۰
plusresetminus
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۸

درآمد اچ پی کاهش یافت

ایتنا- مهم‌ترین دلیل افت درآمد، کم شدن فروش سرورهای ایتانیوم است و البته درآمد حاصل از برون سپاری عملیات آی.تی هم کاهش یافته است.
درآمد اچ پی کاهش یافت


شرکت اچ پی گزارش درآمدی سه ماهه دوم سال جاری خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت با کاهش ۳۲ درصدی درآمد خالص خود در این دوره مواجه بوده است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم بر اساس گزارش اچ پی، این شرکت در دوره منتهی به ۳۰ آوریل امسال حدود ۲۷.۶ میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم ۱۰ درصد کمتر از درآمد این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل است. کاهش فروش سرورها و رایانه‌های شخصی از جمله مهمترین دلایل کاهش درآمد و سود اچ پی اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، یکی از مهمترین دلایل افت درآمدی اچ پی کاهش فروش سرورهای ایتنانیوم این شرکت بوده است. درآمد حاصل از فروش این سرورها در سه ماهه دوم سال جاری ۳۷ درصد کاهش یافته است. فروش سرورهای استاندارد صنعتی این شرکت نیز ۱۲ درصد کاهش داشته است.

درآمد شعبه خدمات کسب و کار اچ پی نیز در این دوره ۸ درصد کاهش یافته است. درآمد حاصل از خدمات برون سپاری عملیات آی تی نیز در این دوره ۶ درصد کاهش داشته است. شرکت اچ پی در بخش نرم افزارها نیز شاهد کاهش ۳ درصدی درآمد خود بوده است. درآمد این شرکت از بخش خدمات مالی نیز ۹ درصد افت داشته است.

گزارش درآمدی اچ پی نشان می‌دهد این شرکت در برخی از حوزه‌ها مثل بخش پشتیبانی نرم افزاری ۱۲ درصد افزایش درآمد داشته است. درآمد این شرکت در بخش سخت افزارهای چاپ نیز یک درصد کاهش داشته اما یک حاشیه سود ۱۵.۸ درصدی برای اچ پی به همراه داشته است.
کد مطلب: 26295
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام