۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۳
مقایسه‌ قوی‌ترین‌های جهان لپ‌تا‌پ

دو پادشاه در یک سرزمین

ایتنا- گیمرهای حرفه‌ای نیاز به لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای‌تر هم دارند. این دو لپ‌تاپ با تمامی‌ نرم‌افزارها و امکاناتش علیرغم زمخت بودنشان، محبوب گیمرها هستند.
دو پادشاه در یک سرزمین


ممکن است تا به حال اسم لپ‌تاپ‌های Razer Blade یا Alienware به گوش عده‌ای نرسیده باشد. اگرچه نام این دو برند لپ‌تاپ‌سازی در بین مردم خیلی رایج نیست،اما قلب بسیاری از گیمر‌ها توسط این دو برند ربوده شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا ، در این مقاله، به مقایسه‌ دو مدل از سری لپ‌تاپ‌های Alienware و Razer Blade می‌پردازیم.


Alienware M۱۸x
ظاهر این لپ‌تاپ شاید کمی زمخت به نظر آید اما این نکته که می‌توان رنگ نور زیر صفحه کلید را به دلخواه انتخاب کرد، سبب تمایز این مدل از سایر رقبا شده است. وزن ۵.۴ کیلوگرمی بیشتر آن را شبیه یک کامپیوتر شخصی کرده است تا یک وسیله‌ی قابل حمل و همین امر سبب شده که جثه‌ی نسبتا بزرگی داشته باشد.

وظیفه‌ی پردازش اطلاعات در M۱۸x به گردن پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Intel Core i۷-۳۷۴۰QM است. سرعت پردازش این پردازنده ۲.۷ GHz است که با استفاده از فناوری Turbo Boost این سرعت تا ۳.۷ GHz افزایش می‌یابد.

طراحی تمام نرم‌افزارها و بازی‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانند از تمام هسته‌های پردازشی پردازنده‌های چندهسته‌ای بهره ببرند. شرکت اینتل برای رفع این مشکل حداقل تا زمانی‌که نرم‌افزارها به خوبی برای کار با چند هسته بهینه‌سازی شوند، چاره‌ای اندیشید و افزایش فرکانس عملیاتی را به عنوان راه‌حل افزایش کارایی اینگونه نرم‌افزارها انتخاب کرده است. این راه‌حل همان فناوری Turbo Boostاست.

هنگامی که از لپ‌تاپ‌های بازی سخن به میان می‌آید، کارت گرافیک یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را ایفا می‌کند. M۱۸x مجهز به کارت گرافیک دو گیگابایتی Nvidia GeForce GTX ۶۷۵M GDDR۵ است و قابلیت افزایش تا ۴ گیگابایت را دارد. GDDR۵ که در نام این کارت گرافیک به چشم می‌خورد.

ممکن است برای عده‌ای این سئوال بوجود آمده باشد که میزان حافظه‎ یا همان رم این لپ‌تاپ چقدر است؟ شرکت سازنده برای راحتی کاربر ۱۲ گیگابایت رم، روی M۱۸x قرار داده است تا کاربر هنگام باز کردن چند برنامه دچار مشکل نشود.

اما از دیگر امکاناتی که این لپ‌تاپ را تبدیل به یک رایانه قوی کرده است می‌توان به هارد یک ترابایتی آن اشاره کرد. علاوه بر این‌ها برای اینکه طول عمر باطری بیشتر باشد و کاربر در هنگام کار با لپ‌تاپ با پیغام "باطری کم است" مواجه نشود یک باطری ۱۲ سلولی روی لب‌تاپ تعبیه شده است. در کنار این باطری ۱۲ سلولی، یک ویندوز هفت ۶۴ بیتی نیز به عنوان سیستم عامل M۱۸x به چشم می‌خورد.

برای عده‌ بسیاری اندازه‌ی نمایشگر اهمیت بسیاری دارد، M۱۸x مجهز به صفحه نمایش ۱۸.۴ اینچی FullHD است و سازندگان برای پایین آمدن مصرف باطری، آن را بصورت LED طراحی کرده‌اند. نقطه ضعف طراحی صفحه نمایش M۱۸x، سه بعدی نبودن آن است.

اگر بخواهیم در مورد خروجی‌هایی که بر روی این لپ‌تاپ تعبیه شده است سخن به میان بیاوریم می‌توانیم به خروجی و ورودی HDMI اشاره کنیم. در اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی خروجی HDMI تعبیه شده است اما تعداد لپ‌تاپ‌هایی که ورودی HDMI دارند بسیار معدود است و همین امر می‌تواند M۱۸x را تبدیل به انتخابی برای استدیو‌های ویدیویی کند. علاوه بر این‌ها M۱۸x مجهز به یک درگاه USB ۲ و چهار درگاه USB ۳ است. در کنار این‌ها، دو پورت LAN و خروجی‌های دیگری نیز به چشم می‌خورد.

New Razer Blade
بدون شک اولین نکته‌ای که توجه همه را نسبت به این لپ‌تاپ جلب می‌کند طراحی آن است. طراحی ظریف و چشم‌نواز Razer Blade نسبت به M۱۸x برتری کامل دارد. علاوه بر طراحی، صفحه کلید Razer Blade بسیار جذاب و منحصر به فرد است.

شاید کمی عجیب به نظر آید اما در بین کلید‌های صفحه کلید، کلید‌های دینامیکی LCD به چشم می‌خورد. برای مثال شما می‌توانید آیکون بازی‌هایی را که برروی سیستم نصب کرده‌اید، بر روی صفحه کلید خود تماشا کنید. علاوه بر این صفحه کلید جادویی، تاچ پد مولتی تاچ این لپ‌تاپ مجهز به LCD است. اما از همه‌ی این نکات که گذر کنیم به سخت‌افزار Razer Blade خواهیم رسید.

مرکز فرماندهی Razer Blade مجهز به پردازنده‌ی Intel Corei۷-۳۶۳۲QM با است. سرعت پردازش این پردازنده ۲.۲GHz است که با بهره‌گیری از فناوری Turbo Boost این سرعت تا ۳.۲ GHz افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد با این پردازنده می‌توان بیشتر نرم‌افزار‌های سنگین را روی این لپ‌تاپ اجرا کرد. همچنین Cache این پردازنده ۶ مگابایت است.

هنگامی که نگاهی به کارت گرافیکی Razer Blade می‌اندازیم با NVIDIA GeForce GTX ۶۶۰M ۲GB GDDR۵ مواجه می‌شویم که از لحاظ پردازش، قدرت قابل قبولی دارد و سرعت آن می‌تواند تا ۴ گیگابایت افزایش پیدا کند.

در کنار NVIDIA GeForce GTX ۶۶۰M یک کارت گرافیکی Integrated Intel® GMA HD – Mobile Mode نیز در نظر گرفته شده است تا بخشی از پردازش گرافیکی سیستم عامل را به گردن بگیرد.

بر بر اساس اطلاعات درج شده در سایت سازنده‌ی هریک از این لپ‌تاپ‌ها؛ رم این لپ‌تاپ هشت گیگابایت است که می‌توانست بیشتر از این‌ها باشد. در کنار رم هشت گیگابایتی این دستگاه، هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی آن به چشم می‌خورد.

شرکت سازنده‌ی Razer Blade در کنار این حافظه‌ی ۵۰۰ گیگابایتی، یک هارد ۶۴ گیگابایتی SSD تعبیه کرده است. ممکن است عده‌ی بسیاری با هارد های SSD آشنا نباشند. در واقع SSD یک حافظه‌ی Flash است که در مقایسه با هارددیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و مقاومت بیشتری دارد.

این محصول مجهز به یک باطری شش سلولی است و همین امر تبدیل به یکی از نقاط ضعف این لپ‌تاپ شده است. علاوه بر این‌ها یک خروجی HDMI و سه درگاه USB ۳ بر روی بدنه‌ی New Razar Blade به چشم می‌خورد.

یکی از دیگر نقاط قوت New Razer Blade وزن سه کیلوگرمی آن است. صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی این لپ‌تاپ FullHD است و شرکت سازنده در کنار تمامی این امکانات ، یک ویندوز هشت ۶۴ بیتی روی این لب‌تاپ به کاربر ارائه می‌دهد.
کد مطلب: 26327
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام