۱
۰
plusresetminus
شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۱

وزیر ارتباطات جدید باید تفکرش در بخش IT بر مخابرات ارجحیت داشته باشد

ایتنا - بزرگیان: انتخاب وزیر شایسته‌ای که برنامه پنجم توسعه را درک کرده باشد، می‌تواند وزارت ارتباطات را به سمت توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک هدایت کند.


رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک با بیان اینکه انتخاب وزیر شایسته‌ای که برنامه پنجم توسعه را درک کرده باشد، می‌تواند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به سمت توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک هدایت کند، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات معضلاتی وجود دارد که باید در دولت یازدهم حل شود.


به گزارش ایتنا احمد بزرگیان در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه سکان فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در اختیار فردی قرار گیرد که تفکرش در بخش IT بر تفکرش در حوزه مخابرات و تلفن همراه ارجحیت داشته باشد، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید دارای نگرش، تخصص و اعتقاد به توسعه فناوری اطلاعات باشد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در دهه پیشرفت و اهمیت پیدا کردن نقش فناوری اطلاعات در تمامی حوزه‌های کشور، اظهار داشت: وزیر منتخب ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر توسعه فاوا باید دارای نگرش، تخصص و دیدگاه اعتقادی به توسعه فناوری اطلاعات باشد.

بزرگیان افزود: بر این اساس می‌توان با تکیه بر تجربیات و توانایی این فرد به اهداف برنامه پنجم توسعه و تحقق دولت الکترونیک که با سایر حوزه‌های کشور در ارتباط است، دست یافت.

معاون سابق معاونت توسعه‌ مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه انتخاب وزیر شایسته‌ای که برنامه پنجم توسعه را درک کرده باشد، می‌تواند وزارت ارتباطات را به سمت توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک هدایت کند، ادامه داد: در شرایط حاضر مدیرانی در سطح عالی با این ویژگی‌ها وجود دارند و طی چند سال اخیر نیز با توسعه شبکه ملی اطلاعات و اجرای طرح‌های ملی بر پایه تعامل سازنده با بدنه ICT کشور این مسئله مشهود است.

بزرگیان با تاکید براینکه در شرایط حاضر در بخش موبایل و تلفن ثابت مشکلی وجود ندارد، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات معضلاتی وجود دارد که باید در دولت یازدهم این مسائل حل شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر آینده باید ارتباطات مستمر با شورای عالی فضای مجازی داشته باشد، تا به این شکل برنامه و اهداف مدنظر درحوزه فناوری اطلاعات محقق شود. 
 
 
کد مطلب: 26624
نام شما
آدرس ايميل شما


امير مختار آقاملايي
feedback
Iran, Islamic Republic of
امروزه اقتصاد پويا دو ركن دارد يكي IT و ديگري Network ، برخلاف نظر آقاي بزرگيان راه قدس از كربلا مي گذرد . اگر شبكه درست باشد مي توان IT شدن را تجربه كرد و انتظار دولت الكترونيك قوي داشت اما عكس آن درست نيست.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام