۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۴ ساعت ۱۱:۴۰

آغاز رسمي تدوين برنامه ملي تکفا 2

ايتنا - با امضاي قرارداد «پروژه تدوين برنامه جامع فناوري اطلاعات كشور» توسط دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني در هفته گذشته، دوره گذار به مرحله دوم برنامه تكفا شروع شد.
آغاز رسمي تدوين برنامه ملي تکفا 2
دوره نخست طرح تكفا كه از سال 1381 به صورت تبصره‌اي از قانون بودجه كشوري آغاز شده، و به تدريج به شكل يك برنامه ملي براي توسعه كاربري ICT گسترش يافته بود، در طول سه سال اجرا از نبود يك برنامه جامع مطالعاتي براي تعيين اهداف و اولويت‌ها رنج مي‌برد، به همين دليل در طول سال آخر اجراي اين طرح، موضوع تعريف پروژه‌اي مطالعاتي براي زمينه‌سازي ادامه تكفا از سوي شوراي عالي اطلاع‌رساني مطرح شد، كه البته در باره چند و چون آن، هرگز اطلاعات و توضيحاتي ارائه نشد.

به گزارش ایتنا، هفته گذشته، نصرالله جهانگرد دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني با تاييد نهايي اين قرارداد، در واقع كليد تهيه طرح دوم تكفا را نيز زد.

مطابق اين گزارش، مجري قرارداد مزبور، شركت ايراني «پرورش داده‌ها» خواهد بود كه در قالب كنسرسيومي به تدوين اين برنامه خواهد پرداخت.
اطلاعات بدست آمده حاكي از آن است كه يك شركت هلندي در اين كنسرسيوم حضور دارد، و تجربه‌هاي اين شركت اروپايي در امر تدوين خط‌مشي‌هاي عمده برنامه‌هاي ملي و فراملي براي گسترش و كاربرد تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات در اروپا، نقطه كانوني تدوين اين برنامه خواهد بود، همچنين احتمالاً يك شركت ايراني نيز در زمينه مشاوره در اين قرارداد حضور دارد.

قرارداد شروع شده است
نماينده شركت مجري(پرورش داده‌ها) در گفت‌وگو با ایتنا با اشاره به اين كه زمان پيش‌بيني شده براي انجام اين پروژه حدود يك سال است، افزود: «بنا بود كه پروژه در اواخر سال 83 كليد بخورد، ولي مشكلات و مراحل اداري آن باعث تاخير شد، هر چند پروژه عملاً شروع شده و بخشي از آن نيز انجام شده است.»
به گفته وي، با توجه به تجارب برنامه اول تكفا كه بيشتر حكم يك برنامه پايلوت را داشت، تكفا2 با استفاده از اين تجارب، و با تاكيد بر اولويت‌هاي پروژه‌ها، و گام‌هاي اين حركت ملي خواهد بود. وي مهم‌ترين ويژگي تكفا2 را نگاه كاملاً علمي به مسئله ذكر كرد.
 

         در همین زمینه بخوانید:
         - دلیل اصلی توقف تکفا2 چیست؟
 
کد مطلب: 2625
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام