۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۴

هوآوی، نوکیا را می خرد؟

ایتنا- هواوی در چین به اندازه کافی معروف و محبوب است اما هر شرکت و کمپانی بزرگی، رویای جهانی شدن را در سر دارد و هواوی هم از این قاعده مستثنا نیست و شاید خرید نوکیا، بتواند این رویا را محقق کند.
هوآوی، نوکیا را می خرد؟


کمپانی چینی هوآوی قصد خرید نوکیا را دارد، البته همه چیز به این بستگی دارد که کمپانی فنلاندی چه زمانی ورشکست شود.


اگر این اتفاق رخ دهد، سازنده چینی گوشی های هوشمند رتبه خوبی را در اروپا و امریکا و سایر بازارهای متعلق به نوکیا کسب خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، "ریچارد یو" مدیر بخش بیزینس هوآوی به فایننشیال تایمز هنگام عرضه گوشی هوشمند هوآوی آسند پی شش/ Ascend p۶ در لندن ضمن اعلام این مطلب افزود: ما دنبال چنین خرید بزرگی هستیم و منتظر ابراز تمایل نوکیا خواهیم بود.

وی تاکید کرد ما در مورد خرید نوکیا باز فکر کرده و عمل می کنیم. ظاهرا نوکیا در مورد فروش کلی بیزینس خود فکرهایی در سر پرورانده اما نه با هوآوی و نه با برخی گزینه ها در این باره صحبت نکرده است.

یک سخنگوی نوکیا گفت ما اظهار نظری در مورد گمانه زنی های بازار نخواهیم داشت.

اما سوال اینجاست که آیا تصاحبی خصمانه از سوی هوآوی صورت خواهد گرفت؟ بدنی معنا که کمپانی چینی مدیران نوکیا را دور زده و به سراغ سهامداران خواهد رفت؟ سهامدارانی که از سیاستی انقباضی در مورد ویندوز فون نوکیا در پیش گرفته اند و فرصت خوبی فراهم شده تا با رفتن سراغ سهامداران عمده، آنها را ترغیب به فروش سهام خود کرده و مدیران نوکیا را در برابر عمل انجام شده قرار دهند.

در حال حاضر هوآوی در چین قدرت زیادی دارد اما نمی خواهد خود را محدود به فروش تلفن معمولی کند و دوست دارد سهم بیشتری را در بخش گوشی هوشمند یا اسمارتفون بعد از اپل و سامسونگ در بازار چین داشته باشد. هوآوی معتقد است می توان رنج تلفن های لومیا را در بازار بهتر به فروش رساند و این کاری است که مدیریت ضعیف نوکیا از پس آن بر نمی آید.

آقای "یو" در لندن تاکید کرد که نوکیا باید به این معامله تن در دهد و بعد از چنین اتفاقی هوآوی ویندوز فون را رها کرده و گوشی های نوکیا را آندرویدی کند.

هرچند شایعات خرید نوکیا توسط مایکروسافت، اینتل و لنوو در سال گذشته به گوش رسیده اما استفان الوپ مدیر اجرایی نوکیا با قدرت استراتژی ویندوز فون را جلو می برد و مباحث مربوط به فروش کمپانی را نیز بی اهمیت جلوه داده است.

بارنز اعلام کرد بعد از انتشار این اخبار، سهام نوکیا ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است
کد مطلب: 26547
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام