۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰

نحوه افزودن سایت به صفحه پیوندها

ایتنا- وقتی سایت مورد نظرتان فیلتر شده باشد، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که لیستی از سایت‌های پیشنهادی با تصویب و تایید کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه‌ای است.
نحوه افزودن سایت به صفحه پیوندها


با استناد به آیین‌نامه ساماندهی سایت‌های اینترنتی ایرانی مصوب مردادماه سال ۱۳۸۵ هیات وزیران، بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تصویب کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه‌ای، در نیمه اول فروردین ماه سال ۱۳۸۹ به تغییر صفحه فیلترینگ (پیوندها) و استفاده بهینه از آن در قالب معرفی پایگاه‌های اینترنتی مفید اقدام شد.



به گزارش ایتنا از ایسنا، دبیرخانه این طرح با ترکیب کارشناسان و متخصصان حوزه‌های فرهنگ، رسانه و اطلاع رسانی، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رده‌بندی تارنماها بر اساس اطلاعات ثبت شده در پایگاه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی اقدام کرده است.

مراحل انجام رده‌بندی شامل استفاده از بانک تارنماهای ثبت شده در پایگاه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی، عدم احراز وجود محتوای مجرمانه در تارنماها، دسته بندی در مقوله‌های تعریف شده‌، ارزیابی تارنماهای دسته‌بندی شده و نمایش در صفحات پایگاه مفید لینک بود.

بررسی اولیه سایت‌ها شامل تطبیق محتوای پایگاه با قانون جرایم رایانه‌یی بوده و در صورت عدم احراز وجود محتوای مجرمانه پایگاه مزبور در رده بندی تعریف شده وارد خواهد شد.

سپس تارنماهای ثبت شده در هر یک از مقوله‌های تعریف شده (فرهنگی و مذهبی، خبری، خانواده، سرگرمی و علمی، خدمات اینترنتی، شبکه اجتماعی و عمومی) دسته‌بندی شده و پایگاه‌های برتر هر مقوله بر اساس کاربرگ‌های داوری مشتمل بر معیارهای عمومی ارزیابی تارنما، برگزیده و معرفی خواهند شد.

این روند به عنوان رویه‌ای ثابت برای دوره‌های زمانی مشخص - حداقل ماهانه - ادامه خواهد یافت اما معیارهای عمومی ارزیابی تارنما عبارتند از صحت مطالب، اعتبار مطالب، دامنه پوشش موضوعی مطالب، به روز بودن (تازگی)، تعاملی بودن (دوسویگی)، دسترسی پذیری، خدمات، کاربر پسندی، مدیریت مخاطب، جامعیت و تراکم فرامحلی و تطابق با راهبردهای محتوایی فرهنگی ۱۴ گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

اما پس از تکمیل روند بررسی و رده‌بندی،‌ تارنماهای رده‌بندی شده در جایگاه‌های خود در پایگاه مفید لینک به نمایش در خواهند آمد. طی بررسی و رده بندی ابتدایی تمامی تارنماهای ثبت شده در تارنمای ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی، تعداد ۱۰۰ تارنمای برتر در هر مقوله مشخص و به نمایش در خواهند آمد.

مدیران تارنماهای داوطلب حضور در لیست پیوندهای مفید باید فرم درخواست بررسی را تکمیل کنند تا در مراحل بعدی بررسی گردیده و درصورت کسب امتیاز لازم، در فهرست ۱۰۰ تارنمای برتر به نمایش درآیند.

همچنین لینک‌های به نمایش درآمده در مرحله اول، بر اساس شرکت و کسب مقام در جشنواره‌های پیشین رسانه‌های دیجیتال و یا حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بوده است.

طبق اعلام، برای ارج گذاری تلاش‌های وبلاگ نویسان، ۱۰ درصد از لینک‌های معرفی شده در هر مقوله از بین وبلاگ های مفید برتر انتخاب خواهند شد.

این روند به صورت دوسویه و در ارتباط با مدیران پایگاه‌ها انجام خواهد شد. بدین معنی که در صورت وجود هرگونه اعتراضی مدیر پایگاه، ‌با تنظیم درخواستی از دبیرخانه خواهد خواست تا در رده بندی و تطبیق محتوای پایگاه با قانون جرایم رایانه‌یی تجدید نظر شود؛ که بر این مبنا، دبیرخانه ارزیابی مجدد کرده و در صورت صحت ادعای مدیر پایگاه، اصلاحات لازم انجام خواهد شد.

تارنماهای باقی مانده در هر مقوله که در دوره‌های بعدی ارزیابی خواهند شد، نیمی از تعداد تارنماهای معرفی شده در دوره جدید را به خود اختصاص خواهند داد.

معرفی پایگاه‌های اینترنتی در پایگاه پیوندهای مفید (این پایگاه) به معنی تایید تمامی محتوای هر یک از پایگاه ها نیست و مسوولیت محتوای هر پایگاه برعهده مدیر و مسئول پایگاه است و به محض مشاهده هر گونه تخلف از قوانین، ضمن حذف پیوند پایگاه، گزارش جهت برخورد قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش از کلیه کاربران خواسته شده که درصورت مشاهده هر گونه محتوای مجرمانه مراتب را از طریق نشانی که برروی این صفحه ذکر شده اعلام کنند.
کد مطلب: 26611
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
"ارج گذاری تلاش‌های وبلاگ نویسان" پیشکش
شما اینقدر با وبلاگ نویسان دشمنی نکن
ضمنا اون پات رو هم از روی شیلنگ اینترنت وردار
والله!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام