کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله مجدد چینی ها به سرورهای امریکایی

سايت خبری ايتنا , 31 ارديبهشت 1392 ساعت 13:13

ایتنا - در نهایت اینکه در حالیکه دولت اوباما مشغول طراحی برنامه تنبیهی علیه دولت چین در مقابله با این حملات هکری است.




در گزارش جدیدی که از سوی شرکت امنیتی Mandiant منتشر شده است، نشان داده شده، هکرهای چینی حملات سایبری خود به سرورهای دولتی و همچنین سرورهای مستقر در شرکت‌های امریکایی را از سر گرفته و موفق شده‌اند اطلاعات زیادی از این شرکت‌ها را به سرقت ببرند.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، اگر به یاد داشته باشید سال گذشته شرکت Mandiant اعلام کرد هکرهای چینی در حال تدارک سرقت گسترده اطلاعات از سرور شرکت‌های امریکایی هستند و به این منظور نیز آموزش‌های نظامی دریافت کرده‌اند.

در آن زمان این شرکت امنیتی و پنتاگون به این نتیجه رسیدند این حملات از درون ساختمانی در نزدیکی پکن هدایت و از سوی ارتش چین حمایت می‌شود.

پس از علنی شدن این گزارش و مخابره آن به سراسر جهان، این حملات هکری به مرور کاهش پیدا کرده و در نهایت برای مدتی متوقف شد.
اما براساس گزارش جدیدی که شرکت Mandiant منتشر کرده است، طی روزهای اخیر این حملات به مراتب بزرگ‌تر و گسترده‌تر از گذشته از سر گرفته شده است.

اگرچه این شرکت بطور کامل مقصد این حملات را فاش نکرده اما اعلام کرده است قربانیان حملات جدید، مشابه قربانیان حملاتی است که سال گذشته از سوی همین گروه هکری مورد حمله قرار گرفته بودند.

براساس این گزارش، هکرها از شبکه‌ای خارج از ایالت متحده امریکا به کشور نفوذ کرده و طی این حملات حجم انبوهی از اطلاعات شرکت‌های امریکایی و یا شرکت‌هایی که با شرکت‌های امریکایی در ارتباط هستند را به سرقت برده‌اند.
بسیاری از اطلاعات به سرقت رفته نیز مربوط به اطلاعات محرمانه و مخفی محصولات، مواد، برنامه‌های تولید و تحولات دارویی بوده است.

در نهایت اینکه در حالیکه دولت اوباما مشغول طراحی برنامه تنبیهی علیه دولت چین در مقابله با این حملات هکری است.
نشریه نیویورک تایمز معتقد است این حملات از زمانی شروع شد که این نشریه اقدام به انتشار مطلبی انتقادی از رئیس جمهور سابق چین کرد.
 
 


کد مطلب: 26268

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26268/حمله-مجدد-چینی-سرورهای-امریکایی

ايتنا
  https://www.itna.ir