۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵

تاکنون در تله فیشینگ گرفتار شده‌اید؟

ایتنا- یک راه امن برای شناسایی نشدن رمزتان، تایپ بخشی از رمز در صفحه اصلی و سپس تایپ چند حرف در محیط ورد، و در آخر تایپ ادامه رمز در صفحه می‌تواند تا حد زیادی شما را از حملات فیشینگ و هکرها در امان نگاه دارد.
تاکنون در تله فیشینگ گرفتار شده‌اید؟


رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی به مردم هشدار داد که در خریدهای آنلاین، نهایت دقت و هوشیاری را داشته چرا که کلاهبرداران در فضای مجازی با ایجاد صفحات جعلی اقدام به فریب افراد می‌کنند.



به گزارش ایتنا از ایسنا، سرهنگ عرفانی در این باره گفت: با رشد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن و روبروشدن جامعه با عصرجدیدی از زندگی به نام عصر سایبر یا عصراطلاعات و شکل‌گیری دهکده جهانی به واسطه درنوردیدن مرزهای فیزیکی و جغرافیایی، انسان امروزی جرائم جدیدی را نیز تجربه کرد که این جرائم به واسطه دسترسی مجرمان به ابزار و فناوری‌های جدید بود این ابزار جدید به مجرمان امکان ارتکاب جرم درحد وسیع و سپس پنهان‌شدن پس از آن بدون نیاز به روبروشدن فیزیکی یا بزه‌دیده یا قربانی خود را می‌داد.


وی در تشریح عنوان «فیشینگ» با بیان اینکه عده‌ای از کلاهبرداران که به داخل کشور هم محدود نمی‌شوند و به صورت فراملی، ‌با ایجاد صفحات جعلی (فیشینگ) اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که تعداد آنها نیز رو به افزایش است و طعمه‌های خود را از بین افراد ناآگاه یا کم‌آگاه انتخاب می‌کنند، ادامه داد: با توجه به توسعه علم و تجارت‌الکترونیکی شهروندان در خریدهای آنلاین به خصوص تجار برای خرید از خارج از کشور به صورت واریز پول به حساب فروشنده، از طریق اینترنت نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند؛ چراکه کلاهبرداران در فضای مجازی با ایجاد صفحات جعلی اقدام به فریب افراد می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد قبل از به خطرافتادن سرمایه و برای جلوگیری از خطرات احتمالی صفحات جعلی، آگاهی خود را نسبت به درگاهی که می‌خواهند پول را واریز کنند بالابرده و با استعلام از مبداء خرید و شناخت کامل از سفارش خود، این درگاه را بررسی کرده تا مورد نفوذ واقع نشوند.

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: کاربران اینترنتی تا حد ممکن به مراکز عمومی برای استفاده از عملیات بانکی مراجعه نکرده و در صورت نیاز نکات ایمنی را مد نظر قرار دهند که کاربران در مورد واردکردن رمز کارت عابربانک از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

وی افزود: برای امنیت بیشتر درباره واردکردن رمز اینترنتی بهتر است پس از واردکردن قسمتی از رمز، به صفحه دیگری مانند word رفته و با تایپ چند کاراکتر مختلف، مجدد به صفحه رمز برگشته و ادامه رمز را تایپ کنید تا رمز شما قابل شناسایی نباشد.
کد مطلب: 26515
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام