۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۷

تولید ۷۲ درصد محتوای اینترنت در آمریکا / سهم تمام کشورهای خاورمیانه تنها ۰/۳ درصد

ایتنا- با وجود چندین موتور جست‌وجو و ایمیل ایرانی، اما د رفضای واقعی متاسفانه حضور پررنگی ندارند و کمتر مورد اقبال و استفاده قرار گرفته‌اند.
تولید ۷۲ درصد محتوای اینترنت در آمریکا / سهم تمام کشورهای خاورمیانه تنها ۰/۳ درصد


به گفته قائم مقام وزیر ارتباطات در حال حاضر ۷۲ درصد از محتوای اینترنت در آمریکا تولید می‌شود و کشورهای خاورمیانه سهمی کمتر از ۰.۳ درصد دارند، اما با این وجود ما آمادگی داریم که در این زمینه با راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف حضور پررنگ‌تری را برای آینده رقم بزنیم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مرتضی براری در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات و دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم این روزهای حوزه فن‌آوری اطلاعات آن است که با وجود بازار بزرگی که در این عرصه وجود دارد، هنوز ایران موفق به حضور در عرصه‌های بین‌المللی نشده است.



وی ادامه داد: به عنوان مثال سال گذشته تنها شرکت مخابرات ‌بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه ICT ، گردش مالی داشته که این رقم در ایرانسل حدود چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سیاست‌های شرکت گوگل اظهار کرد: اکنون شرکتی مانند گوگل در کنار فعالیت‌های اقتصادی فعالیت‌های فرهنگی را هم مدنظر قرار داده و به نوعی به مدیریت فرهنگی پرداخته است. به عبارت دیگر این شرکت و این سایت آنچه را که می‌پسندد بر روی صفحه‌های اصلی خود قرار داده و آنها را منتشر می‌کند و علاوه بر این در حوزه امنیت نیز ورود پیدا کرده است.

براری در ادامه به نقش شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۰۷ فیس‌بوک در اطلس فضای مجازی جزیره‌ای کوچک بود اما اکنون تبدیل به کشوری بسیار بزرگ شده است، ما نیز باید بکوشیم که ایران در این اطلس بتواند نقشی چشم‌گیرتر و برجسته‌تر داشته باشد.

قائم مقام وزیر ارتباطات هم‌چنین عنوان کرد: در حال حاضر توسعه‌ی کسب و کار در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است و لازم است سرویس‌های مختلفی ارائه شود. در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درآمد‌ها نیز بسیار قابل توجه است. اکنون تنها یک شرکت همراه اول زیرمجموعه‌ای به نام «پردیس اول» راه‌اندازی می‌کند و این شرکت ظرف سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد گردش مالی دارد، در حالی که می‌توان در حوزه‌های دیگر شرکت‌های متعددی را برای ارائه‌ی سرویس‌ها راه‌اندازی کرد.

براری حوزه تلفن ثابت را از جمله مواردی دانست که می‌توان در آن سرویس‌های بسیار دیگر ارائه کرد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.


معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌هایی که در راستای ساخت موتورهای جست‌وجو و ایمیل‌های بومی صورت گرفته و اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ موتور جست‌وجوی ایرانی راه‌اندازی شده اما با وجود خدمات خوبی که این سایت‌ها ارائه می‌کنند در فضای واقعی حضور پررنگی ندارند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
کد مطلب: 26785
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام