کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران کارنامه ضعیفی دارد

15 ارديبهشت 1392 ساعت 10:12

ایتنا- تصور کنید که نام‌ها و برندهای پرطمطراقی همچون اپل، آمازون، مای اسپیس و حتی گوگل، چندان هم در زمینه حفاظت از داده‌های کاربران و حفظ حریم خصوصی آنان موفق و ایمن عمل نکرده‌اند.




گروه حمایت از حریم خصوصی و آزادی‏‌های مدنی در آمریکا هشدار داده است که شرکت‌های بزرگی مثل اپل و وریزون چندان به فکر محافظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران خود نیستند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت بنیاد مرزهای الکترونیک (EFF)، گروه حمایت از آزادی‌های مدنی و حریم خصوصی در آمریکا طی گزارشی به بررسی میزان تعهد شرکت‌های بزرگ آی.تی در زمینه محافظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران پرداخته است. 

در این گزارش به کاربران هشدار داده است شرکت‌هایی مثل اپل و وریزون در این زمینه چندان قابل اعتماد نیستند. 

این گروه در گزارش خود شرکت‌های بزرگ آی تی را از لحاظ مولفه‌هایی مثل تضمین محافظت محتواهای کاربران، محافظت از داده‌های کاربران در مقابل درخواست‌های دولت، انتشار دستورالعمل‌ها و راهنماهای حقوقی در زمینه حریم خصوصی کاربران، انتشار گزارش‌های شفاف در زمینه رویکرد شرکت به حریم خصوصی، مبارزه برای حفظ داده‌های کاربران در دادگاه و کنگره آمریکا مورد رتبه‌بندی قرار داده است. 

بر اساس این گزارش، شرکت آمازون فقط در زمینه دو مولفه آخری یعنی مبارزه در دادگاه و کنگره برای دفاع از حریم خصوصی کاربران کارنامه قابل قبولی داشته است ولی در سه مولفه اولی عملکرد چندان درخشانی نداشته است. 

عملکرد شرکت اپل نیز در هر چهار مولفه اول غیرقابل قبول بوده است و فقط در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران در کنگره عملکرد قابل قبولی داشته است. شرکت ‌ای تی‌اند تی (AT&T) نیز از این نظر مانند شرکت اپل عمل کرده است. 

در این میان شرکت دراپ باکس که یکی از عرضه کنندگان پایگاه‌های پردازش ابری است، عملکرد قابل قبول‌تری داشته و فقط در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران در دادگاه ضعیف عمل کرده است. 

برآوردهای این گروه نشان می‌دهد که از میان ۱۸ شرکت مطرح عرضه کننده خدمات و فناوری‌های تحت وب فقط شش شرکت در پنج مولفه از شش مولفه‌ی فوق عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. 

در این میان فقط شرکت‌های توئیتر و سونیک دات نت در هر شش مولفه مورد بررسی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. 

شرکت‌های وریزون و مای اسپیس نیز در هیچکدام از این زمینه‌ها نمره قبولی نگرفته‌اند. شرکت یاهو نیز فقط در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران خود در دادگاه کارنامه قابل قبولی داشته است. 

شرکت گوگل نیز فقط در زمینه محافظت از داده‌های کاربران در برابر فشارهای دولت عملکرد ضعیفی داشته و در بقیه موارد عملکرد قابل قبولی داشته است. 

مایکروسافت از این نظر یک پله از گوگل هم عقب‌تر است چون هم در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است و هم در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران در دادگاه.


کد مطلب: 26045

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26045/اپل-زمینه-دفاع-حریم-خصوصی-کاربران-کارنامه-ضعیفی

ايتنا
  https://www.itna.ir