کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاربران، اینترنت را با آگهی‌های تبلیغاتی‌اش می‌خواهند

1 ارديبهشت 1392 ساعت 10:06

ایتنا- تبلیغات اینترنتی هم طرفداران خود را دارند. عده‌ای از کاربران حتی معتقدند اگر مرورگرهایشان نتواند آگهی‌های تبلیغاتی را در صفحات نشان دهد، دسترسی عمومی به محتواهای رایگان کاهش می‌یابد.




نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد بخش زیادی از کاربران اینترنت طرفدار دریافت آگهی‌های هدفمند و محتواهای رایگان هستند. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت aboutads، نتایج نظرسنجی‌های انجمن دی اِی اِی (DAA) که در آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد بخش زیادی از کاربران حاضرند در اینترنت هدف آگهی‌های تبلیغاتی قرار بگیرند، اما در عوض آن از محتوا‌ها و خدماتی مثل اخبار روز، پیش‌بینی آب و هوا و یا ایمیل به صورت رایگان استفاده کنند. 


بیش از ۹۰ درصد پاسخگویان در این نظرسنجی به پژوهشگران گفته‌اند محتوا‌ها و خدمات رایگان یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر اهمیت و ارزش اینترنت افزوده است. بیش از ۶۰ درصد از پاسخگویان اهمیت این محتوا‌ها برای اینترنت را بسیار زیاد دانسته‌اند.
 
۷۵ درصد نیز گفته‌اند دریافت محتواهای رایگانی را که آگهی‌های تبلیغاتی ضمیمه آن‌ها شده است، به دریافت محتواهای پولی بدون آگهی ترجیح می‌دهند. فقط ۹ درصد از پاسخگویان گفته‌اند حاضرند برای دریافت محتواهای اینترنتی پول بپردازند. 

بر اساس این گزارش، ۶۸ درصد از پاسخگویان نسبت به دریافت حداقل چند آگهی تبلیغاتی هدفمند که در راستای علایق آن‌ها باشد، ابراز تمایل کرده‌اند. ۴۰ درصد نیز گفته‌اند دوست دارند همه آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به کالا‌ها و خدمات مورد علاقه‌شان را دریافت کنند. 

۴۷ درصد از پاسخگویان به پژوهشگران گفته‌اند با تصویب قوانینی که محتوای رایگان وب را در ازای حذف آگهی‌های تبلیغاتی محدود کند، موافق نیستند و فقط ۲۲ درصد از تصویب چنین قانونی حمایت کرده‌اند. 

۴۱ درصد از پاسخگویان حتی فکر می‌کنند اگر مرورگرهای اینترنتی نتوانند آگهی‌های تبلیغاتی لازم را در صفحات خود نمایش دهند، دسترسی عمومی به محتواهای رایگان کاهش خواهد یافت. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد مشکلاتی مثل سرقت هویت، بدافزار‌ها و ویروس‌های رایانه‌ای، نظارت دولت، جرایم سایبری و غیره از جمله مهم‌ترین نگرانی‌های کاربران در محیط اینترنت است.


کد مطلب: 25882

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/25882/کاربران-اینترنت-آگهی-های-تبلیغاتی-اش-می-خواهند

ايتنا
  https://www.itna.ir