۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۳

مایکروسافت و تأیید حفره امنیتی در مرورگر اینترنتی 8

ایتنا= گویا بدشانسی‌های ویندوز 8 همچنان ادامه دارد و این‌بار یک حفره امنیتی در این سیستم عامل توسط مایکروسافت تایید شده است.
مایکروسافت و تأیید حفره امنیتی در مرورگر اینترنتی 8


شرکت مایکروسافت روز گذشته تأیید کرد: حفره وصله نشده‌ای در مرورگر اینترنتی IE۸ شناسایی شده و وعده داد این شرکت برای رفع آن تلاش خواهد کرد.



به گزارش ایتنا از فارس به نقل ازسیو، چند شرکت بزرگ امنیتی موفق به شناسایی این آسیب پذیری شده و اطلاعاتی را در مورد آن به مایکروسافت ارائه کرده اند.

بررسی ها نشان می دهد از این حفره برای حمله به وزارت کار و انرژی آمریکا سوءاستفاده شده است. هدف این حملات تعدادی از کارکنان این نهادها بوده اند که تحقیقاتی در ارتباط با سلاح های هسته ای انجام می دادند.

مایکروسافت فعلاً برای مقابله با خسارات ناشی از این آسیب پذیری توصیه هایی را ارائه کرده که از طریق سایت این شرکت در دسترس است. این شرکت تصریح کرده که نسخه های دیگر این مرورگر یعنی IE۹ و IE۱۰ در معرض خطر نیستند.

هنوز مشخص نیست مایکروسافت چه زمانی وصله ای برای رفع این آسیب پذیری عرضه می کند، اما سری جدید وصله ای به روزرسان این شرکت قرار است ۱۴ می عرضه شوند.

اولین بار یک موسسه امنیتی به نام Fairfax روز چهارشنبه هفته قبل متوجه شد، مهاجمان آنلاین با سوءاستفاده از آسیب پذیری مذکور به تعدادی از رایانه های شخصی نفوذ کرده اند.

جزییات فنی این مشکل هنوز افشا نشده است.
کد مطلب: 26066
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
عکسی که گذاشتین، بی ربطه. چون مرورگر مشکل دار نسخه 8 اینترنت اکسپلورر است. نه مرورگر پیش فرض ویندوز 8(IE 10)!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام