کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار مایکروسافت درباره فعالیت دو بدافزار قدیمی

11 تير 1392 ساعت 12:20

ایتنا- این دو بدافزار می‌توانند حسابی شما به دردسر بیندازند و ابته بهتر است بدانید که آنتی‌ویروس‌ها هم به سختی شاید بتوانند از پس آنها بر بیایند!




یکی از کارشناسان امنیتی شرکت مایکروسافت نسبت به فعالیت دو بدافزار نسبتاً قدیمی هشدار داده و گفته است این دو بدافزار به کمک یکدیگر در رایانه‏های آلوده می‏مانند و آنتی‏ویروس‏ها نیز از پس آنها برنمی‏آیند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‏سایت itworld، هیون چوی، یکی از کارشناسان مرکز مبارزه با بدافزارها در شرکت مایکروسافت در مطلبی نوشته است دو بدافزار وُب‏فوس (Vobfus) و بی‏بون (Beebone) به یکدیگر کمک می‏کنند تا در رایانه‏های آلوده بمانند و حذف نشوند. هر کدام از این دو بدافزار به ترتیب اقدام به دانلود نسخه‏های متفاوت یکدیگر می‏کنند تا آنتی ویروس‏ها از پس آنها برنیایند.

براساس این گزارش، بدافزار وُب‏فوس که برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۰۹ کشف شد، در واقع یک دانلودِر است، یعنی نرم‏افزاری که سایر کدها و قسمت‏های مورد نیاز را دانلود می‏کند. 

این بدافزار پس از آنکه رایانه‏ای را آلوده کرد، از یک سرور کنترل و فرماندهی اقدام به دانلود بدافزار بی‏بون می‏کند. بی‏بون نیز خود یک دانلودر است و کارش نصب دیگر قطعات بدافزاری بر روی رایانه آلوده است. این دو بدافزار معمولاً رایانه‏های ویندوزی را آلوده می‏کنند.

کمک این دو بدافزار به یکدیگر باعث می‏شود آنتی‏ویروس‏ها قادر به کشف و از بین بردن آنها نباشند. به گفته تحلیلگر مایکروسافت، آنتی‏ویروس‏های جدید ممکن است یکی از این بدافزارها را کشف کنند، اما قطعه دیگر معمولاً به آسانی و به سرعت کشف نمی‏شود.

وی همچنین نوشته است: وُب‏فوس یک کِرم رایانه‏ای نیز هست و خود را به کمک قابلیت‏های اتوران (autoran) در درایوهای مختلف کپی می‏کند.


کد مطلب: 26687

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26687/هشدار-مایکروسافت-درباره-فعالیت-دو-بدافزار-قدیمی

ايتنا
  https://www.itna.ir