۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷

چین ادعای واشنگتن را درباره جاسوسی سایبری رد کرد

ایتنا- چین اعتقاد دارد که اتهام واشنگتن،‌به نفع اعتمادسازی دوجانبه و همکاری بین چین و آمریکا نیست.
چین ادعای واشنگتن را درباره جاسوسی سایبری رد کرد


دستگاه دیپلماسی چین گزارش وزارت دفاع آمریکا را درباره جاسوسی پکن در شبکه‌های رایانه‌ای پنتاگون برای دستیابی به فناوری مدرن‌سازی ارتش خود رد کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: وزارت دفاع آمریکا بارها اظهارات غیرمسئولانه‌ای را درباره ارتقای نظامی چین مطرح کرده و درباره تهدید نظامی چین جار و جنجال به راه انداخته است.


وی در جمع خبرنگاران افزود: این مسأله به سود اعتمادسازی دوجانبه و همکاری بین آمریکا و چین نیست. ما قاطعانه مخالف این مسأله هستیم و این مخالفت را به طرف آمریکایی انتقال داده‌ایم.


هوآ گفت: ارتقای نظامی چین برای حفاظت از استقلال و حاکمیت ملی خود است.


به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اتهامات سایبری گفت: ما قطعا مخالف هرگونه انتقاد بی‌اساس و جار و جنجال هستیم زیرا جنجال و انتقاد بی‌مورد تنها به تلاش‌های دوجانبه برای همکاری و گفت‌وگو لطمه می‌زند.


روز سه‌شنبه دولت اوباما به طور مستقیم ارتش چین را مقصر حملات سایبری به سیستم‌های دولتی و مقاطعه‌کاران دفاعی آمریکا دانست و گفت: ارتش چین با این اقدام می‌تواند نقشه‌ای را از توانایی‌های نظامی آمریکا تهیه و در زمان بحران از آن‌ها سوءاستفاده کند.


به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در حالی که برخی از ارزیابی‌های اخیر نشان می‌دهند که ۹۰ درصد جاسوسی‌های سایبری در آمریکا از چین نشات می‌گیرد، این اتهامات در خصوص ظرفیت‌های نظامی چین در گزارش سالانه پنتاگون در کنگره آمریکا مطرح شدند.


دولت اوباما تاکنون به طور مستقیم دولت و ارتش چین را در خصوص استفاده از سلاح‌های سایبری علیه آمریکا با استفاده از یک استراتژی توسعه یافته و حساب شده برای سرقت اطلاعات و داده‌ها و دستیابی به پیشرفت‌های استراتژیک متهم نکرده بود.


پنتاگون در گزارش ۱۰۰ صفحه‌ای خود اعلام کرد: در سال ۲۰۱۲ سیستم‌های کامپیوتری فراوانی از جمله سیستم‌های دولت آمریکا با هدف سرقت اطلاعات مورد حملات سایبری قرار گرفتند که برخی از آن‌ها مستقیما از سوی دولت و ارتش چین انجام شده است.


این گزارش هدف اولیه چین را سرقت تکنولوژی‌های صنعتی توصیف کرد، اما اعلام کرد که بسیاری از این دست اقدامات با هدف دستیابی به افکار و اندیشه‌های سیاستمداران آمریکایی صورت گرفته‌اند.


این اقدام هشدار می‌دهد که احتمالا این سرقت‌های اطلاعاتی برای به تصویر کشیدن شبکه‌های دفاعی و لجستیکی آمریکا صورت گرفته و این نقشه از توانایی‌های نظامی آمریکا احتمالا در زمان بحران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.


اخیرا ژنرال کیت الکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی و فرمانده یگان سایبری ارتش آمریکا به کنگره اعلام کرد، وی بیش از ۱۲ یگان سایبری تهاجمی ساخته که برای حمله به شبکه‌های کامپیوتری خارجی در مواقع ضروری طراحی شده‌اند.


اما این گزارش پنتاگون مساله بسیار پیچیده‌تر را توضیح می‌دهد. چین در حال حاضر به جدیدترین تکنولوژی‌های سایبری تهاجمی دست یافته است. این تکنولوژی در ظرفیت‌های جنگ الکترونیکی به منظور جلوگیری از فعالیت ماهواره‌های آمریکا و دیگر تکنولوژی‌های فضایی به کار می‌رود و انتظار می‌رود که از سیستم‌های تسلیحاتی الکترونیکی و قدیمی برای تقویت حضور نظامی آمریکا در حوزه اقیانوس آرام در نزدیکی سواحل چین استفاده شود.


این گزارش همچنین پیشرفت چین در توسعه هواپیماهای رادار گریز را که برای نخستین بار در ژانویه ۲۰۱۱ آزمایش کرد، اعلام می‌کند.


توماس دانیلون، مشاور امنیت ملی باراک اوباما با ابراز نگرانی از حملات سایبری بی‌سابقه چین، گفت: جامعه بین‌الملل چنین فعالیت‌هایی را از سوی هیچ کشوری تحمل نمی‌کند.
کد مطلب: 26085
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام