۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۴

به ازای هر ایرانی دو سیم کارت در کشور وجود دارد

ایتنا- دو سیم کارت به ازای هر شهروند، نشان‌دهنده میزان تمایل مردم و کاربران به ارتباطات است.
به ازای هر ایرانی دو سیم کارت در کشور وجود دارد


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر ۱۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سیم کارت در کشور وجود دارد که می توان گفت به ازای هر ایرانی ۲ سیم کارت تلفن همراه در کشور وجود دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا ، مهندس شهریار بهنیا در همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات (دوشنبه ۳۰ اردیبهشت) در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ارتباطات مفهوم بسیار بزرگ، وسیع و کهنی دارد و انسان از همان ابتدای خلقت با ارتباطات همراه بوده است.


وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ارتباطات در جهت تعالی و پیشرفت جامعه بشری است، به گونه‌ای که دامنه، حجم و تجهیزات ارتباطات مشخص کننده پیشرفت هر جامعه‌ای است.


بهنیا تصریح کرد: امروزه ICT وارد تمامی مقوله های زندگی بشر حتی امنیت شده به گونه ای که با نصب یک دوربین می توان یک خیابان را کنترل کرد و از بروز جنایت های بسیاری جلوگیری کرد.


وی با بیان اینکه ICT زیربنای توسعه پایدار در هر جامعه‌ای است، گفت: تا همین چند سال پیش قیمت هر خط موبایل با قیمت خودروی روز کشور برابری می کرد ولی الان حدود ۱۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سیم کارت تلفن همراه در کشور وجود دارد که به ازای هر نفر تقریبا دو سیم کارت می‌شود.


قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه، افزود: در حال حاضر بیش از ۸۵۰ هزار دانشجو در رشته‌های برق و مخابرات در کشور داریم که چیزی حدود ۱۷ درصد جمعیت دانشجویان کشور را شامل می شود. 


بهنیا با بیان اینکه وضعیت ارتباطی کشور مطلوب است، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: در وزارت ارتباطات بخش دولتی و بخش خصوصی دست به دست هم داده و همکاری خوبی با یکدیگر دارند به گونه‌ای که ۵۰ شرکت زیر مجموعه در این وزارتخانه فعال است. 


قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه، افزود: در بخش خصوصی شرکت مخابرات ایران را داریم که بزرگترین شرکت خصوصی خاورمیانه است.


وی تصریح کرد: شرکت رایتل که نسل سوم سیم کارت‌های تلفن همراه است، در استان کرمانشاه به خوبی خدمات ارائه می‌دهد و کرمانشاه جزء معدود استان‌های کشور است که پوشش کامل رایتل را ارائه می‌دهد.


بهنیا در پایان اظهار داشت: به زودی پژوهشکده ICT را در استان کرمانشاه راه اندازی خواهیم کرد.
کد مطلب: 26259
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام