۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۲

آی بی ‌ام به رشوه دِهی متهم شد

ایتنا- اتهام عجیبی که به این غول نرم‌افزاری وارد است پرداخت رشوه به منظور گسترش بازار در آسیا و آمریکای لاتین و البته در برخی کشورهای اروپایی است.
آی بی ‌ام به رشوه دِهی متهم شد


وزارت دادگستری آمریکا غول نرم‌افزاری آی.بی. ام را متهم کرده است برای گسترش بازار خود در برخی کشورهای اروپا، آسیا و آمریکای لاتین اقدام به پرداخت رشوه کرده است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت bloomberg، شرکت آی بی ‌ام متهم شده است که برای رونق فعالیت‌های خود در کشورهای لهستان، اوکراین، بنگلادش و آرژانتین اقدام به پرداخت رشوه کرده است. 

بر اساس قانونی موسوم به FCPA در آمریکا پرداخت رشوه به مقامات شرکت‌ها و دولت‌های خارجی جرم تلقی می‌شود، حتی اگر این اقدام در خارج از خاک آمریکا صورت گرفته باشد. 

شرکت آی بی ‌ام پیش از این درباره عملکرد خود در کشورهای کره جنوبی و چین نیز با اتهامات مشابهی مواجه بود. این شرکت در سال ۲۰۱۱ نیز متهم شده بود که به مقامات یک کشور آسیایی رشوه داده تا بتواند یک قرارداد ۵۴ میلیون دلاری را از آن خود کند. 

آی بی ‌ام در آن زمان به خاطر این اتهام ۱۰ میلیون دلار جریمه پرداخت. یکی از مقامات قضایی آمریکا نیز قبلاً در وصف آی بی ‌ام گفته است: آی بی ‌ام شرکتی است که سابقه‌ای طولانی در نقض این قانون دارد. 

وزارت دادگستری شرکت لهستان نیز در حال حاضر مشغول بررسی اتهام پرداخت رشوه توسط یکی از کارکنان سابق آی بی ‌ام به مقامات دولتی است. 

در این گزارش به جزئیات اتهامات آی بی ‌ام در کشورهای اوکراین، بنگلادش و آرژانتین اشاره نشده است.
کد مطلب: 26070
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام