره‌های آموزش رشته مخابرات و عضویت در هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران از سوابق فعالیت کاری وی است. 
 
 
کد مطلب: 26984
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
بابا اینجا هر کسی واسه خودش یه گردن کلفتیه. زیرساخت و تنظیم مقررات و مخابرات و ... هر کی هر کاری خواست میکنه هر تصمیمی خواست میگیره هر سیاستی خواست اعمال میکنه. وزارت ارتباطات کیلویی چند؟
feedback
از ایتنا خواهش میکنم که در مورد انتشار نظرات همانند گذشته سختگیری نکنه. ما باید از تمام امکانات استفاده کنیم که مراتب اعتراضمون رو به گوش مسئولین برسونیم. در شان ملت ایران نیست که رتبه پایینترین سرعت اینترنت در دنیا رو داشته باشند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام