۷
۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۷
مشاور وزیر ارتباطات:

آمریکا لغو تحریم‌های فناوری را برای جلوگیری از ضرر خودش مطرح کرده است

ایتنا- لیایی: نباید چندان هم به این قضیه خوش‌بین بود، باید دید آیا به وعده‌ای که داده‌اند عمل می‌کنند؟ به هر حال این اقدام آنها اثری منفی روی تولید ملی ما خواهد گذاشت.
آمریکا لغو تحریم‌های فناوری را برای جلوگیری از ضرر خودش مطرح کرده است



مشاور وزیر ارتباطات در امور فناوری و صنعت در رابطه با لغو تحریم‌ها گفت: به نظر من آنها برای جلوگیری از ضرر خودشان این موضوع را مطرح کرده‌اند در غیر این صورت محصولاتشان در بازار ایران وجود دارد، در حقیقت آمریکا می‌خواهد سود واسطه‌ها را به صورت مستقیم خودش ببرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود لیایی اظهار کرد: ما در حوزه‌ فناوری دچار تحریم نیستیم، فقط محصولات را به وسیله‌ واسطه و با قیمت بالاتر وارد کشور می‌کنیم.

وی با اشاره به سود مادی و معنوی این اقدام برای آمریکا گفت: اگر مثلا اپل استور یا گوگل پلی را برای مردم ایران بسته‌اند، کاربران از راه‌های دیگر به نرم‌افزار‌ها دسترسی پیدا کردند و در اینجا تنها خود آنان ضرر کرده‌اند.

لیایی در پایان زمان این اقدام آمریکا را معنی‌دار تلقی کرد و گفت: نزدیک بودن تاریخ این تصمیم با انتخابات ایران این پیام را با خود دارد که اگر فرضا رییس جمهوری مورد نظر آنان به روی کار بیاید، تحریم‌ها کمرنگ‌تر خواهد شد اما نباید چندان هم به این قضیه خوش‌بین بود، باید دید آیا به وعده‌ای که داده‌اند عمل می‌کنند؟ به هر حال این اقدام آنها اثری منفی روی تولید ملی ما خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا روز گذشته اخباری منتشر شد که بر اساس آن یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌.بی‌.سی اعلام کرد که دولت واشنگتن تحریم‌ فروش تلفن همراه، لپ تاپ، مودم و نرم‌افزارهای رایانه‌ای به ایران را لغو می‌کند.

به گفته وی این تصمیم گرفته شده تا تحریم‌ها مانعی برای استفاده از تکنولوژی‌هایی که مردم برای ارتباط بهتر و سریع‌تر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند.
این موضوع هم شامل سخت‌افزار می‌شود و هم شامل نرم‌افزارهای رایانه‌یی.
 
 

کد مطلب: 26376
نام شما
آدرس ايميل شما


وحید
feedback
"به هر حال این اقدام آنها اثری منفی روی تولید ملی ما خواهد گذاشت"
یعنی چی؟ تحریم باشیم که تولید ملی رشد کنه؟ رقابت باید جهانی و سالم باشه، انتخاب رو به مردم بسپریم، مسلمه هر ایرانی دوست داره محصول ایرانی استفاده کنه، اما به شرطی که همون قدر که مصرف کننده برای تولید داخل ارزش قائله تولید کننده هم ارزش قائل باشه، هنوز داریم از انحصاری بودن خیلی چیزها ضربه می خوریم، البته مردم عادی، نه اونهایی که از ما بهترانند! یادمون نرفته سیم کارت موبایل رو همین تولید گران ملی چقدر میدادند به ملت؟؟؟
مجید
feedback
خیلی پر...یید به مولا
مصطفی
feedback
واقعا برای مشاور وزیر متعسفم برای این طرز فکرشون که برای 100 سال پیش می باشد

آقای وزیر آمریکا و بلاد کفر به ما هیچ احتیاجی ندارند چون که مملکت ما سهم کوچکی از اقتصاد ان ها ست

به جای این حرکات و نظر های کارشناسانه خود لطف به وظعیت اینترنت برسید که سال ها ملت غیور ایران را با اینترنت 128 کیلوبایت پذیرایی کردید

فعلا یک نفر باید حسن نیت شما رو تایید کنه ، شما خودتان سال ها دستی در تحریم اینترنت ملت داشتید چه پاسخی دارید بدید به ملت ؟
feedback
عجب حرفی زده این یارو:
این اقدام آنها اثری منفی روی تولید ملی ما خواهد گذاشت.

باید در تاریخ ثبت بشه!!!!!!!!!!!
احمد
feedback
"به هر حال این اقدام آنها اثری منفی روی تولید ملی ما خواهد گذاشت"
واقعاً یعنی چی؟ یعنی همیشه باید دست زور رویه سر شما باشه تا بتونید تولید داخلی رو افزایش بدید؟ بله من هم با وحید موافقم تجارت و تولید باید سالم و جهانی باشه حتماً باید تحریم باشین که به طرف تولید داخلی روی بیارین؟!
با رفع تحریم ها هم میتونید مردم رو در آسایش بزارین هم خودتون یه چیزایی درست کنین!
درست نمیگم؟!
امیر
feedback
اقدام آنها اثری منفی روی تولید ملی ما خواهد گذاشت D:
جالب بود یعنی الان شرکت اپل و بلک بری جلوی پیشرفت glx ( ایرانی؟؟!!؟؟ ) رو گرفتن.
داستان مثل خودرو،چون قیمت تمام شده خودرو خارجی به دلیل گمرک 90% یا بیشتر بالا در میاد،مردم مجبورن اشغال ساخت داخل استفاده کنند.
احمد
feedback
اصلاً از پایگاه اینتا انتظار نداشتم نظر را حذ کنن سانسور کن یا نشون ندن واقعاً علی رغم همه ی انتظارام بود. فکر میکردم این جا دیگه آدم میتونه آزادانه نظرش رو بیان کنه! اما..... اشتباه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام