۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۸

جملات 'میهن بازانه' تیم کوک قبل از ملاقات با کنگره برای ساخت 'اپل وطنی'

ایتنا- گوبا احساسات میهن‌پرستانه تیم کوک پررنگ شده و تصمیم دارد ساخت قطعات محصولاتش را به جای چین در آمریکا تولید کند و محصولاتش صد در صد وطنی باشد.
جملات



مدیر اپل مصاحبه ای با politico کرده و قبل از جلسه هفته آینده با کنگره در مورد خارج کردن ۱۰۰ میلیارد دلار به خارج از امریکا، جملات میهن پرستانه زد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، تیم کوک در این مصاحبه تاکید کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری برای توسعه کارخانه اپل در خاک امریکا کرده است و عمیقا دنبال این ماجراست تا ساخت قطعات اپل و اسمبل کردن آنها را در داخل توسعه دهد.

تیم گفت پروژه را به دقت دنبال می کنیم و نه تنها قصد داریم محصول نهایی را در امریکا تولید کنیم، بلکه ساخت قطعات را نیز می‌خواهیم به مناطقی مانند آریزونا، تگزاس، ایلینوی، فلوریدا و کنتاکی منتقل کنیم تا با اسمبل کردن دستگاه‌ها، محصولی وطنی داشته باشیم. (شاید اینها نام مکان‌هایی باشد که نمایندگان کنگره در آنجا نسبت به سرمایه نقد اپل سوال مطرح کرده اند!)


کمپانی اپل در طول سال‌های مختلف، مکان تولید خود را در امریکا قرار داده و دوباره آنرا به خارج برده و این ورود و خروج کارخانه‌ای سابقه تاریخی دارد.

اندرو کانینگهام مدیر محصولات اپل در ماه دسامبر سال قبل از تولید آی مک ۲۱ اینچی با مارک Assembled in USA سخن گفت و همان موقع چنین محصولی در امریکا یافت نمی شد! فقط مدل ۲۷ اینچی با Assembled in China در بازار موجود بود.

به صورت رسمی تیم کوک برای اولین بار ساخت اپل داخل خاک امریکا را در مصاحبه با بلومبرگ و ان بی سی در پایان ۲۰۱۲ اعلام کرد.

ساخت اپل داخل خاک امریکا ایده ای جدید نیست. اپل در سال ۱۹۸۴ با هزینه ۲۰ میلیون دلار کارخانه ساخت مک را در فریمونت کالیفرنیا آغاز کرد. کارخانه تمام اتوماتیک بود و هر دقیقه یک کامپیوتر مک تولید می کرد. 

به دلیل پرداخت عوارض بالا، و سربار زیاد، سال‌ها فقط دست به تولید مک زد و در سال ۱۹۹۲ درب کارخانه بسته شد.

استیو جابز فقید یک بار دیگر با کارخانه NeXT در اوایل ۱۹۹۰ و ساخت کارخانه ۱۰ میلیون دلاری در فریمونت تلاش دیگری در این زمینه کرد و کامپیوتر های Cube شکل اپل را ساخت که بسیار هم گران بود.این بار هم کارخانه و هم کمپانی هر دو ناموفق شدند.

از همه اینها که بگذریم کنگره نسبت به ذخیره کردن ۱۰۰ میلیارد دلار پول نقد اپل در بیرون از مرزهای امریکا، حساس شده و تیم کوک هفته آینده برای توضیح در این مورد باید به نمایندگان توضیح دهد.

به همین خاطر شنیدن چنین جملات میهن بازانه‌ای توسط مدیر اپل دور از انتظار نیست و باید منتظر شد و دید چه اتفاقاتی خواهد افتاد و آیا تیم کوک معامله ای خواهد کرد؟ 

اگر هم کارخانه‌های خود را به داخل خاک امریکا بیاورد، آیا می تواند از معافیت‌های مخصوص مالیاتی برخودار گردد؟

باید منتظر اتفاقات هفته آینده باشیم.
کد مطلب: 26224
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام