۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۱

پنج نکته‌ای که باید درباره عینک جادویی گوگل دانست

ایتنا - گوگل از کاربرانش خواسته که مسئولانه از این ابزار جدید استفاده کنند و مثلا وقتی در مطب دکتر هستند بدانند که کسانی که در اطراف‌شان هستند شاید نخواهند خواسته یا ناخواسته در تصاویر ثبت شوند.
پنج نکته‌ای که باید درباره عینک جادویی گوگل دانست


با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه رسمی عینک گوگل (Google Glass) این کمپانی حالا رفته‌رفته اطلاعات و جزئیات بیشتری را درباره این محصول منحصربه‌فرد و انقلابی خود ارائه کرده است.

ویژگی‌ها و کارآیی‌های اصلی عینک گوگل برای بسیاری از متخصصان و کاربران پیگیر دنیای آی‌تی شناخته شده است: Google Glass می‌تواند عکس و ویدئو بگیرد٬ ایمیل بفرستد٬ وب‌گردی کند و صفحات وب را در برابر چشم کاربر نمایش دهد٬ به سرویس‌های گوگل متصل شود٬ امکان انجام مکالمات تصویری را فراهم کند و مسیرها را از روی نقشه گوگل ردیابی کند و در اختیار کاربر قرار دهد.

این امکانات شناخته شده هستند اما اپلیکیشن‌هایی که برنامه‌نویسان به‌صورت اختصاصی برای عینک گوگل طراحی خواهند کرد٬ می‌تواند گستره وسیع‌تری از امکانات را برای کاربران این عینک فراهم کند.
قرار است نخستین عینک‌ها برای آزمایش در ماه مه در اختیار گروهی از کاربرانی قرار گیرد که در یک رقابت توییتری توسط گوگل انتخاب شده‌اند.

گوگل به تازگی جزئیات بیشتری را در قالب "راهنمایی برای برنامه‌نویسان" درباره عینک‌های خود منتشر کرده تا آنها بتوانند توسعه اپلیکیشن‌ها را با بهره‌گیری از آن آغاز کنند. در این جزئیات به برخی از سوال‌های رایج درباره عینک گوگل پاسخ داده شده که در ادامه پنج مورد از آنها را که مجله تایم انتخاب کرده٬ می‌خوانید.

۱) مختصات تکنولوژیک عینک گوگل رضایت‌بخش است
باطن عینک گوگل و قابلیت‌های آن چیزی در حد یک اسمارت‌فون معمولی است. هنوز مشخص نیست که این عینک‌ها از چه پردازشگرهایی استفاده خواهند کرد٬ اما یک دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری و ۱۶ گیگابایت حافظه خواهند داشت که از این میزان ۱۲ گیگابایت آن عملا قابل استفاده خواهد بود.

گفته شده شارژ باتری آن در حدی است که می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای کاربر در یک روز کامل باشد٬ اما اگر زیاد فیلم‌برداری کنید یا مشغول ویدئو چت شوید٬ باتری آن زودتر خالی خواهد شد.
صفحه نمایش آن «معادل یک صفحه نمایش ۲۵ اینچی اچ‌دی است که از فاصله ۲/۵ متری به آن نگاه می‌کنید.»

شاید جالب‌ترین سخت‌افزار به‌کاررفته در عینک گوگل مبدلی است که با لرزاندن استخوان‌های نزدیک به گوش صداهای مختلف تولید می‌کند تا از این طریق با کاربر در تعامل باشد و او را از آنچه در اطرافش می‌گذرد باخبر کند.

۲) از عینک گوگل مسئولانه استفاده کنید و نگران حریم خصوصی نباشید
هنوز عینک گوگل عرضه نشده اما نگرانی‌های بسیاری نسبت به پی‌آمدهای آن در نقض حریم خصوصی کاربران و شهروندان ابراز شده و حتی برخی مکان‌ها از جمله چند بار و کلاب و کازینو پیشاپیش اعلام کرده‌اند که اگر عینک گوگل را به چشم داشته باشید٬ از ورودتان جلوگیری خواهند کرد.

کمپانی گوگل از کاربرانش خواسته که مسئولانه از این ابزار جدید استفاده کنند و مثلا وقتی در مطب دکتر هستند بدانند که کسانی که در اطراف‌شان هستند شاید نخواهند خواسته یا ناخواسته در تصاویر ثبت شوند.
گوگل در راهنمایی که منتشر کرده تاکید کرده که کاربران باید نسبت به محیط پیرامون خود محتاط٬ هوشیار و مسئول باشند.

۳) وقتی عینک گوگل را بر چشم دارید رانندگی نکنید
گوگل با اشاره به اینکه استفاده از تجهیزات موبایل در هنگام رانندگی در بسیاری از ایالات آمریکا ممنوع است٬ از کاربران خواسته در هنگام استفاده از عینک هم تابع قوانین باشند و ترجیحا وقتی مشغول رانندگی‌اند٬ همه تمرکز خود را به ماشین و جاده اختصاص دهند و از بهره‌گیری از امکانات عینک گوگل بپرهیزند.

۴) عینک گوگل تبلیغات آنلاین را در برابر چشمان‌تان نمی‌آورد
گوگل به شدت درصدد است برنامه‌نویسان را به طراحی اپلیکیشن‌های ویژه عینک ترغیب کند٬ اما از سوی دیگر طراحان اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند درآمدی از این طریق کسب کنند چون امکان نمایش تبلیغات روی اپلیکیشن‌های عینک وجود ندارد.
قرار است همه اپلیکیشن‌های عینک هم رایگان باشند. گوگل اعلام کرده که ممکن است این سیاست در آینده تغییر کند.

۵) اپلیکیشن‌های جذاب عینک در راهند
اگرچه هنوز طراحان اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند هزینه‌ای از کاربران عینک گوگل دریافت کنند٬ بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند سرمایه‌های هنگفتی را به این اکوسیستم جدید اختصاص دهند.

برخی از کمپانی‌های تولیدکننده بازی‌های کامپیوتری می‌خواهند با دست پر وارد این میدان شوند؛ برخی می‌خواهند با آن دنیای پزشکی را متحول کنند و برخی می‌خواهند برای کاربران معلول امکان تسهیل ارسال ایمیل و پیام را فراهم کنند.
باید منتظر نسل جدیدی از نوآوری‌های تکنولوژیک بود.

گوگل اعلام کرده که تا پایان سال ۲۰۱۳ عینک‌های خود را روانه بازار خواهد کرد.
هنوز قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت نهایی آن چیزی در حدود ۱۵۰۰ دلار باشد.


کد مطلب: 26560
نام شما
آدرس ايميل شما


احمد
feedback
یعنی دیوونه گوگلم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام