کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پای خدمات پردازش ابری به بازار نرم افزارهای مدیریت هویت و دسترسی باز می‌شود

1 خرداد 1392 ساعت 10:33

ایتنا- نرم‌افزارهای هویت، به کسب‌وکارهای تجاری اجازه می‌دهد سیستم‌ها و نرم‌افزارهای خود رامدیریت کنند.




شرکت گارتنر در گزارشی اعلام کرده است گرایش کسب و کارهای تجاری به راهکارهای تحت پردازش ابری هویت و دسترسی در حال افزایش است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، تحلیلگران گارتنر پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۱۵ حدود یک چهارم از راهکارهای مدیریت هویت و دسترسی از طریق فناوری‌های پردازش ابری عرضه خواهد شد. 

سهم فناوری‌های پردازش ابری از این راهکارها در سال ۲۰۱۲ چیزی در حدود ۵ درصد بوده است.

گارتنر در این گزارش گفته است تا سال ۲۰۱۵ حدود ۲۵ درصد از راهکارهای مدیریت هویت و دسترسی در قالب خدمات پردازش ابری عرضه خواهد شد. پژوهشگران گارتنر این راهکارها را IDaaS نامیده‌اند.

بر اساس این گزارش، حجم بازار راهکارهای تحت پردازش ابری مدیریت هویت و دسترسی در پایان سال ۲۰۱۲ حدود ۱۸۰ میلیون دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان سال جاری میلادی به ۲۵۶ میلیون دلار افزایش یابد.

برآوردها نشان می‌دهد در سال‌های آینده کسب و کارهای کوچک و متوسط در استفاده از این راهکارها پیشرو خواهند بود. گِرِگ کرِیزمن، نویسنده گزارش گارتنر در توضیح این پیش‌بینی گفته است بازار این نرم افزارها به صورت یکباره و ناگهانی رشد نخواهد یافت. 

کسب و کارها برای استفاده از نسخه‌های تحت پردازش ابری این راهکارها نیازمند برنامه‌ریزی و نیازسنجی دقیقی هستند. وی همچنین گفته است کسب و کارهای تجاری باید استاندارد نرم افزاری خاصی در زمینه این راهکارها بیابند.

نرم افزارهای مدیریت هویت و دسترسی از جمله راهکارهایی هستند که کسب و کارهای تجاری به کمک آنها دسترسی کارکنان و مشتریانشان به پایگاه‌های داده، سیستم‌ها و نرم افزارهای خود را مدیریت می‌کنند.


کد مطلب: 26276

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26276/پای-خدمات-پردازش-ابری-بازار-نرم-افزارهای-مدیریت-هویت-دسترسی-باز-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir