۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷

اینترنت به درمان افسردگی کمک می کند

ایتنا- هرچند اینترنت برای برخی چندان جالب توجه نیست، اما همین پدیده می‌تواند در موارد بسیاری مفید و حتی حیاتی هم واقع شود.
اینترنت به درمان افسردگی کمک می کند


کارشناسان سلامت روانی استدلال کرده‌اند که افزایش محبوبیت اینترنت را می توان به عنوان تسکین افسردگی مدنظر قرار داد.


به گزارش ایتنا از مهر، کارشناسان سلامت روانی توجه خود را به افرادی معطوف کرده اند که به منظور کسب کمک وقت خود را آنلاین سپری می کنند.

بنیاد سلامت روانی نیوزیلند با تجلیل ار سانه اجتماعی آن را معادل مدرن صحبت کردن پای تلفن توصیف کرده اند.

جودی کلمنت مدیر اجرایی این بنیاد گفت: مردم در دهه ۱۹۵۰ به این نتیجه رسیده اند که در مقایسه با یک دیدار رو در رو، این احتمال بیشتر است که مردم پشت تلفن، دوستانشان را از افسردگی خود مطلع کنند؛ اما امروز مردم کمتر به تماس تلفنی فکر می کنند و این موضوع را از طریق اینترنت با دوستانشان مطرح می کنند.

کلمنت اظهار داشت که مردم اغلب صحبت کردن با غریبه ها در اینترنت را راحت تر قلمداد می کنند و این امر می تواند درمان خوبی باشد تا به آنها کمک کند بدون احساس ناراحتی، شرم و یا خجالت درباره مشکل افسردگی خود صحبت کنند، چرا که آنها هنگام صحبت کردن با مشاوری که حتی وی را نمی شناسند احساس آزادی بیشتری می کنند.

براساس این گزارش، بنیاد سلامت روانی نیوزیلند تلاش کرده است که راه هایی برای اطلاع از این که یک فرد فعال در شبکه های اجتماعی ممکن است به نظر برسد که در خطر آسیب به خود قرار گرفته ارائه کرده است.

برای ارائه مشاوره های آنلاین باید به افراد یک شماره تماس برای حفظ ارتباط، باز نگاه داشتن گفتگو و روحیه دریغ نکردن هر کمکی را ارائه کرد و اگر مشاور احساس کرد که فرد در خطر صدمه به خود قرار گرفته در تماس با خدمات اضطراری تردید نکند.

وی اعتقاد دارد که صحبت کردن با یک فرد در مواقع افسردگی یک گزینه مناسب است، نیازی نیست که این فرد یک درمانگر آموزش دیده یا مشاور باشه بلکه صرف صحبت کردن با دیگران به درمان افسردگی کمک می کند.
کد مطلب: 26818
نام شما
آدرس ايميل شما


حمید
feedback
تو ایران اینترنت با این وضعش خودش عامل اصلی افسردگیه.والا به قرآن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام