۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۳

ویروس‌های ساده هم ابزارهای امنیتی اندروید را دور می‌زنند

ایتنا - کارشناسان هشدار دادند بیشتر ابزارهای امنیتی که این روزها برای اندروید ساخته می‌شود ضعیف هستند و بدافزارها به راحتی این قبیل ابزارها را دور می‌زنند.
ویروس‌های ساده هم ابزارهای امنیتی اندروید را دور می‌زنند


گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی مبتنی بر سیستم عامل اندروید به شدت مورد حملات امنیتی قرار می‌گیرند و این طور که محققان دانشگاه‌های Northwestern و North Carolina در آمریکا توضیح داده‌اند، بیشتر ابزارهای امنیتی که این روزها برای اندروید ساخته می‌شود ضعیف هستند و بدافزارها به راحتی این قبیل ابزارها را دور می‌زنند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، محققان فناوری جدیدی را با نام DroidChamelon ارائه کرده‌اند که می‌تواند تکنیک‌های معمول برای آسیب‌رسانی به سیستم‌عامل اندروید را شناسایی کند.
این روش به ابزارهای امنیتی کمک می‌کند تا کدهای مخرب مخصوص ویروس‌ها را شناسایی کنند.

ابزار DroidChamelon هم‌اکنون در محصولات امنیتی شرکت‌های AVG، Kaspersky، ESET، Symantec و Webrootمورد آزمایش قرار گرفته است.

"یان چن"(Yan Chen) از اساتید رشته مهندسی الکتریک و علوم رایانه در دانشکده مهندسی و علوم McCormick وابسته به دانشگاه Northwestern توضیح داد: «نتایج حاصل از بررسی‌های ما در این زمینه بسیار غافلگیرکننده بوده است. بسیاری از محصولات امنیتی که توسط این شرکت‌ها تولید می‌شوند قادر به شناسایی ساده‌ترین هشدارهای امنیتی هم نیستند و بدافزارها به راحتی می‌توانند این نرم‌افزارهای امنیتی را دور بزنند.»
 
 
کد مطلب: 26476
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام