کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جدیدترین آمار از ضریب نفوذ اینترنت در ایران/ معرفی 5 استان دارای بالاترین کاربر

خبرگزاری مهر , 18 تير 1392 ساعت 13:36

ایتنا- استان مازندران، تهران و اصفهان بیشترین ضریب نفوذ را در میان کاربران اینترنتی ایران دارند.




سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور براساس پارامترهای شبکه، ۵ استان دارای بالاترین ضریب نفود اینترنت را اعلام کرد که براساس این ارزیابی ها، استان مازندران با ضریب نفوذ ۸۳.۸۵ درصد، رتبه اول بالاترین تعداد کاربر اینترنت در کشور را به خود اختصاص داده است.


به گزارش ایتنا از مهر، ارزیابی های صورت گرفته از سوی سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور براساس پارامترهای شبکه نشان می دهد که استان مازندران براساس میزان استفاده از تکنولوژیهای تلفن همراه، وايمكس، فيبرنوري، دایل آپ و ADSL برای اتصال به شبکه اینترنت، با كسب ضریب نفوذ ۸۳.۸۵ درصد و ۳ میلیون و ۷۳ هزار و ۹۴۳ نفر جمعیت بالاترين ضريب نفوذ اينترنت كشور را با داشتن ۲ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۴۵ کاربر و یک میلیون و ۵۰۹ هزار و ۹۶۸ مشترک در اختیار دارد.

در این استان ۳۱.۴۷ درصد کاربران برای اتصال به اینترنت از فناوری ADSL، حدود ۱۲.۴۴ درصد از دایل آپ، ۷.۹۴ درصد از فیبرنوری، ۰.۹۶ درصد از اینترنت وایمکس و ۳۱.۰۴ درصد برای اتصال از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند.

براساس آمارهای ارائه شده در سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، پس از مازندران، استانهای تهران، اصفهان، خوزستان و سمنان در رده های دوم تا پنجم استانهای دارای بالاترین ضریب نفوذ اینترنت قرار گرفته اند.

در این بررسی ها، پارامترهای اندازه گیری براساس تعداد کاربر، تعداد مشترک و جمعیت استان سنجیده شده است به نحوی که استان تهران با ۱۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۳۹۱ نفر جمعیت دارای ۹ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۶۶۲ کاربر و ۷ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۱۸ مشترک اینترنت بوده و ضریب نفوذ اینترنت در این استان ۷۸.۵۵ درصد اعلام شده است.

همچنین استان اصفهان به عنوان سومین استان دارای بالاترین ضریب نفوذ اینترنت در کشور، با ۴ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۳۱۲ نفر جمعیت، دارای ضریب نفوذ ۷۰.۴۸ درصد در بخش اینترنت است و شمار کاربران آن ۳ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۱۶۸ نفر و تعداد مشترکان اینترنت آن ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۳۵ نفر برآورد می‌شود.

در این رده بندی استان خوزستان با ۴ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۲۰ نفر جمعیت و ضریب نفوذ اینترنت ۶۸.۴ درصد در رتبه چهارم قرار دارد و تعداد کاربران اینترنت در این استان ۳ میلیون و ۹۹ هزار و ۷۷۶ نفر و تعداد مشترکان آن نیز ۲ میلیون و ۹۰ هزار و ۶۱۳ نفر اعلام شده است.

سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور براساس پارامترهای شبکه، ضریب نفوذ اینترنت استان سمنان را ۶۵.۴۵ درصد اعلام و این استان را با جمعیت ۶۳۱ هزار و ۲۱۸ نفر و تعداد ۴۱۳ هزار و ۱۵۶ کاربر و ۲۹۱ هزار و ۲۹۹ مشترک پنجمین استان دارای ضریب نفوذ بالای اینترنت ارزیابی کرده است.


کد مطلب: 26772

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26772/جدیدترین-آمار-ضریب-نفوذ-اینترنت-ایران-معرفی-5-استان-دارای-بالاترین-کاربر

ايتنا
  https://www.itna.ir