کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فعاليت غیرمجاز شركت داتك در زمينه ارائه سرويس وايمكس

خبرگزاری مهر , 4 تير 1392 ساعت 10:33

ایتنا - داتک دارای مجوز قانونی ارائه سرویس وایمکس نیست.




سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرد که تنها ۴ شركت ارتباطات مبين‌نت در تمامي استان‌ها، خدمات ارتباطي ايرانسل در ۶ استان، مشاركتي سيار اصفهان و رايانه دانش گلستان در يك استان، مجوز ارائه خدمات ارتباطي بي‌سيم مبتني بر فناوري وايمكس در كشور را از سوي رگولاتوري دارند و فعاليت شركت انتقال داده‌هاي رهام داتك در زمينه ارائه سرويس وايمكس غیرمجاز است.


به گزارش ایتنا از مهر، حسن رضوانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در این باره گفت: در حال حاضر شركت ارتباطات مبين‌نت در ۱۲۹ شهر، شركت خدمات ارتباطي ايرانسل در ۳۳ شهر، شركت مشاركتي سيار اصفهان در يك شهر به بيش از ۸۰۰ هزار كاربر، خدمات ارتباطي بي‌سيم مبتني بر فناوري وايمكس را ارائه مي‌كنند.

وي درباره وضعيت ارائه خدمات وايمكس توسط ساير اپراتورها تصريح كرد: مطابق پروانه وايمكس، دارندگان پروانه PAP در سال اول فعاليت و با استفاده از موافقت اصولي شبكه بي‌سيم مبتني بر فناوري وايمكس، به مدت يك سال مي‌توانند نسبت به ارائه خدمات در اين حوزه اقدام كنند. اما پس از يك سال موظف هستند مطابق شرايط و ضوابط موافقت‌نامه پروانه ارايه وايمكس، از رگولاتوري پروانه دريافت كنند. در غير اينصورت تمامي فعاليت‌هاي ارائه خدمات وايمكس از سوي آنها متوقف مي‌شود.

رضواني عنوان كرد: شركت انتقال داده‌هاي رهام‌ داتك با توجه به اين امكان در باره دارندگان پروانه PAP نسبت به ارائه سرويس وايمكس اقدام كرد، اما با توجه به پايان مهلت يك ساله‌اش موظف بود نسبت به دريافت پروانه از رگولاتوري اقدام كند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با غيرمجاز شمردن فعاليت شركت انتقال داده‌هاي رهام داتك در زمينه ارائه سرويس وايمكس گفت: با توجه به اينكه اين شركت در مهلت مقرر، مجوز ارائه سرويس وايمكس را از رگولاتوري دريافت نكرده، مجاز به جذب مشتري و ارائه خدمات در اين حوزه نيست و بايد با مشتريان فعلي خود تسويه حساب كند.

وي افزود: درصورت عدم توجه شركت انتقال داده‌هاي رهام داتك به اخطارهاي رگولاتوري، فعاليت آن در زمينه ارائه سرويس متوقف شده و مشتريان اين شركت مي‌توانند پس از تسويه حساب، خدمات وايمكس را از ساير اپراتورهاي داراي پروانه از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دريافت كنند. 
 
 


کد مطلب: 26588

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26588/فعاليت-غیرمجاز-شركت-داتك-زمينه-ارائه-سرويس-وايمكس

ايتنا
  https://www.itna.ir