۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹

شرکت ملی نفت هکر استخدام کرد

ایتنا- مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در چند روز گذشته



این روزها بحث تغییر تعرفه در حوزه‌های مختلف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوعی است که به نوعی بحث روز محسوب می شود اما در این زمینه تاکنون درباره تغییرات تعرفه اینترنت صحبت چندانی نشده است. 
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، مظفر پوررنجبر - مدیر عامل شرکت مخابرات -در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره اظهار کرد: از این پس برای تعرفه‌های اینترنت براساس مصوبه‌ای که سازمان تنظیم مقررات ابلاغ کرده برای سرعت‌های مختلف براساس حجم آن‌ها قیمت‌های مختلفی اعمال خواهد شد. وی با بیان این‌که در حال حاضر تمام تعرفه‌ها برای اجرا به استان‌های مختلف فرستاده شده، درباره زمان اجرایی شدن این طرح اظهار کرد:‌ این طرح در حال اجراست و باعث می‌شود هزینه‌ها به مراتب کمتر از گذشته شود چراکه در شیوه جدید کارکرد و حجمی که افراد مورد استفاده قرار می‌دهند محاسبه خواهد شد و مشتری مجبور نخواهد بود مبلغ خاصی را به طور ثابت پرداخت کند و حتی مدتی از اینترنت هم استفاده نکند. 
پوررنجبر ادامه داد: با استفاده از این شیوه کاربران حتی می توانند در صورتی که برای مدتی از اینترنت استفاده نکرده‌اند هزینه پرداخت نکرده و تنها تعرفه‌های اندک آبونمان را بپردازند. اما مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که اگر فردی که اینترنت خود را از شرکت مخابرات می‌گیرد و از این پس برای مدتی از اینترنت استفاده نکند، هزینه استفاده از اینترنت به صفر خواهد رسید گفت: اگر قرارداد کاربر به صورت حجمی باشد و ثابت نباشد در صورت استفاده نکردن از اینترنت تنها مبلغ مربوط به آبونمان را پرداخت خواهد کرد. 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که تاکنون تمام قراردادها به شکل ثابت بوده و مشترکی به صورت حجمی قرارداد نبسته است توضیح داد: کاربران می توانند با مراجعه به دفاتری که ثبت نام اینترنت خود را در آن‌ها انجام داده‌اند نسبت به دریافت اینترنت حجمی اقدام کنند و سرویس خود را تغییر دهند.


افزایش سرعت اینترنت شاید رویایی دیرینه برای بسیاری از کاربران باشد. اما این رویا قرار است تا مرداد ۹۳ با اجرای پروژه‌های اپراتور چهارم، برای ۴۰۰ هزار نفر از مردم تبدیل به واقعیت شود. در این گزارش نگاهی گذرا به فعالیت‌های اپراتور چهارم خواهیم انداخت. 
اپراتور چهارم با هدف ایجاد توسعه توسعه، مدیریت شبکه ملی، دسترسی به فیبر نوری و ارائه سرویس‌های ارزش افزوده بر روی آن تأسیس شد و شروع به فعالیت کرد. مجوز فعالیت این شرکت که افزایش پهنای باند را با خود به همراه خواهد داشت در سال ۸۹ به دست معاون اول رییس جمهوری امضا شد. 
اما فعالیت جدی ایرانیان نت زمانی آغاز شد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز این شرکت را مبنی بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات و دسترسی فیبر نوری در ایران در آبان ماه سال ۹۱ صادر کرد. 
نشان تجاری این شرکت که در آن از شکل مربع و رنگ زرد استفاده شده که در بردارنده‌ی صفات پایداری ارتباط در همه سرزمین، زادگاه، زاد بوم، شهر و کشور است. این شرکت که ۲۰ درصد سهام آن متعلق به دولت است، وعده داده که تا تاریخ مرداد سال ۹۳، ۴۰۰ هزار ایرانی را به شبکه‌ی فیبر نوری وصل خواهد کرد. در فاز اول اجرای این طرح، هفت شهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کرج و قم به شبکه‌ فیبر نوری متصل خواهند شد. 
قرار است این شرکت تا ۱۰ سال آینده هشت میلیون کاربر ایرانی را به شبکه‌ی فیبر نوری آن هم با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه متصل کند البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که این شرکت در ارائه‌ی پهنای باند طبق سیاست‌ها و قوانین کشور عمل خواهد کرد. به علت کامل بودن پروانه‌ این شرکت، ایرانیان‌نت می‌تواند تمام خدمات ارتباطی را به کاربران خود ارائه کند، 
البته قبل از ارائه‌ این خدمات باید مجوزهای لازم را از مراکز ذی‌صلاح دریافت کند. رییس مجمع عمومی ایرانیان نت اخیرا با بیان این‌که سال ۹۱، سال بسترسازی و تدارک مقدمات و اخذ پروانه بهره‌برداری برای ورود به حوزه‌های اجرایی و عملیاتی بود، سال ۹۲ را سال نیل به اهداف تعیین شده در پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانسته است. 
دهقانی ضمن تاکید بر به کارگیری نیروهای انسانی ماهر و توانمند، سازماندهی مناسب و برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌ها به منظور تامین انتظارات جامعه از اپراتور چهارم افزود: شبکه دسترسی کاربران خانگی، سازمانی و تجاری به فیبرنوری یک ضرورت ملی است که تحقق آن برعهده شرکت ایرانیان نت نهاد شده است و این شرکت ملزم است همگام با سایر کشورهای پیشرفته جهان شبکه را در زمان تعیین شده برای استفاده عمومی آماده کند. 


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از استخدام تعدادی هکر در شرکت ملی نفت ایران به منظور دفاع و مقابله با حمله سایبری خبرداد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در صدد استخدام تعدادی نیروی انسانی نخبه که توانایی هک کردن سایت های مختلف را دارند هستیم که از توانایی آنها برای سنجش میزان امنیت شبکه اطلاعاتی نفت و مقابله و دفاع در مقابل سایر هکرها استفاده کنیم. 
وی گفت: در صورتی که امنیت شبکه تضمین شود، حملات سایبری نمی تواند اختلالی در کار متخصصان و کارکنان ایجاد کند که البته این امر مستلزم دارا بودن سیستم امنیتی قوی و کارا است. مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا، سازمانی مختص برای مقابله با حملات سایبری و همچنین حراست و حفاظت از اطلاعات و داده های سازمانی خود دارند. 
وی تصریح کرد: اطلاعات و داده‌های تولید شده در شرکت ملی نفت ایران نیز باید براساس اولویت بندی در اختیار کاربران قرار بگیرد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اخیرا یک گروه هکر تهدید کرده اند که قصد دارند به تاسیسات نفتی و گازی چند کشور جهان از جمله عربستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور دیگر حمله سایبری کنند که براین اساس در اوایل هفته جاری برخی از تاسیسات نفتی و گازی آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت. 
همچنین این گزارش اضافه می کند اوایل سال گذشته میلادی نیز شرکت ملی نفتی ایران و برخی از شرکت‌های تابعه دچار حمله سایبری شدند که ایران برای پیشگیری از حمله جدید سایبری اقدامات مختلفی را انجام داد.
کد مطلب: 26371
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام