۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۴

IE10، قوی‌ترین مرورگر از لحاظ مقابله با بدافزار

ایتنا- آزمایشگاه NSS در آزمایش جدیدی دریافته است كه اینترنت اكسپلورر مایكروسافت نسخه 10 بدافزارهای بیشتری را نسبت به مرورگرهای كروم، سافاری و اپرا مسدود می كند.
IE10، قوی‌ترین مرورگر از لحاظ مقابله با بدافزار


آزمایشگاه NSS در آزمایش جدیدی دریافته است كه اینترنت اكسپلورر مایكروسافت نسخه ۱۰ بدافزارهای بیشتری را نسبت به مرورگرهای كروم، سافاری و اپرا مسدود می كند. 

در این آزمایش عملكرد آخرین نسخه های پنج مرورگر محبوب در مدت ۲۸ روز در برابر ۷۵۴ آدرس URL آلوده شده به بدافزار مورد بررسی قرار گرفت. 


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، در این بررسی IE10 با مسدود نمودن ۹۹.۹ درصد آدرس‌های آلوده در صدر قرار گرفت پس از آن كروم با ۸۳.۱ درصد، فایرفاكس با ۱۰ درصد، سافاری با ۹.۹ درصد و اپرا ۱.۸ با درصد در رده های بعدی قرار گرفتند. 

با توجه به گزارش آزمایشكاه NSS، مرورگرهای سافاری و فایرفاكس هر دو از Safe Browsing API v1 گوگل استفاده می‌كنند در حالی كه اپرا از یك طرح مشابه دیگر استفاده می كند. 

به نظر می رسد هیچ یك از این گزینه ها به خوبی كار نمی كند.
باید توجه داشت كه مرورگر كروم از Safe Browsing API v2 استفاه می كند. 

در مقابل اینترنت اكسپلورر، مانند كروم از تركیبی از URL و فیلترینگ معروف فایل استفاده می كند ولی با استفاده از لایه اضافی Application Reputation توانسته است در صدر این جدول قرار گیرد و بدافزارهای بیشتری را مسدود نماید. 

فن آوری شركت های مایكروسافت و گوگل در اصل با یكدیگر تفاوت ندارد اما به نظر می رسد مایكروسافت تجزیه و تحلیل های مبتنی بر فایل پیچیده تری را برای كشف تهدیدات به كار می برد. 

آزمایشگاه NSS، عملكرد IE10 در ویندوز ۸ را مورد آزمایش قرار داده است، سیستم App Rec نیز در IE9 برای كاربران ویندوز ۷ وجود دارد اما مشخص نیست كه این سیستم در IE9 بتواند حفاظتی مشابه با IE10داشته باشد.
 
 
کد مطلب: 26286
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
یکم باورش سخته...
aa bb
feedback
خود ie یک نوع بدافزار هست.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام