۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۵

نرم‌افزارهای منبع باز، دنیا را می‌بلعند

ایتنا- یکی از مهم‌ترین دلایل گرایش به نرم‌افزارهای اوپن سورس،قیمت پایین آنهاست.
نرم‌افزارهای منبع باز، دنیا را می‌بلعند


نتایج نظرسنجی‌های دو شرکت نرم افزاری نشان می‌دهد نرم افزارهای منبع باز رفته رفته بر دنیای آی تی حاکم می‌شوند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت itworld، چند هفته بعد از اعلام یافته‌های پژوهشی که نشان می‌داد اقبال کسب و کار‌ها به سیستم عامل لینوکس در حال افزایش است، حالا پیمایش شرکت‌های بلک داک و نورث بریج نیز نشان می‌دهد این امر در مورد همه نرم افزارهای منبع باز صادق است. 


دو شرکت بلک داک (Black Duck Software) و نورث بریج ونچر (North Bridge Venture) که هر ساله مطالعه‌ای با عنوان «آینده نرم افزارهای منبع باز» را انجام می‌دهند، اعلام کرده‌اند نرم افزارهای منبع باز هم اکنون از رشد و رواج قابل توجهی برخوردار است. پژوهشگران این دو شرکت در توضیح یافته‌های مطالعه خود گفته‌اند: «نرم افزارهای منبع باز در حال بلعیدن دنیای نرم افزار‌ها هستند». 


این مطالعه که بین ۸۰۰ نفر از فروشندگان و دست‌اندرکاران صنعت نرم افزار انجام شده است، نشان می‌دهد که نوآوری، رشد و کیفیت از جمله مهم‌ترین انگیزه‌های کاربران برای استفاده از این نرم افزار‌ها است. در سال‌های قبل یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های کاربران برای استفاده از نرم افزارهای منبع باز «قیمت» این نرم افزار‌ها عنوان می‌شد که غالباً رایگان بود. 

امسال اما عامل «کیفیت» مهم‌ترین انگیزه کاربران به شمار می‌رود. همچنین به نظر می‌رسد امسال کاربران برای عامل «پشتیبانی فروشنده» در استفاده از نرم افزارهای منبع باز اولویت کمتری قائل می‌شوند. 

بر اساس این گزارش، بخش زیادی از کسب و کارهای تجاری نیز استفاده از نرم افزارهای منبع باز را راهی برای رسیدن به نوآوری می‌دانند.
کد مطلب: 25905
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام