۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۵

۱۵ راه برای افزایش عمر باتری آیفون

ایتنا- خالی شدن شارژ آنهم در جایی که دسترسی به شارژر ندارید،‌ یکی از کابوس‌هایی است که موبایل‌داران را آزار می‌دهد! این مقاله راهکارهایی به شما ارائه می‌دهد که تا حد زیادی از قرار گرفتن در این موقعیت دور بمانید!
۱۵ راه برای افزایش عمر باتری آیفون


مدیریت و امنیت، دو مولفه‌ای است که کاربران انترپرایز را عاشق آیفون کرده و بر اساس استراتژی BOYD آیفون را هم در خانه و هم محل کار مورد استفاده قرار می‌دهند. 


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، یکی از فاکتورهای مورد بحث در این رابطه عمر باتری دستگاه است که در مقایسه با گوشی بیزینس قدیمی‌تر از آن یعنی بلک‌بری نسل‌های قدیمی، آیفون بهتر جواب داده است.

برای اینکه کاربران خانگی و بیزینس بتوانند استفاده بهتری از این گوشی هوشمند داشته باشند در اینجا ۱۵ راه برای افزایش عمر باتری را به شما می گوییم:

۱- خاموش کردن ویژگی Auto Brightness
با کم و زیاد کردن نور و روشنایی آیفون می توان عمر باتری را افزایش داد. اما اگر دنبال این هستید که باتری بیشتر از حد تعریف شده عمر کند، به شما پیشنهاد غیرفعال کردن ویژگی Auto brightness را می دهیم که به طریقه زیر انجام می شود:
Go to Settings > Brightness & Wallpaper > then reduce the brightness to ۱۰-۲۵ percent

پیشنهاد ما ۱۰ تا ۲۵ درصد است ، ولی بر اساس نظر خودتان می توانید این رقم را تغییر دهید تا عمر باطری شما افزایش پیدا کند.

۲- Disable system Location services
سرویسی در آیفون برای مکان یابی وجود دارد که از طریق جی پی اس و اپ های مرتبط، محل شما را نشان می‌دهد. معمولا برای این کار آنتن دستگاه با ایستگاه‌های تعریف شده دست به نقل و انتقال سیگنال می‌زنند که همین رفت و برگشت امواج باعث خورده شدن باتری و مصرف شارژ باتری می‌شود. پیشنهاد این است که سرویس مکان‌یابی را در صورت عدم نیاز غیرفعال کرده تا باتری خورده نشود. برای این کار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

Go to Settings > Privacy > Location Services. When On, scroll down to System Services, then uncheck all of these items. When you're not using Location Services, such as GPS, then simply turn it Off


۳- Disable push email
غیرفعال کردن خوانش ایمیل از روی سرور اصلی می‌تواند عمر باتری آیفون شما را زیاد کند. با ویژگی "پاش ایمیل" می‌توانید به صورت خودکار ایمیل ها را دانلود کرده و روی آیفون خود ببینید. همین ویژگی باعث می شود تا عمر باتری شما کم شود. برای غیرفعال کردن آن از روش زیر استفاده کنید:

Go to Settings > Mail, Contacts, Calendar > under Fetch New Data set Push to Off — then scroll down and set the 'fetch' schedule to Every 15 minutes so that it runs the 'send and receive' schedule every quarter-hour

اگر فقط یک ایمیل به خصوص قرار است دانلود شود وارد منوی Advanced شده و برای هر اکانت جداگانه تعریف مخصوص داشته باشید.


۴- غیرفعال کردن Disable Wi-Fi, Bluetooth
اگر وای فای و یا بلوتوث را نیاز ندارید، آنها را غیرفعال کرده تا عمر باتری آیفون شما بیخودی هدر نرود.

Go to Settings > Wi-Fi > set to Off. Also, go to Settings > Bluetooth > set this to Off


۵- خاموش کردن Ask to Join Networks
هنگام جست‌وجو برای شبکه‌های وا فای می توانید منوی جوینت نتورکس را خاموش کرده تا باتری آیفون‌تان عمر بیشتری داشته باشد. برای این کار دستور العمل زیر را به اجرا در بیاورید:

Go to Settings > Wi-Fi > and set to On. Also, set Ask to Join Networks to Off to keep that Wi-Fi hotspot connected


۶- غیرفعال کردن unnecessary push notifications
اپ‌های مختلف ویژگی بیادآوری دارند و محاسبه کنید اگر ده اپ ویژه شبکه های اجتماعی با این ویژگی داشته باشید، هر کدام می خواهند با استفاده از باتری، کار نوتیفیکیشن را انجام دهند، چه اتفاقی برای باتری می افتد!

برای مبارزه با این ویژگی باتری خور، روش زیر استفاده کنید:
You can customize when you receive notifications through by going to Settings > Notifications


۷- کم کردن مدت زمان قفل خودکار /Reduce auto-lock period
زمان کم رنگ شدن صفحه اسکرین با قفل دستگاه رابطه مستقیم دارد و اگر مدت زمان قفل خودکار را تغییر دهید، به همان نسبت روی عمر باتری آیفون شما تاثیر می‌گذارد. وقتی کاری با تلفن ندارید، دلیلی برای روشن ماندن اسکرین وجود ندراد. برای کاهش قفل خودکار به روش زیر عمل کنید:

Go to Settings > General > Auto-Lock > set this to 1 Minute or 2 Minutes. The shorter time period, the greater the benefits to your iPhone's battery life


۸- غیرفعال کردن ویبره/ Disable vibrations
اگر ویبره دستگاه را غیرفعال کنید، قطعا عمر باتری آیفون شما زیاد خواهد شد. برای لرزش دستگاه وقتی کسی به شما زنگ می زند، آیفون، باتری زیادی مصرف می کند.

برای غیرفعال کردن ویبره روش زیر را بکار ببرید:

Go to Settings > Sounds and select whether or not you want to enable vibration when your phone rings, or if you want it enabled while it is set to silent


۹- غیرفعال کردن اتصالات نسل چهار/Disable 4G (and LTE) connectivity
شبکه نسل چهار سریعتر از نسل سوم بوده و به همان میزان برای نقل و انتقال دیتا باطری زیادتری مصرف می کند. اتصالات LTE باطری را واقعا می خورد و اپ هایی که با پهنای باند وسیع مرتبط هستند باطری را نابود می کنند!

اگر چنین اتصالاتی ندارید و یا مورد استفاده نیستف بلافاصله آنها را غیر فعال کنید تا عغمر باطری افزایش پیدا کند.

برای این کار دستورالعمل زیر را بکار گیرید:
Go to Settings > General > Cellular > Set Enable 4G (or Enable LTE) to Off


۱۰- بستن دستی اپ هایی که بسته نمی شوند/Close unused or dormant apps
برخی اپ‌ها علیرغم اینکه به ظاهر آنها را می‌بندیم، بسته نمی‌شوند و از عمر باتری در پس زمینه اپ‌ها می‌کاهند. هم رم را اشغال می‌کنند و هم مصرف انرژی آنها پایان نمی پذیرند. برای بستن کامل برنامه‌ها به روش زیر اقدام کنید:

double-press the Home button > touch and hold any open app until it enters a 'wiggly' state > then tap the red close button on each app that you no longer need. You can then return to your device by pressing the Home button again


۱۱- نصب اپ مخصوص بهینه سازی مصرف انرژی/Install a battery-monitoring app
با نصب برنامه بهینه سازی مصرف انرژی نیز می توانید برخی از ویژگی‌های گفته شده را غیرفعال کرده تا عمر باتری افزایش پیدا کند. یکی از این اپ‌های معروف Battery Doctor‌ است که با نصب آن می‌توانید عمر باتری خود را افزایش دهید.


۱۲- قرار دادن آیفون در محل مناسب و دور از نویز باتری خور
مطمئن شوید که جایی که آیفون خود را قرار می دهید، باتری خور نباشد. همچنین نباید در محل بسیار سرد و یا بسیار گرم قرار دهید. آیفون مولد حرارت است البته به تناسب میزان و زمان استفاده و بنابراین نگه داشتن آیفون روی درجه حرارت مناسب روی عمر باتری، تاثیر گذار خواهد بود.
گفته می شود نگهداشتن آیفون در کیف بهتر از جیب کت و شلوار است و باتری کمتری خورده می شود.(البته مواظب صفحه اسکرین و خش افتادن روی آن باشید.)


۱۳- unfixable bugs
برخی اوقات باگ و خطاهای ناشناخته روی اپ های مختلف باعث اتلاف انرژی روی آیفون می شود. شناختن باگ ها و رفع خطاها می تواند در افزایش عمر باتری کمک کند.


۱۴- گوشی خود را کمتر بردارید/pick up your phone less
گوشی خود را دائما برداشته و بدون دلیل پیغام ها را چک می کند، تماس های نا موفق را می بینید، و ... همه این کارها باعث اتلاف انرژی می شود. اگر واقعا کاری با گوشی خود ندارید، آیفون خود را گوشه ای رها کنید تا عمر باتری آن حفظ گردد. توقف برداشتن گوشی هر چند دقیقه یک بار عمر باتری را زیاد می کند! قرار دادن در حالت خواب و دوباره بیداری گوشی هر چند دقیقه یک بار عمر باتری را کم می کند.


۱۵- Buy External Battery
اگر همه راه‌ها را رفتید و جواب نداد، یک باتری اضافه بخرید!

باتری اضافه قطعا به شما اجازه فعالیت دوبل می دهد. کیس‌هایی نیز در بازار وجود دارد که همراه باتری بوده و آیفون شما را از لحاظ عمر باتری ارتقا می دهد.

   در همین زمینه بخوانید:
     -  چند راه برای افزایش عمر باتری گوشی 

 
کد مطلب: 26065
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام