کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش ۵۰ درصدی تهدیدات تلفن همراه

خبرگزاری ايسنا , 28 ارديبهشت 1392 ساعت 13:04

ایتنا- آندرویید محبوب، این روزها در معرض آماج حملات امنیتی است و کاربرانی که ایمیل‌های خود را بیشتر از طریق تلفن خود چک می‌کنند نیز، بیشتر در معرض خطر هستند.




گزارشات امنیتی از افزایش تهدیدات اندروید در هر دو معیار سایز و پیچیدگی در حال رشد خبر می‌دهند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مجرمان سایبری از روش‌های جدید برای سوء استفاده از ضعف‌های اندروید استفاده می‌کنند و سرویس‌های بدافزار مبتنی بر اندروید را طراحی می‌کنند.


بنا بر اعلام شرکت امنیتی F-Secure در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳، تعداد تهدیدات تلفن همراه حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و بیش از ۹۱ درصد از این تهدیدات، پلت فرم‌های اندروید را هدف حمله قرار داده‌اند و مابقی پلت فرم Symbian را مورد هدف قرار داده اند.


محققان امنیتی F-Secure در این گزارش اشاره کردند: تا زمانی که تعداد بدافزارهای اندروید در حال افزایش است، این دسته از بدافزارها روند نگران کننده‌ای را به دنبال خواهند داشت.


بنا بر اعلام مرکز ماهر، به طور کلی، نویسندگان بدافزارهای اندروید، از طریق برنامه‌های کاربردی معتبر روی Google Play یا فروشگاه‌های برنامه‌های کاربردی دیگر، کاربران تلفن همراه را فریب می دهند تا برنامه‌های مخرب را برروی دستگاه‌های خود نصب کنند.


با توجه به گزارش شرکت F-Secure، در حال حاضر روش توزیع جدید مبتنی بر ایمیل، خطر آلوده شدن به بدافزار را برای کاربران اندروید افزایش می دهد. این روش برای کاربرانی است که کمتر از فروشگاه‌های برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کنند اما به طور منظم ایمیل های خود را از طریق تلفن‌ها و تبلت‌ها چک می‌کنند.


در حال حاضر نه تنها مجرمان سایبری با انگیزه‌های مالی شروع به استفاده از این روش کرده‌اند که گروه‌های هکر نیز با استفاده از این روش حملات هدفمندی را هدایت می‌کنند.


کد مطلب: 26210

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26210/افزایش-۵۰-درصدی-تهدیدات-تلفن-همراه

ايتنا
  https://www.itna.ir