۰
plusresetminus
شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷

آسیا در حوزه سیستم‌های پردازش ابری از اروپا جلوتر است

ایتنا- فعال‌‌ترین دولت‌ها برای به کار گیری سیستم های پردازش ابری در آسیا هستند. بریتانیا هم در اروپا، نوآورترین کشور در زمینه پردازش‌های ابری محسوب می‌شود.
آسیا در حوزه سیستم‌های پردازش ابری از اروپا جلوتر است


بر اساس نتایج حاصل از بررسی جدید "انجمن جهانی سیستم‌های پردازش ابری" و مرکز Informa Telecoms & Media، منطقه اروپا در مقایسه با آمریکای شمالی و آسیا نوآوری کمتری را در حوزه سیستم‌ها و ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری ارایه می‌دهد و در این عرصه از رقبای خود عقب مانده است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت cellular-news، این بررسی همچنین نشان داد که استفاده از سیستم‌های پردازش ابری این روزها به عنوان یک عامل کلیدی در رقابت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

طبق نتایج حاصل از مطالعه یاد شده، تنها ۸ درصد دست‌اندرکاران حوزه پردازش ابری بر این باورند که کشورهای اروپایی در توسعه و ارایه نوآوری در این زمینه پیش‌رو هستند. در مقابل ۷۰ درصد آن‌ها اظهار داشته‌اند که آمریکا در این زمینه گام اصلی را برمی‌دارد و ۱۵ درصد هم بر رهبری و حاکمیت آسیا در این بازار تاکید داشته‌اند.

بریتانیا نوآورانه‌ترین کشور اروپایی در حوزه سیستم‌های پردازش ابری محسوب می‌شود و این در حالی است که دو کشور ژاپن و سنگاپور هم عنوان پیشگامان این عرصه در آسیا را کسب کرده‌اند.

"کامیل مندلر"(Camille Mendler) مدیر تحقیقات مرکز Informa در این خصوص گفت: «اروپا تعداد زیادی از نیروهای خلاق و نوآور را در حوزه پردازش ابری تربیت می‌کند، اما غالب آن‌ها برای کسب درآمد بیشتر از این منطقه خارج می‌شوند و معمولا به آمریکا می‌روند. 

کشورهایی که تمایل به انجام سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر را در این زمینه دارند، بیشتر از مزایای سیستم‌های پردازش ابری بهره می‌برند».

از هر ۱۰ نفری که در این تحقیق حضور داشتند ۸ نفر اعلام کردند که دولت‌ها باید کسب‌وکارها را بیش از پیش تشویق کنند تا ابزارهای پردازش ابری را مورد استفاده قرار دهند. نقش دولت‌ها در این زمینه مهم‌تر از تامین امنیت داده‌ها در فضای پردازش ابری است.

اما باید توجه داشت که فعال‌ترین دولت‌ها برای به کارگیری سیستم‌های پردازش ابری در آسیا حضور دارند. در این منطقه کشورهایی از جمله سنگاپور سازمان‌های کوچک را تربیت کرده و به آن‌ها کمک‌هزینه‌هایی پرداخت می‌کنند تا خدمات پردازش ابری را به‌کار برند.

مندلر در این باره خاطرنشان کرد: «سازمان‌های کوچک در زمینه اشتغال‌زایی موتور رو به‌رشد اقتصاد جهانی محسوب می‌شوند. رقابت اقتصادی یک کشور رابطه تنگاتنگی با نحوه استفاده سازمان‌های آن از سیستم‌های پردازش ابری دارد».
کد مطلب: 26627
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام