۷
۰
plusresetminus
جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۲

وزیر ارتباطات: دلیل افت سرعت اینترنت در ایام انتخابات امنیتی بود

ایتنا - نامی: این کار توسط نهادهای مختلف که در بخش‌های محتوایی و زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور فعال هستند، صورت گرفت و وزارت ارتباطات هم بخشی از آن بود.
وزیر ارتباطات: دلیل افت سرعت اینترنت در ایام انتخابات امنیتی بود


وزیر ارتباطات گفت: کاهش سرعت اینترنت که در زمان انتخابات برخی آن را اختلال نامیدند ناشی از راهکارهای امنیتی بود که برای حفظ آرامش کشور در زمان برگزاری انتخابات چاره شده بود.

به گزارش ایتنا محمدحسن نامی در گفت‌وگو با تسنیم‌، با اشاره به اینکه وضعیت ارتباطات مبتنی بر شبکه جهانی خوب است، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در ارتباطات اینترنتی کشور وجود ندارد و کاهش سرعتی که در زمان انتخابات برخی آن را اختلال نامیدند ناشی از راهکارهای امنیتی بود که برای حفظ آرامش کشور در زمان برگزاری انتخابات چاره شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در راستای ارتقای تمهیدات امنیتی، پهنای باند مسدود شده بود، گفت: اگر جلوی پهنای باند گرفته می‌شد مسلماً دیگر ارتباطی برقرار نمی‌شد اما با استفاده از راهکارها و ابتکاراتی مانع از ورود بیگانگانی که درصدد اخلال در برگزاری انتخابات بودند، به مرزهای فضای مجازی کشور شدیم.

وزیر ارتباطات همچنین ابراز کرد: این کار توسط نهادهای مختلفی که در ارتباط با بخش‌های محتوایی و زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور فعال هستند، صورت گرفت و وزارت ارتباطات هم بخشی از آن بود.

نامی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود وزارت ارتباطات درصدد است با ایجاد شبکه ملی اطلاعات رفته رفته اینترنت را محدودتر سازد، گفت: به هیچ عنوان چنین نیست و ما دنبال قطب شدن در حوزه ارتباطات هستیم. اگر می‌خواستیم ارتباطات را محدود کنیم چرا خط ارتباطی شرق به غرب EPEG را توسعه دادیم؟

وی افزود: ما به‌دنبال هاب ترانزیتی منطقه شدن هستیم و ظرفیت‌های توسعه‌ای در این بخش را باید به جایگاهی برسانیم که سرآمد کشورهای منطقه باشیم.
 
 
کد مطلب: 26621
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
کثرت سایتهای فیلتر شده و سرعت پایین و قطع و وصل های مکرر و از دست خارج شدن گاه و بی گاه بعضی سرویس های پر استفاده ، اینترنت رو برای 35 میلیون کاربر ایرانی تبدیل کرده به ابزار عذاب. معمولا بعد از یکی دو ساعت گشت زنی در اینترنت وجود ادم از احساساتی مثل خشم، تنفر و دلسردی لبریز میشود.
آیا وقتی با رفتار اشتباه خودمون 35 میلیون کاربر اینترنت رو هر روز و یا چند بار در هفته در معرض چنین احساسات نا خوشایندی قرار میدهیم به فکر امنیت ملی هستیم؟ آیای به این فکر میکنیم که رفتار خشن ما با کاربران اینترنت نه تنها اثار منفی به مراتب بیشتری نسبت به بعضی سایتهایی که با یک تحلیل اشتباه اقدام به بستن انها میکنیم به همراه دارد بلکه اثار منفی اون دسته از سایتها رو هم تشدید میکند؟ آیای به این فکر میکنیم که اینترنت را به ابزار کارامد دفع حداکثری تبدیل کرده‌ایم؟
اینطور نیست که کاربران اینترنت بعد از برخواستن از پشت کامپیوتر، این تجربه تلخ رو نادیده گرفته و همه چیز رو فراموش کنند ، بلکه اونها تمام ان احساس خشم، تنفر و یاس رو که ما به اونها اعمال میکنیم در درون خود حفظ کرده و به همه چیز تعمیم میدهند. اما چه چیز باعث شده که اینترنت کشور دچار این وضعیت شود؟ پاسخ پیچیده نیست، تحلیل نادرست از نتایج تصمیم های خودمون و و عدم اسیب شناسی اونها.
با توجه به اینکه نوع برخورد ما با اینترنت به طور مستقیم بر روی افکار و احساست میلیونها ایرانی اثر میگذارد در مورد این موضوع باید بسیار حساس بود. اگر در این مورد حساسیت به خرج میدادیم هرگز دامنه اصلی یک سرویس دهنده مطرح وبلاگ رایگان مانند بلاگر رو فیلتر نمیکردیم که به تبع اون میلیون ها وبلاگ هاست شده روی سرورهای اون که در بسیاری از موارد فاقد هر گونه محتوای مجرمانه هستند از دسترس خارج شوند. هرگز و تحت هیچ شرایطی سرعت اینترنت را پایین نمی‌اوردیم. هرگز دسترسی به سرویس های محبوب و پر مخاطبی مانند جیمیل و یاهو رو با اختلال مواجه نمیکردیم.
الان هم دیر نشده است و با همت مسئولان ذی ربط میتوان اینترنت رو از وضعیت کنونی نجات داد و اجازه نداد که عده‌ای از دوستان تصمیم گیر با اقدامات کارشناسی نشده و تصمیمات خلق الساعه و عجولانه خودشون بیش از این با امنیت ملی کشور بازی کنند.
feedback
ببینید این سرهنگ چی گفته:
" با استفاده از راهکارها و ابتکاراتی مانع از ورود بیگانگانی که درصدد اخلال در برگزاری انتخابات بودند، به مرزهای فضای مجازی کشور شدیم."
و
"ما دنبال قطب شدن در حوزه ارتباطات هستیم"
لابد یا ما رو ... فرض کرده یا خودش رو ... می بینه.

آخه مگه تو خودت نمی گفتی سرعت اینترنت خوبه و همه چی آرومه
پس چی شد حالا؟
کی بشه بری که از دستت راحت بشیم.
feedback
Sweden
ببینید جناب وزیر، در میان عموم اگه کسی دروغ بگه دیگه بقیه حرفاشو قبول میکنن حتی اگه به خدا و پیغمبر هم قسم بخوره ولی دیگه به قولی حناش رنگی نداره اما در مورد افراد خاص و مسئولان این مورد خیلی شدیدتر خودشو نشون میده؛ وزیری که حتی یک بار دروغ بگه دیگه وجهه ی خودشو پیش ملت از دست میده خصوصا الان که ملتی باسواد و تحصیل کرده داریم و این رفتار شما اصلا و ابدا پذیرفتنی نیست. چرا همون موقع نگفتین "بنا به ملاحضلات این اتفاق افتاده" ؟؟!!! و در مقایل ملت اونها رو هیچ به حساب آوردین و دروغ گفتین؟!
خجالت بکشین آقا!!!
ehsan
feedback
نه که نمیدونستیم..
من که فکر میکردم به خاطر کمبود پهنای باند بود :))
feedback
ما دنبال قطب شدن در حوزه ارتباطات هستیم"

هههه مردم از خنده!

تو برو همون گوگل ارث رو با 300 هزار نیروی انسانی درست بکن
بعد بیا از این حرفهای گنده ... بزن

هههه
feedback
یک ساعته منتظریم گوگل یک نتیجه رو نشون بده، انگار که اینترنت قطع شده!! این چه وضعیه؟؟؟ اگر می تونید موتور جستجو بسازید، این گوی و این میدان، اگر نمیتونید دست بردارید از این رفتارهای ...
mamad
feedback
چرت و پرته
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام