۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹

پرسپولیس اپراتور می‌شود؟

ایتنا - قرار بر آن است که در صورت موافقت شرکت ایرانیان نت سازمان تنظیم مقررات رادیویی این بحث را بررسی کند تا بخشی از کار این اپراتور در قشم به ایشان واگذار شود.


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درخواست مجوز راه‌اندازی یک اپراتور ارتباطی و شهری الکترونیک در قشم را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کرده است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تائید این خبر خاطر نشان کرد: از آنجا که مجوزی که ایشان خواسته بودند در بعضی زمینه‌ها به شبکه‌ی دسترسی فیبر نوری مربوط می‌شد و این مجوز قبلا به اپراتور چهارم یعنی شرکت ایرانیان نت واگذار شده بود، قرار شد در صورت موافقت اپراتور چهارم بخشی از کار که مربوط به قشم می‌شود به ایشان واگذار شود.

محمد علی فرقانی در ادامه اظهار کرد: اکنون درخواست ایشان باید با شرکت ایرانیان نت مطرح شود و در صورت موافقت اپراتور چهارم این موضوع در سازمان تنظیم مقررات دنبال خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا برای ورود به این حوزه نیاز به تخصص و دانش مرتبط وجود ندارد و هر فردی می‌تواند درخواست راه‌اندازی اپراتوری جدید داشته باشد، توضیح داد: افراد مختلف می‌توانند در این زمینه درخواست خود را مطرح کنند اما در نهایت در مرحله صدور پروانه پس از بررسی‌های مختلف براساس اصول و ضوابط با این درخواست‌ها برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: ما در کمیسیون تنظیم مقررات ضوابط و اصولی داریم که براساس آنها درخواست‌ها را بررسی کرده و مطابق با آنها با متقاضیان برخورد می‌کنیم و اگر درخواستی مطابق با این قوانین باشد طبعا فرد متقاضی می‌تواند جزو متقاضیان نهایی آن پروانه قرار گیرد. 

فرقانی در عین حال تاکید کرد: البته پروانه‌های ارتباطی عموما به صورت مزایده واگذار می‌شوند و به خصوص درباره‌ی پروانه‌هایی که درآمد‌های بالاتری دارند برای آنکه فضای رقابتی وجود داشته باشد همه می‌توانند درخواست خود را مطرح کنند تا در نهایت در قالب یک فضای رقابتی سالم بخش مورد نظر واگذار شود. 

رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر سهم ۲۰ درصدی دولت از اپراتور چهارم و این‌که آیا قرار است سهم بخش دولتی به رویانیان واگذار شود و رویانیان در این قالب با شرکت ایرانیان نت مشارکت کند، توضیح داد: بحث مشارکت مطرح نیست بلکه بحث، بحث کارگذاری است و در صورت موافقت شرکت ایرانیان نت بخشی از امور این شرکت در قشم بر عهده ایشان قرار خواهد گرفت. 

وی در توضیح بیشتر درباره‌ی نحوه همکاری رویانیان با اپراتور چهارم گفت: قرار بر آن است که در صورت موافقت شرکت ایرانیان نت سازمان تنظیم مقررات رادیویی این بحث را بررسی کند تا بخشی از کار این اپراتور در قشم به ایشان واگذار شود.
فرقانی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت موافقت اپراتور چهارم سازمان تنظیم مقررات با واگذاری این بخش به رویانیان موافق است، توضیح داد: در صورت موافقت شرکت ایرانیان نت رگولاتوری مخالفتی با این موضوع ندارد. 

رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در بخش پایانی صحبت‌های خود یادآور شد: رویانیان هم درخواست دیگری هم برای راه‌اندازی یک شهر الکترونیکی در قشم مطرح کرده که پس از بررسی کلیات آن در کمیسیون تنظیم مقررات نتایج آن مشخص خواهد شد. 

فرقانی درباره‌ی مبلغ پیشنهادی رویانیان برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات رقمی اعلام نکرد.به گزارش ایسنا، رویانیان اول تیر ماه امسال نیز از راه اندازی شبکه تلویزیونی پرسپولیس خبر داد.
مدیر عامل پرسپولیس از پخش برنامه‌های پرسپولیس TV در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در فاز اول روزی دو ساعت برنامه پخش می‌شود و به زودی طبق قرارداد منعقده برنامه‌های پرسپولیس TVبه روزی ۹ ساعت افزایش خواهد یافت. 
 
کد مطلب: 26587
نام شما
آدرس ايميل شما