۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۱

کشف تروجان جدید در اندروید

ایتنا- این تروجان، از رخنه‌های ناشناخته اندروید استفاده می‌کند و برای تخریب بیشتر و عدم شناسایی، از روش‌های بدافزار ویندوز استفاده می‌کند.
کشف تروجان جدید در اندروید


محققان امنیتی از آزمایشگاه شرکت آنتی ویروس کسپراسکای نام برنامه‌ای مخرب در اندروید کشف کرده و نام آن را Backdoor.AndroidOS.Obad.a گذاشتند و معتقدند که این بدافزار پیچیده‌ترین برنامه تروجان اندروید است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، یک برنامه تروجان به تازگی کشف شده است که از رخنه‌های ناشناخته در اندروید استفاده می کند و به منظور فرار از تشخیص و پایداری بیشتر بر روی دستگاه‌های آلوده از روش‌های بدافزار ویندوز بهره می‌گیرد.


این بدافزار به گونه‌ای طراحی شده است که پیام های کوتاه را برای تعدادی کاربر اندروید ارسال می کند و به مهاجمان اجازه می دهد تا توسط باز کردن یک shell راه دور، دستورات مخرب را بر روی دستگاه‌های آلوده اجرا کنند.


مهاجمان می توانند از این بدافزار استفاده کنند تا هر نوع داده ذخیره شده برروی دستگاه‌های آسیب پذیر را سرقت کرده و یا برنامه های کاربردی مخربی را بر روی دستگاه آلوده دانلود کرده تا به صورت محلی نصب شود و از طریق بلوتوث بر روی دستگاه‌های دیگر توزیع شود.


بنا بر اعلام ماهر، بدافزار Obad.a از یک رخنه ناشناخته در Android OS سوء استفاده می کند و بدین ترتیب خود را در لیست مدیران شبکه مخفی می کند در نتیجه کاربران نمی توانند حق دسترسی آن را لغو کرده و یا برنامه کاربردی مخرب را حذف کنند.
کد مطلب: 26446
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام