کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش تمایل سازمان‌ها به استفاده از دستگاه الکترونیکی شخصی کاربران در محل کار

24 ارديبهشت 1392 ساعت 13:20

ایتنا- شرکت‌های مستقر در آمریکا بیش از شرکت‌های اروپایی به کارمندان خود اجازه می‌دهند که در محل کار از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی استفاده کنند.





اصل "استفاده از دستگاه‌های شخصی در محل کار"(BYOD) در بازه‌اي از زمان در شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفت و نه تنها توانست هزینه‌های سازمانی در بخش IT را کاهش بدهد، بلکه توانست کاربران را از چرخه شبکه مجازی سازمان رها کند و رایانه‌های قدیمی و ناکارآمد را از روی میز آن‌ها جمع کند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از سايت Zdnet، این طور که نتایج حاصل از آخرین مطالعه انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد، تا سال ۲۰۱۷ میلادی نیمی از کارفرمایان سیاست استفاده از دستگاه‌های شخصی کارمندان در محل کار را کنار می‌گذارند تا این افراد دیگر نیازمند استفاده از لپ‌تاپ‌، رایانه لوحی یا گوشی هوشمند خود در محل کار نشوند.

طبق نتایج مطالعه جدید گارتنر، ۳۸ درصد شرکت‌ها قصد دارند تا سال ۲۰۱۶ میلادی سیاست BYOD را کنار بگذارند. 

اصل استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در محل کار در شرکت‌های متوسط و بزرگ معمول‌تر است و در شرکت‌هایی که بین ۲۵۰۰ تا ۵ هزار کارمند دارند، سالانه درآمدی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تا ۵ میلیارد دلار را نصیب آن‌ها می‌کند.

کشورهای BRIC شامل هند، چین و برزیل بیش از دیگر مناطق جهان از این اصل پیروی می‌کنند. 

همچنين شرکت‌های مستقر در آمریکا بیش از شرکت‌های اروپایی به کارمندان خود اجازه می‌دهند که در محل کار از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی استفاده کنند.


کد مطلب: 26171

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26171/کاهش-تمایل-سازمان-ها-استفاده-دستگاه-الکترونیکی-شخصی-کاربران-محل-کار

ايتنا
  https://www.itna.ir