۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۱

فناوری زوال عقل می‌آورد/ کاهش طول عمر با سبک زندگی مدرن

ایتنا- در صورت استفاده بیش از حد ، افراد زیر 55 سال نیز دچار زوال خواهند شد.
فناوری زوال عقل می‌آورد/ کاهش طول عمر با سبک زندگی مدرن


محققان می گویند سبک زندگی مدرن و امروزی می تواند موجب بروز زوال عقل و دیگر بیماری های مغزی برای جوانان شود و دلیل آن گسترش رایانه، تلفن همراه و مواد شیمیایی در محیط است.


به گزارش ایتنا از مهر، نتایج جدیدترین تحقیقات نشان داده است که افزایش شدید در زوال عقل و دیگر مرگ و میرهای عصب شناختی را در افراد زیر ۷۴ سال دیگر نمی توان به طول عمر بیشتر نسبت داد.

این افزایش به خاطر سهم بیشتر افراد مسنی است که به این بیماری ها مبتلا شده اند – اما چیزی که واقعا هشدار دهنده است این است که این بیماری ها زودتر آغاز می شوند و افراد زیر ۵۵ سال را تحت تاثیر قرار می دهند.

از بین ۱۰ کشور بزرگ غربی، آمریکا بدترین وضعیت را در افزایش مرگ و میرهای عصب شناختی دارد که از میان این مرگ و میرها مردان ۶۶ درصد و زنان ۹۲ درصد را در بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۰ تشکیل می دهند.

انگلیس در رتبه چهارم است که در آن مردان ۳۲ درصد و زنان ۴۸ درصد بر اثر ابتلا به مشکلات عصب شناختی جان خود را از دست می دهند.

همانطور که این آمار نشان می دهد مرگ و میر زنان بر اثر این دسته از بیماری ها بیش از مردان افزایش یافته است.

این تحقیقات نشان دهنده افزایش در کل مرگ و میرهای عصب شناختی از جمله زوال عقل است که زودتر آغاز می شود و بیمار، خانواده هایشان و خدمات مراقبت بهداشتی و اجتماعی را درگیر می کند.

این مطالعه همچنین حاکی از افزایش هشدار دهنده " اپیدمی پنهان" در مرگ و میر عصب شناختی بین ۱۹۷۹- ۲۰۱۰ در کشورهای غربی است.

نتایج این تحقیقات درنشریه Public Health منتشر شده است.
کد مطلب: 26172
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام