۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۶

مهارت‌های تفکر بیماران شیمی درمانی با انجام بازی‌های رایانه‌ای

ایتنا- محققان دانشگاه استنفورد، پس از تحقیق و آزمایش به این نتیجه رسیدند که بازی‌های رایانه‌ای، مهارت‌هایی چون سیالی کلام و حافظه را ارتقا می‌دهد.
مهارت‌های تفکر بیماران شیمی درمانی با انجام بازی‌های رایانه‌ای



نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که انجام پازل‌ها و معماهای رایانه‌ای می‌تواند مهارت‌های تفکر زنانی که شیمی درمانی کرده را ارتقا دهد.



به گزارش ایتنا از مهر، افرادی که از سرطان سینه نجات یافته‌اند از نوعی اختلال شناختی رنج می‌برند که در نتیجه شیمی درمانی ایجاد شده است که گاهی به آن " chemo brain" ( اختلال شناختی پس از شیمی درمانی) گفته می‌شود.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که پس از سه ماه انجام بازی‌های معمای رایانه‌ای، عملکردهای شناختی این افراد ارتقا یافته است؛ چرا که این نوع بازی‌ها مهارت‌های مختلف شناختی چون سیالی کلام و حافظه را ارتقا می‌بخشند.

درحالی که عوارض جانبی فیزیکی شیمی درمانی چون خستگی، تهوع و از دست دادن مو مواردی شایع و شناخته شده است، اما برخی از بیماران دچار مشکلات شناختی می‌شوند که بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که شیمی درمانی می‌تواند مغز را تغییر دهد و به عملکردهای شناختی آسیب برساند.

این تحقیق ۴۱ بیمار مبتلا به سرطان سینه را انتخاب کرده و به طور تصادفی از یک گروه از آنها خواسته که چهار بار در هفته به مدت سه ماه بازی‌های رایانه‌ای انجام دهند.

زنانی که این بازی‌های را انجام داده‌اند به صورت قابل توجهی عملکرد شناختی آنها در مقایسه با گروه کنترل ارتقا یافته است.

آنها همچنین گزارش داده‌اند که مشکلات روزانه آنها که به عملکرد شناختی مربوط می‌شود کاهش یافته است.

نتایج این تحقیقات در مجله سرطان سینه بالینی منتشر شده است.

این نتایج نشان می‌دهد که بیماران سرطانی که مشکل شناختی دارند می‌توانند از مداخلات رفتاری و غیر دارویی چون تمرین‌های مغزی سود ببرند.
کد مطلب: 26250
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام