۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۵
مجمع عمومی شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد

مدیریت بیش از پنج میلیارد تراکنش بانکی در سال91

شتاب و شاپرک شاهراه های اصلی
ایتنا - اگر در کنار شتاب و شاپرک، سپاس هم راه‌اندازی شود و تراکنش‌های موبایلی نیز به کانال پرترافیک دیگری در ناوگان حمل و نقل پول الکترونیک بدل شود قابل پیش‌بینی است که در سال‌های آتی حجم ترافیک تراکنش‌های پولی در کشور چگونه خواهد بود.


مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در هنگام ارائه گزارش به سهامداران این شرکت ضمن اشاره به انجام پروژه‌های ملی مانند شاپرک، پیاده سازی و عملیاتی کردن سامانه هوش تجاری و مدیریت و راهبری واریز یارانه‌ها از راهبری و مدیریت بیش از پنج میلیارد تراکنش بانکی در سال گذشته در این شرکت خبر داد.

این تعداد تراکنش به معنای آن است که روزانه ۱۴ میلیون تراکنش از طریق کانال‌های الکترونیک ملی گذر کرده است.
شتاب و شاپرک و سپاس سه شاهراه اصلی پرداخت خواهند بود.
در چنین شرایطی بدون وجود نقشه راه مدون بانک مرکزی قادر به تامین سلامت فرایند مبادلات پول الکترونیک نخواهد بود، نقشه راهی که یکی از محورهای اصلی آن باز تعریف نقش بازیگران اصلی میدان صنعت پرداخت کشور خواهد بود.


به گزارش ایتنا از پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گفته نجفی در هر ساعت شبانه روز بیش از ۵۷۵ هزار تراکنش که بخش اعظم این تعداد از شبکه شتاب گذشته از کانال‌های الکترونیک ملی اعم از شتاب، شاپرک، ساتنا و پایا و... گذر کرده است.

چنانچه ساعات بین ۲۳ هر روز تا ۶ صبح فردای آن روز را که تعداد تراکنش‌ها در بعضی ساعات به صفر می‌رسد را در نظر بگیریم می‌توان به حجم تراکنش‌هایی که در ساعات دیگر شبانه روز انجام می‌شود پی برد که عددی نزدیک نهصدهزار تراکنش در هر ساعت حاصل می‌شود.

بر اساس گفته یکی از مسئولان سایق شرکت خدمات رکورد تعداد تراکنش‌های شتاب به حدود ۳۹ میلیون تراکنش نیز رسید.
این تعداد تراکنش به معنای انجام نزدیک دو میلیون تراکنش در هر ساعت است و در مواقع پیک و پرترافیک روز پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵ میلیون تراکنش در روز انجام شود.

این ارقام به معنای آن است که شرکت خدمات به عنوان مسئول سلامت این تراکنش‌ها از هر حیث امنیت و به مقصد رسیدن چه مسئولیت خطیری بر عهده دارد.

ارقامی از شاپرک
در همین حال ارقام شرکت شاپرک در ۴ ماهه از اول آذر تا پایان سال ۹۱ انجام ۶۰۰ میلیون تراکنش روی پایانه‌های فروشگاهی را ثبت کرده‌اند؛ این رقم به معنای انجام ماهانه ۱۵۰ میلیون و روزانه ۵ میلیون تراکنش روی پایانه‌های فروشگاهی است.

در همین حال بیش از ۳۲۰ میلیون از این تراکنش‌ها چهار ماهه شاپرک در اسفند ماه انجام شده است.
وجود این تعداد تراکنش در اسفند ماه به معنای انجام حدود ۱۱ میلیون تراکنش در روز بوده است.
این تعداد تراکنش که در سال جاری نیز بیشتر خواهد شد به معنای آن است که این شرکت نیز به عنوان یکی از گذرگاه‌های اصلی مدیریت تراکنش ها دارای نقش کلیدی در آینده نظام پرداخت کشور خواهد بود.

سپاس هم از راه می‌رسد
حال اگر در کنار شتاب و شاپرک، سپاس هم راه‌اندازی شود و تراکنش‌های موبایلی نیز به کانال پرترافیک دیگری در ناوگان حمل و نقل پول الکترونیک بدل شود قابل پیش‌بینی است که در سال‌های آتی حجم ترافیک تراکنش‌های پولی در کشور چگونه خواهد بود.
طبیعی است در چنین شرایطی بدون وجود نقشه راه مدون بانک مرکزی قادر به تامین سلامت فرایند مبادلات پول الکترونیک نخواهد بود.
نقشه راهی که یکی از محورهای اصلی آن باز تعریف نقش بازیگران میدان صنعت پرداخت کشور خواهد بود.

در مجمع شرکت خدمات
سالن آمفی تئاتر بانک مرکزی روز ۲۵ اردیبهشت ماه جاری میزبان سهامداران ، مدیران عامل و اعضاء هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک و خدمات انفورماتیک، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، حسابرس و بازرس قانونی در قالب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خدمات انفورماتیک بود.

ابوطالب نجفی به عنوان مدیرعامل شرکت خدمات ضمن تبیین دستاوردهای شرکت خدمات در سال گذشته و ارائه چشم‌اندازی از برنامه‌ها و پروژه‌های آتی شرکت از جمله پروژه‌های سپاس، مدیریت کانال، طراحی مجدد معماری سیستم core به تشریح برخی از عملکردهای برجسته شرکت در بعد مالی و عملیاتی پرداخت و انجام پروژه‌های بزرگ در سطح ملی مانند شاپرک، پیاده سازی و عملیاتی نمودن سامانه هوش تجاری، مدیریت و راهبری واریز یارانه‌ها، راهبری و مدیریت بیش از پنج میلیارد تراکنش بانکی در سال گذشته را از جمله فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت عنوان کرد.
نجفی با بیان اینکه پرسنل و مشتریان شرکت دارائی‌های اصلی شرکت هستند به تشریح ارتباط و تأثیر بین صنعت فناوری اطلاعات با سایر محیط های کسب و کار پرداخت و از برنامه ریزی شرکت جهت ورود به حوزه‌های نوین و بازارهای در حال تشکیل این صنعت از جمله حوزه پردازش ابری و بازار خدمات ارزش افزوده مبتنی بر تلفن همراه خبر داد.

تصمیمات مجمع
پس از سخنرانی مدیرعامل شرکت خدمات، مجمع عمومی به ریاست دکتر مقدم با اکثریت آراء تصمیمات ذیل را اخذ نمود:
۱- تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۱
۲- تعیین روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت
۳- انتخاب موسسه حسابرسی آزموده کاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت
۴- تصویب معاملات موضوع ماده ۱۲۹ قانون تجارت
۵- تصویب سود نقدی به ازاء هر سهم ۲.۳۰۰ ریال به همراه برنامه زمان‌بندی توزیع سود
۶- تعیین پاداش وحق حضور اعضای محترم هیئت مدیره
 
 
کد مطلب: 26255
نام شما
آدرس ايميل شما