کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشاور وزیر ارتباطات:

آمریکا لغو تحریم‌های فناوری را برای جلوگیری از ضرر خودش مطرح کرده است

خبرگزاری ايسنا , 11 خرداد 1392 ساعت 13:57

ایتنا- لیایی: نباید چندان هم به این قضیه خوش‌بین بود، باید دید آیا به وعده‌ای که داده‌اند عمل می‌کنند؟ به هر حال این اقدام آنها اثری منفی روی تولید ملی ما خواهد گذاشت.




مشاور وزیر ارتباطات در امور فناوری و صنعت در رابطه با لغو تحریم‌ها گفت: به نظر من آنها برای جلوگیری از ضرر خودشان این موضوع را مطرح کرده‌اند در غیر این صورت محصولاتشان در بازار ایران وجود دارد، در حقیقت آمریکا می‌خواهد سود واسطه‌ها را به صورت مستقیم خودش ببرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود لیایی اظهار کرد: ما در حوزه‌ فناوری دچار تحریم نیستیم، فقط محصولات را به وسیله‌ واسطه و با قیمت بالاتر وارد کشور می‌کنیم.

وی با اشاره به سود مادی و معنوی این اقدام برای آمریکا گفت: اگر مثلا اپل استور یا گوگل پلی را برای مردم ایران بسته‌اند، کاربران از راه‌های دیگر به نرم‌افزار‌ها دسترسی پیدا کردند و در اینجا تنها خود آنان ضرر کرده‌اند.

لیایی در پایان زمان این اقدام آمریکا را معنی‌دار تلقی کرد و گفت: نزدیک بودن تاریخ این تصمیم با انتخابات ایران این پیام را با خود دارد که اگر فرضا رییس جمهوری مورد نظر آنان به روی کار بیاید، تحریم‌ها کمرنگ‌تر خواهد شد اما نباید چندان هم به این قضیه خوش‌بین بود، باید دید آیا به وعده‌ای که داده‌اند عمل می‌کنند؟ به هر حال این اقدام آنها اثری منفی روی تولید ملی ما خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا روز گذشته اخباری منتشر شد که بر اساس آن یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌.بی‌.سی اعلام کرد که دولت واشنگتن تحریم‌ فروش تلفن همراه، لپ تاپ، مودم و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به ایران را لغو می‌کند.

به گفته وی این تصمیم گرفته شده تا تحریم‌ها مانعی برای استفاده از تکنولوژی‌هایی که مردم برای ارتباط بهتر و سریع‌تر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند.
این موضوع هم شامل سخت‌افزار می‌شود و هم شامل نرم‌افزارهای رایانه‌یی.
 
 


کد مطلب: 26376

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26376/آمریکا-لغو-تحریم-های-فناوری-جلوگیری-ضرر-خودش-مطرح-کرده

ايتنا
  https://www.itna.ir