۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱

ظرفیت گیم کشور در سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای نمایان می‌شود

ایتنا- بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، یک نهاد سیستگذار و هدایت کننده در عرصه بازی‌ها است و کسانی که توان تولید بازی‌ها را ندارند می‌توانند با حمایت این بنیاد، در این راه قدم بگذارند.
ظرفیت گیم کشور در سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای نمایان می‌شود


مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: مخاطبان استقبال خوبی از دو دوره نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران داشتند و ظرفیت گیم کشور در سومین دوره این نمایشگاه نمایان خواهد شد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی روز سه شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: در چهار سال اخیر مهمترین کار بنیاد ملی بازی های رایانه ای اعتماد سازی بود و تلاش ما بر این بوده با ارائه محورهای فرهنگی مورد نظر برای تولید، از بخش خصوصی در ساخت بازی های رایانه ای حمایت کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: این بنیاد یک نهاد سیاستگذار، برنامه ریز و هدایت کننده درعرصه گیم است و کسانی که در حوزه بازی های ارزشی توان تولید را ندارند می توانند با حمایت و نظارت بنیاد در این راستا قدم بگذارند. 

به گفته مینایی، رویکرد بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال ۸۹ و ۹۰ جریان سازی بود و در این سال ها رویکرد تولید بازی های رایانه ای حول محورهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، داستان های تاریخی، تاریخ مبارزات لبنان و فلسطین، حفظ امنیت ملی، داستان های قرآنی، مفاخر علمی و گروه کودک و نوجوان مورد حمایت این بنیاد قرار گرفت. 

وی ادامه داد: رویکرد بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال ۹۱ و ۹۲ فرهنگسازی است و با راه اندازی نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای با عنوان «اسرا» سعی کردیم بازی های مناسب ایرانی و خارجی را بر اساس رده بندی به مخاطبان ارائه کنیم. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از تدوین سند راهبردی بازی های رایانه ای بر اساس چشم انداز سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: بر اساس این سند ما باید به قدرت نخست بازی سازی منطقه ای در سال ۱۴۰۴ برسیم و نیمی از گیم های مصرفی کشورمان از تولیدات داخلی باشد. 

مینایی تاکید کرد که این سند برای تایید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی ارائه شده است. 

وی با یادآوری اینکه ۸۰ بازی رایانه ای در طول چهار سال با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای تولید شده توضیح داد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال ۸۹، ۱۳ بازی رایانه ای، سال ۹۰، ۲۲ بازی، سال ۹۱ با وجود کسر بودجه ۳۲ بازی را حمایت کرد و در سه ماه اول امسال ۷ بازی رایانه ای از حمایت این بنیاد در تولید برخوردار شدند. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ادامه داد: همچنین در سال ۹۰ و ۹۱ نیز به ترتیب ۱۵۰۰ و ۲۷۰۰ مجوز نشر و توزیع بازی های ایرانی و خارجی صادر شد.
مینایی همچنین توضیح داد که در سال ۹۰ ، ۲۰ مجوز تولید بازی رایانه ای و در سال ۹۱ نیز ۴۲ مجوز ساخت گیم از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای صادر شده و در مجموع این دو سال نیز ۲۱ مجوز برای فعالیت مؤسسات تولید، توزیع و ترجمه بازی رایانه ای صادر شده است. 

به گفته وی، در سال ۹۰، پنج مجوز برگزاری مسابقات رسمی بازی و در سال ۹۱ نیز ۸ مجوز برگزاری مسابقه گیم صادر شده و در سال ۹۲ اولین لیگ مسابقات در نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای با همکاری نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد. 

مینایی گفت: در چهار سال اخیر، یک هزار و ۷۰۰ عنوان بازی داخلی و خارجی را بر اساس نظام اسرا رده بندی کردیم و گروه های سنی مختلفی از این رده بندی استفاده کردند و از طریق پیامک ۲۰۰۰۰۷۰۰ به خانواده ها اطلاع رسانی شد. 

وی درباره وضعیت بازار قاچاق بازی های رایانه ای توضیح داد: جمع آوری بازی های نامناسب در بازار وظیفه بنیاد نیست و ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی هنری باید در این زمینه فعالیت کند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: همکاری جدی با این ستاد داریم و وظیفه خود می دانیم که با رصد بازار، اطلاعات مورد نظر درباره تخلفات را به این ستاد ارائه دهیم. 

مینایی به واگذاری ساماندهی گیم نت ها به بنیاد ملی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ بازی سرا را در تهران و شهرستان های مختلف نامحسوس بررسی و اطلاعات آنها را در اختیار نهادهای ذی ربط قرار دادیم. 

وی ادامه داد: تنها جایگاه متولی رسمی سرکشی به گیم نت ها بنیاد ملی بازی های رایانه ای است و ملاک و معیار بازی سرای مناسب از طریق این بنیاد اعلام خواهد شد. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای به حضور بازی سازان ایرانی در نمایشگاه های خارجی اشاره کرد و توضیح داد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه گیم کانکشن فرانسه دو بار حضور یافتیم و در بار اول این حضور ۸ بازی و بار دوم ۱۸ محصول در این نمایشگاه ارائه شد. 

مینایی با یادآوری اینکه به دلیل کمبود بودجه در نمایشگاه دبی شرکت نکردیم افزود: در سه دوره نمایشگاه بازی های رایانه ای دبی حضور فعال داشتیم و بازی های ایرانی در این نمایشگاه عرضه شدند؛ همچنین بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه گیمز کام آلمان سه دوره و جی استار کره جنوبی، سیاتل آمریکا و نمایشگاه سنگاپور حضور داشتیم و ایران به عنوان تولید کننده بازی رایانه ای، معرفی شد. 

وی گفت: یکی از محصولات دومین جشنواره بازی های رایانه ای با محتوای امر به معروف و نهی از منکر در بین ۱۳۷ بازی در گیم کانکنشن آسیا رتبه اول را کسب کرد که این جای افتخار دارد؛ پیش از این نیز در زمستان سال ۹۱، بهترین عنوان بازی آنلاین آسمان دژ ۲ در نمایشگاه «ان ام او» آلمان را بدست آورد. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره فروش بازی های ایرانی نیز گفت: بازی گرشاسب بالای ۲۶۰ هزار نسخه، گاندو و سیاره میترا بالای ۶۰ هزار، شبان و کارگاه علوی ۵۰ هزار، شتاب در شهر بالای ۱۴۰ هزار در بازار توزیع شده است. 

مینایی ادامه داد: کیفیت بازی های رایانه ای ایرانی روز به روز ارتقاء می یابد اما شبکه توزیع بازی رایانه ای کارایی مناسبی ندارد از این رو بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بخش توزیع با همکاری بخش خصوصی به دنبال راه اندازی شبکه توزیع مویرگی است.
وی اظهار امیدواری کرد که با افزایش کف بازی های خارجی زمینه برای توزیع بیش از پیش گیم های ایرانی فراهم شود 

مینایی گفت: بازی های ایرانی در خارج از کشور و در آسیا جایگاه خوبی دارد و بسیاری از بازی های ایرانی از سوی ناشران اروپایی و آمریکایی توزیع شدند.
وی ادامه داد: برخی بازی های ایرانی همچون گرشاسب در ۱۰ زبان ترجمه و توزیع شدند و در عین حال سیاره میترا، شبان و طلای سیاه نیز در بازارهای اروپایی توزیع شده اند. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای در قم و مازندران اشاره و اظهار امیدواری کرد که مهرماه امسال شاهد برگزاری نمایشگاه گیم در استان خوزستان باشیم. 

مینایی به فارغ التحصیلی ۳۰۰ دانشجو از انستیتو بازی سازی اشاره کرد و گفت که از ۲۰ استاد برجسته در این مرکز استفاده شده است. 

وی ادامه داد: با راه اندازی مرکز رشد در سال ۹۱ نیز ۱۵ تیم دانشجویی بازی ساز فعالیت خود را آغاز کردند همچنین رشته بازی سازی نیز در دانشگاه علمی کاربردی در تهران و زنجان برپا شده است. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: این بنیاد، در سومین جشنواره خلیج فارس، لیگ آزاد بازی های رایانه ای را برگزار کرد و در این جشنواره ۱۷ بازی نامه خلیج فارس و ۱۴ بازی ایندی با موضوع خلیج فارس تولید شد که این بازی ها در قالب بازی های آی پد انتشار خواهد یافت. 

مینایی همچنین از انتشار ۴۰ عنوان کتاب و نشریه و مقاله در زمینه تولید بازی رایانه ای خبر داد و افزود: مهمترین محصول ما دانشنامه تولید بازی های رایانه ای بود که در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی کردیم و برای توزیع این دانشنامه نیازمند ناشری قوی هستیم. 

وی توضیح داد: در سال ۸۹ اعلام کردیم ۲۰ میلیون گیمر داریم و ۵۰ میلیون نسخه بازی در کشور به فروش می رسد و ۶۰ درصد خانواده ها از محتوای این بازی ها خبرندارند که تکان دهنده بود؛ امسال نیز تلاش داریم با همکاری دانشگاه تهران و در نمایشگاه بازی های رایانه ای این آمارگیری را دوباره انجام می دهیم. 

مینایی در ادامه از برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای از ۲۲ تا ۲۶ مرداد در مصلای امام خمینی (ه) خبر داد و گفت: استقبال مخاطبان از نمایشگاه بازی های رایانه ای نشان از ظرفیت های بسیار عرصه گیم دارد و بنیاد ملی بازی های رایانه ای با همکاری وزارت ارشاد، شورایعالی فضای مجازی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمک کردند این نمایشگاه را برگزار می کند. 

وی ادامه داد: تولیدکنندگان و مردم درخواست داشتند این نمایشگاه برگزار شود و امیدواریم در سومین دوره توان بازی سازی خود را نشان دهیم. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای علاوه بر حضور بازی های بزرگ، بخش مسابقات آفرینش های دانشجویی برای نخستین بار در یک رقابت سنگین در نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای برگزار می شود. 

مینایی ادامه داد: امسال بخش ایده قرآنی در جشنواره بازی های رایانه ای با رویکرد بازی نامه نویسی با داستان های قرآنی، پیشرفت های ایران در سال ۱۴۰۴، بیداری اسلامی، مقاومت و بیداری اسلامی و طراحی کاراکتر دفاع مقدس، خانواده ایرانی، پهلوانان ایرانی و دنیای آینده برگزار خواهد شد و بازی سازان ۳۱ تیرماه مهلت دارند که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

مینایی در ادامه پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود. وی درباره وضعیت بودجه بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: با تلاش هایی که انجام دادیم ردیف بودجه بنیاد ملی بازی های رایانه ای حفظ شد؛ البته این رقم مناسب نیست و عرصه بازی های رایانه ای به ده ها برابر این بودجه نیاز دارد.

وی ادامه داد: بودجه بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سال گذشته ۸۵ تقلیل یافت و امسال نیز ۷۰ درصد بودجه سال قبل به بنیاد اختصاص داده شده است. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره ساماندهی کیم نت ها از سوی این بنیاد نیز توضیح داد: استانداردسازی و ارائه مجوز برای گیم نت ها از وظایف بنیاد ملی بازی های رایانه ای و حرکت بنیاد در این زمینه ایجابی است و مشکلات این بخش از سوی بنیاد به نهادهای ذی ربط ارائه می شود. 

مینایی در ادامه با یادآوری اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای متولی عرصه گیم در کشور است تاکید کرد که مرکز رسانه های دیجیتال بر اساس تقسیم کار انجام شده، در بخش فضای مجازی و نرم افزار ورود پیدا کرده و متولی گیم، بنیاد بازی های رایانه ای است. 

وی درباره حمایت از تولید بازی های رایانه ای گفت: بیش از ۴۰درصد بازی های حمایت شده از سوی بنیاد ارزشی هستند اما به دلیل کمبود بودجه برخی بازی ها همچون ذوالقرنین به سرانجام نرسیده و چنانچه بودجه مورد نظر تامین شود شاهد تولید این گیم ها خواهیم بود. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره اهمیت بازی نامه نوسی نیز گفت: این مهم یکی از محورهای تدریس ما در انستیتو بازی سازی است و کسانی که فارغ التحصیل این بخش هستند واحد های بازی نامه نویسی را گذرانده اند. 

وی ادامه داد: بازی نامه نویسی با امور هنری پیوند عمیقی دارد و همکاری هنرمندان، نویسندگان و فعالان حوزه علمیه و گروه های فرهنگی به ارتقای این بخش کمک خواهد کرد. 

مینایی درباره نقش فیلمسازان در ارتقاء بازی های رایانه ای توضیح داد: ارتباط ما در جشنواره فجر با فیلمسازان در بخش بازار فیلم مطلوب است و معتقدم همکاری بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی با بنیاد ملی بازی های رایانه ای منجر به تولید بازی های رایانه ای بر اساس فیلم ها می شود. 

وی ادامه داد: هنرمندان به جایگاه بازی های رایانه ای توجه نمی کنند و اگر در این عرصه فرهنگسازی بیشتری انجام شود شاهد تولید بازی های رایانه ای با کیفیت بر اساس فیلم های تولید شده در سینمای ایران خواهیم بود. 

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره عرضه برخی از بازی های رایانه ای بنام دیگر کشورها گفت: هر بازی برای ارائه در دیگر کشورها از طریق «دومین» آن کشور عرضه می شود که این به معنای مالکیت بازی های رایانه ای بنام دیگر کشورها نیست. 

وی یادآور شد: بعضا در مقام عقد قرار داد بازی سازان مجبورند به دلیل تحریم ها به نام یک شرکت آلمانی یا آمریکایی قرارداد ببندند و چاره ای در این زمینه نداریم. 

دبیر سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای ادامه داد: به عنوان نمونه بازی سیاره میترا قبل ارائه روی پی سی، در قالب بازی ایکس باکس به عنوان یک بازی کانادایی عرضه شد. 

مینایی از تاسیس انجمن صنفی توزیع کنندگان خبر داد و گفت که این انجمن هشت ماه است آغاز به کار کرده و هم اکنون مراحل قانونی شدن این صنف در حال تشکیل است. 

وی همچنین توضیح داد که توانایی عرضه بازی های ایرانی روی کنسول وجود دارد اما به دلیل تحریم ها این مهم محقق نمی شود.

به گفته وی، اختتامیه سومین جشنواره بازی های رایانه ای همزمان با نمایشگاه گیم تهران ۲۶ مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.


۱۰۰ موسسه بازی ساز در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای حضور می‌یابد
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: ۱۰۰ موسسه بازی ساز در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران حضور یافته و آخرین دستاوردهای خود در این عرصه را ارائه می‌کنند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد بیطرف در نشست خبری سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای افزود: نمایشگاه دوم بازی های رایانه ای تهران با استقبال خوب علاقه مندان و بازی سازان و خانواده ها قرار گرفت و این حمایت انرژی ما را برای برپایی سومین دوره این رویداد مضاعف کرد. 

به گفته وی، هدف از برگزاری سومین دوره نمایشگاه بازی های رایانه ای را ترویج فرهنگ استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و نمایش توانمندنی های کشور در عرصه گیم است. 

قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نظرسنجی صدا وسیما از دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس این نظرسنجی، بیش از ۹۰ درصد بازدیدکنندگان این رویداد، نفوذ پذیری به اهمیت نفوذپذیری بازی های رایانه ای در خانواده ها رای داده بودند، ۸۵ درصد علاقه مندان بهترین زمان برگزاری این رویداد را فصل تابستان دانسته و ۸۹ درصد فضای دسترسی راحت برای حضور در نمایشگاه را خواستار شده بودند. 

بیطرف ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد حاضران در نمایشگاه دوم بازی های رایانه ای با خانواده در این رویداد حاضر شدند و میانگین مدت زمان بازدید این افراد از نمایشگاه سه ساعت و نیم بوده است. 

به گفته وی، ۷۳ درصد گروه سنی جوانان حاضر در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در دوره دوم را افراد زیر ۲۹ سال و ۴۰ درصد از این تعداد را نیز افراد زیر ۲۰ سال تشکیل دادند. 

به گفته وی، موفقیت بخش های نمایشگاه بازی های رایانه ای در دوره دوم بر اساس نظر سنجی صدا و سیما تشریح شده به نحوی که بر اساس این نظرسنجی بخش سرگرمی، ۸۳ درصد، خانواده ۷۶ درصد و تولیدات ۷۴ درصد در جلب رضایت مخاطبان موفق بوده اند.
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به برگزاری سومین نمایشگاه گیم تهران اشاره کرد و گفت: در این رویداد تولیدات بازی سازان رونمایی خواهد شد و پیش بینی ما بر این است که بیش از ۱۰۰ موسسه بازی ساز در نمایشگاه سوم حضور می یابند.
بیطرف گفت: برای اولین بار شاهد ساماندهی انجمن های صنفی بازی های رایانه ای در نمایشگاه سوم گیم تهران هستیم که این مهم با حمایت انجمن های فعال در عرصه تولید گیم محقق می شود. 

وی ادامه داد: بازی سازان مستقل جایگاه ویژه ای در نمایشگاه بازی های رایانه ای داشته و و جدیدترین محصولات خود را در این رویداد ارائه می کنند و در بخش جشنواره نیز نگاه ویژه به تولیدات بازی سازان مستقل خواهیم داشت. 

قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به برپایی بخش خانواده در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد که آموزش فرهنگ استفاده از بازی های رایانه ای از اهداف برپایی این بخش است؛ همچنین در نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای، شاهد حضور همیاران اسرا خواهیم بود و به عبارتی نوجوانان با خانواده ها در زمینه ترویج استفاده صحیح از بازی های رایانه ای به گفت وگو می نشینند. 

بیطرف ادامه داد: در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران شاهد حضور ۱۵ دانشگاه فعال خواهیم بود و این در حالی است که در دوره قبلی این رویداد، ۸ دانشگاه در این رویداد حضور داشتند. 

وی همچنین از برگزاری مسابقات بازی سازی دانشجویی در چهار روز برگزاری این رویداد خبر داد و یادآور شد که برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه این رویداد معرفی می شوند. 

قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای از برگزاری کارگاه های آموزشی در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای خبر داد و توضیح داد که در دوره قبلی این رویداد ۳۰ کارگاه آموزشی برگزار شده است. 

بیطرف با یادآوری اینکه رویکرد نمایشگاه سوم بازی های رایانه ای بر حضورتولیدات خارجی نیست گفت که از نمایندگان تجاری، موسسات توزیع کننده و جشنواره های مختلف خارجی برای حضور در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای دعوت می کنیم تا از این طریق زمینه حضور بیش از پیش بین المللی بازی های ایرانی را فراهم کنیم. 

وی درباره بخش سرگرمی سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای نیز گفت که این بخش نسبت به دوره قبلی، توسعه بیشتری یافته است؛ همچنین در این بخش برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای را در فضای مطلوب برای حاضران پیش بینی شده است. 

قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای به برگزاری بخش ویژه در نمایشگاه بازی های رایانه ای اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش در قسمتی با عنوان «پنجره» روند بازی سازی دو دهه اخیر کشور در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد؛ در بخش بازی پنهان نیز اثرات مخرب بازی های رایانه ای و اهمیت فرهنگسازی در این زمینه و تشریح ابعاد جنگ نرم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

بیطرف در ادامه گفت: در سال گذشته بخش ایده های قرآنی را داشتیم و امسال این بخش در قالب هایی دیگر در نمایشگاه برپا خواهد بود. 

وی افزود: در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران ۴۰۰ ایده ارائه شده به نمایش عمومی می رسد و از بازی سازان برای تولید این ایده ها دعوت خواهد شد.
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین گفت که در بحث بازی های کنسولی، برخی بازی ها در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای در حوزه بازی های تبلتی ارائه می شود. 

بیطرف به مشکلات پیش رو در توزیع محصولات فرهنگی اشاره کرد و توضیح داد: این معضل در همه عرصه ها از جمله بازی های رایانه ای دیده می شود و همه باید برای بهبود این بخش تلاش کنند. 

وی درباره حضور بازی های رایانه ای دفاع مقدسی در نمایشگاه گیم تهران افزود: جایگاه ویژه ای را برای بازیهای دفاع مقدس درنظر گرفتیم و برخی بازی ها همچون «چریک» در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای عرضه می شود. 

قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: همچنین در بخش تولید بازی نامه «گُردان» را با موضوع آزادسازی خرمشهر به پایان رساندیم و بازی مقاومت خرمشهر را که سال گذشته تولید شده در نمایشگاه امسال عرضه می کنیم. 

بیطرف با یادآوری اینکه بیش از ۳۰ بازی رایانه ای در نمایشگاه گیم تهران رونمایی شد اظهار امیدواری کرد که در نمایشگاه امسال بیش از ۵۰ بازی رونمایی و عرضه شود.
وی گفت: بخش آفرینش های دانش آموزی از نمایشگاه بازی های رایانه ای حذف نشده و با همکاری آموزش و پرورش، آفرینش های دانش آموزی در سطحی متفاوت از دیگر بخش ها برگزار می شود.
کد مطلب: 26694
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام