۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۷

درخواست اتحادیه اروپا از آمریکا: از ما جاسوسی نکنید

ایتنا - پارلمان اروپا از ایالات متحده آمریکا خواست تا اطلاعات مربوط به هرگونه اقدام جاسوسی سایبری را افشا کند و اتهامات وارد شده در این زمینه را مورد بررسی قرار دهد.
درخواست اتحادیه اروپا از آمریکا: از ما جاسوسی نکنید


پارلمان اروپا به رئیس کمیسیون‌های این سازمان و وزرای کشورهای مختلف که در اتحادیه اروپا حضور دارند اعلام کرد مذاکرات خود را با مقامات آمریکایی انجام دهند تا جلوی جاسوسی‌های اینترنتی این کشور گرفته شود و از این طریق توافقات لازم برای فرآیند اشتراک اطلاعات بین آن‌ها صورت گیرد.


به گزارش ایتنا، پارلمان اروپا از ایالات متحده آمریکا خواست تا اطلاعات مربوط به هرگونه اقدام جاسوسی سایبری را افشا کند و اتهامات وارد شده در این زمینه را مورد بررسی قرار دهد.
البته باید گفت مذاکرات دوجانبه آمریکا و اروپا در این زمینه که قرار بود روز دوشنبه آغاز شود، متوقف شد.

انجام مذاکرات جدید برای جلوگیری از جاسوسی سایبری آمریکا در پارلمان اروپا با ۴۸۳ رای موافق، ۹۸ رای موافق و ۶۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

اعضای پارلمان اروپا(MEP) اعلام کردند که کمیسیون اروپایی، شورای وزرا و اعضای اتحادیه اروپا باید همه اهرم‌های موجود را در جریان مذاکره با آمریکا در اختیار بگیرند که از جمله آنها می‌توان به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به مسافران هوایی و اطلاعات بانکی افراد اشاره کرد که این دو طرح با نام‌های Passenger Name Record و Terrorist Finance Tracking Programme دنبال می‌شوند.

باید توجه داشت که این راهکار جدید اتحادیه اروپا نگرانی‌هایی را برای برخی از اعضای آن به وجود آورده است.
کشورهایی مانند بریتانیا، سوئد، هلند، آلمان و لهستان هم‌اکنون در حال بررسی این مسئله هستند که آیا راهکار ارایه شده با قوانین اتحادیه اروپا سازگاری دارد یا خیر.
 
 
کد مطلب: 26733
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام